• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • Malmöflicka

Här i Skåne betyder pulla att tillfredsställa kvinnan med fingrarna.

• Längtande jag

Ja, pulla är nog tjejonani. Men snippa låter mer som ett bra namn. Synd att vi ska ha så pinsamma namn, snopp är ju inte alls ett jobbigt namn..

• Junior J

i alla tider har föräldrar haft samma disskution om vad man ska kalla sitt barns underliv, och jag som jobbar inom förskola har hört det mesta.
    men en sak vill jag säga att alla barn har vuxit upp och inte fått några men ovavsett olika benämningar.
    jag röstar för mångfald hos föräldrar men kan därimot tycka att vi som jobbar med barn i vårt yrke borde använda liknande namn, och inte "konstlade" som ex.framstjärt
    själv använder jag snopp och snippa.

• CCA

jag kör med snopp och snippa. Snippa har blivit ett ganska vanligt ord nu för tiden. Första gången jag hörde snippa var dock under min utbildning som förskollärare och då var det läraren som tog upp det.

Pulla är väl inte den värsta variant jag hört men för mig är pulla ett annat ord för kvinnlig onani.

• Tjohalia
    lindansare skrev 2007-09-02 23:30:53 följande:
    Pulla betyder helt olika saker i olika landsändar. Här i norrland betyder det onanera.
    Precis! Att pulla är att onanera eller att en kille "pullar" tjejen...
    Mamma till *JOLINE -05 * och *ALEX -07*
  • Calylite

Ja de tycker ja med de betyder.
    Visseligen är ja norrlänning också.

lindansare skrev 2007-09-02 23:30:53 följande:
    Pulla betyder helt olika saker i olika landsändar. Här i norrland betyder det onanera.
  • Kakan83

Skulle aldrig kalla den kvinnliga könsorganet för "pulla". Det betyder ju onanera!

• Pingu32

Snippa rules! jag säger snippa och det gör nästan alla andra som jag känner också. Det är nog en klassfråga tror jag. Medelklassen vill helt enkelt hitta ett bra ord på flickornas kön och vi är inte rädda att prata om snippan heller!

• Pingu32

Snippa rules! jag säger snippa och det gör nästan alla andra som jag känner också. Det är nog en klassfråga tror jag. Medelklassen vill helt enkelt hitta ett bra ord på flickornas kön och vi är inte rädda att prata om snippan heller!

Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?