• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • FruSabbi
    Wilda04 skrev 2007-09-18 08:59:29 följande:
    Undrar samma sak son Ajnat.. fast jag undrar om Ektorps bäddsoffa..
    Jag tänkte köpa en Ektorp bäddsoffa men efter att ha suttit i den så vet jag att den inte är lika bekväm som en Ektorp soffa så jag struntade i den!
  • aster

Om laminaten är bra är väl fanérgolvet det också...
    På provbiten de har i varuhuset har fogarna glidit isär litet. Så vill inte jag ha hemma!

Tina83 skrev 2007-09-18 12:39:29 följande:
    vi har bara laminatgolv från IKEA, antikfärg, men det e kanonbra!
  • summit
    aster skrev 2007-09-18 10:30:13 följande:
    Jag vill gärna ha råd om IKEAs trägolv. Har någon dem hemma?Svara här eller här:www.familjeliv.se/Forum-5-166/m25016124.html
    Vi håller prisis å lägger IKEAS Balk golv!
    De är jätte enkelt å lägga tycker jag! Det ska man kunna slipa 2-3 gånger tror ja...
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
  • yossis

Vi kommer nog att lägga IKEAs klickgolv sen när vi är klara med köket.

• Tina83
    aster skrev 2007-09-18 12:57:57 följande:
    Om laminaten är bra är väl fanérgolvet det också...På provbiten de har i varuhuset har fogarna glidit isär litet. Så vill inte jag ha hemma!
    det är tyvärr lätt att det blir så. vårt förra laminatgolv var jättefult, stora springor. vi hade inte lagt det. vi bröt upp det och la nytt golv i somras, o på nåt ställe har det faktiskt glidit isär pyttelite så det är nån millimeterspringa...
  • hylero

Hej!
    Va på Ikea i går. Alltid lika kul, om det finns det jag vill ha. Och det gjorde det faktiskt i går.
    Köpte lite smått o gott.
    Började som alltid m 5 kr korv o läsk. Mums.
    Köpte bla 70 meter tyg, Britt, 7 kr/meter. Min dotter ska ha det till sitt bröllop. Till väggar, bord osv.
    Svarta tofflor, ljus i mängder och ett magnetiskt grytunderlägg.
    En svart Lersta till min son, att ha vid sängen (lampa).
    Chokladhästar m kolasmak, till en arbetskamrat.
    Tror det var allt.

• Mamsis

Weee! Den här tråden kommer bli min favvo tror jag! Bra med svägerskor som vet att man är en Ikeaoman (eller Ikeanörd väljd själv *S*)Hoppas jag kan lura med henne till Ikea idag!

• aster

Jag tänkte köpa soffan Karlstad. Det sägs att det ska komma nya färger på överdragen. V. 41 har kundtjänst sagt med osäker röst. Är det någon som har info om detta?

Jag är nu helt sofflös, hur länge måste jag vänta?

• Mamsis

FYNDAT PÅ IKEA! Köpte Axmar (osäker på namnet) stol/fåtölj som dottern önskat sig, ord pris 795, pris nu 99 kr!! Den ska utgå dock. Sprang på en spegel helt ohappa också "Stave" Nu kostade den 49 kr, helt fyrkantig med mellanbrun ram. Den hade kostat 259 kr tror jag.
    Sen köpte jag tyg till en löpare, köper panelgardiner och fållar och använder som löpare, har såna gardiner också, fast ajg vände dem på tvären och gjorde en slät kappa med hjälp av självhäftande kardborrband (billigt på Biltema)på vanlig vit tråkig stång. Ska fota så ni kan se hur jag menar.

Svar på tråden ikea-tråden