• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • lindansare

Pulla betyder helt olika saker i olika landsändar. Här i norrland betyder det onanera.

• Lina1979
    Ylle skrev 2007-08-23 15:01:03 följande:
    att kalla snippan för pullan är ju som att kalla snoppen för "runken".
    *ASG!*
  • delfin73

lindansare;betyder samma sak i skåne ,altså HELT otänkbart ord att använda i detta sammanhang!

• Yrslan

Pulla är ju att fingra på snippan, inte själva snippan....

• o0dizzy0o

hehe , ja snipa tycker ja e as fult, låter så hårt , vi säger kissmurra (fråga inte varför, någe vi sa i min fam. när jag växte upp) eller pulla..

• Cazi
    Ylle skrev 2007-08-23 15:01:03 följande:
    att kalla snippan för pullan är ju som att kalla snoppen för "runken".
    hahaha, håller med
  • gosmamman

jag förknippar också pulla med "fingerpulla" som man sa om tjejonani på mellanstadiet.

Vi säger Muff och det känns rätt för oss, man säger det man tycker passar.

Det enda jag regerar på är när man kallar det "därfram" eller "framstjärten" då känns det som man är rädd för att säga ett ord om flickkönet.

Flickorna måste ju iaf få ha ett riktigt ord om sitt kön.

Snippa tycker jag e skitfult

Mamma till 2 underbara töser maj-03 och okt-06
  • gizen77

mariecurie: som vissa andra här i forumet så håller jag oxå helt med dig =)

snippa och snopp är bra ord och "neutrala" (om nu könsord kan bli det) och JAG tycker det är bra ord för våra barn att benämna könet med...

• Aquagreen

Pulla är ju att onanera inte ett namn på ett kön, o JA de är verkligen hemskt att kalla de för pulla om nu någon gör de.

• iden

hahaha gud va härligt! Jag kallar oxå tjejers för Pullan, tycker att de e super när man pratar med de små e ju ett superbra ord! Snippa tycker jag låter skitdumt! Lilla pullan kommer väll från höna från början och e ju inte samma som att fingeroulla.

Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?