• Litheo

Pulla, är det så hemskt namn?

Vi säger snopp o pulla om könen.
    Är det så hemskt namn?
    Jag tycker defenitivt att det är motsatsorden till varandra.
    Varför ska flickkönet förskönas så hemskt.. som tex snippa.. vem fasen har hört det ordet förr? Tycker det är löjligt!!! Allt ska vara så pluttinuttigt men det är kön vi pratar om. Varför kan man inte bara så säga det utan att det ska låta äckligt?
    Jag tycker pulla är ett gulligt namn iallafall!!!

Jag står för snopp o pulla o kommer uppfostra min son med de orden!

• Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?
  • Calylite

varför är vagina så jäkla fult för?
    är ju det de heter i ordboken, slår man upp pulla/snippa etc så kommer man knappast til nått könsrelaterat

• Caro Lin e
    Calylite skrev 2007-09-16 19:43:47 följande:
    varför är vagina så jäkla fult för? är ju det de heter i ordboken, slår man upp pulla/snippa etc så kommer man knappast til nått könsrelaterat
    Inte alls fult, men vagina/slida är ju inte det barnet behöver lära sig i första hand. Vaginan syns knappast för det lilla barnet och det är inte vaginan som ska torkas/tvättas osv...
  • Gurkburken

Tycker det är helt ok.

Antagligen är jag lite efter men jag hade ingen aning om att "pulla" är det samma som onani.
    Pulla = höna har jag dock hört, får man inte använda det heller då?

Jag vet dock att det kan bli lite konstigt om använder ordet "pula" i Norge ;)

• Gurkburken

Jag har förresten alldtid sagt "smulan" om flickkönet, så även snippa är för mig något nytt som jag har hört från min 8-åriga dotter.

• MaNiMi

ordet pulla betyder för mig antingen höna
    eller "att stimulera kvinnans könsorgan"
    därför inget ord jag skulle vilja använda..(uttrycket att "pulla upp någon i brygga" är ju riktigt vidrigt!)
    tycker snippa är riktigt bra och tror det är lätt för barn att ta till sig!

• Torian

Vi säger snopp och snippa! Pulla känns inget vidare...

• Johanna 87

hmm.. säger som många andra att "pulla" är något man gör, inte en kroppsdel.

• Punkster

Pulla betyder fingersex. Huuuu.

• Fru B

Som för många andra är pulla ett verb och inte ett substantiv för mig. Bor i Sthlm f ö.

• FridaE

Håller med de flesta här, Pulla betyder ju onanera och det verkar som det betyder så i de flesta håll i landet.
    Tycker oxå att snippa låter lite krystat men bättre än pulla

Svar på tråden Pulla, är det så hemskt namn?