• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • polarcat

hej slänger mig in i den här tråden:) undrar om nån har erfarenhet av reklamation av möbel på ikea är tyvärr lite besviken på våran ekekskog soffa som bara är ett halvår gammal eftersom dynorna bara glider ut hela tiden sen sjunker den ner lite på mitten :( har pratat med ikea och dom ville att jag skulle skicka kort som jag har gjort men inte fått svar än..undrar om dom är kinkiga..lite svårt att fota hur dynorna glider ut hela tiden..så vi får väl se..

• Adelisa

polarcat

vi har en ekeskog. så gör inte våran.

• polarcat
    Adelisa skrev 2007-10-03 17:24:09 följande:
    polarcatvi har en ekeskog. så gör inte våran.
    ok,ja tur för er:)..nä tycker det är för mycket pengar för att redan börja säcka..den är ju bara ett halv år..
  • Jumjum84

Hej. de kollar helt säkert på ärendet men i perioder kan det bli väldigt mycket. Du får nog svar angående din soffa snart. Hoppas du får byta för det låter ju inte riktigt bra.

• lelita

hej,jag slänger mig in i tråden och kan säga att jag reklamerade min soffa ( en backa ) dynorna såg jättekonstiga ut efter bara 3 månader, jag rigde och pratad med dom och de km och bytte ut dn till mig,när jag fick min nya så visade det sig att den var sönder så då ringd jag igen och a helt enkelt att jag ville ha mina pengar tillbaka, de var jätterevliga hela tidenoch jag också för den delen...jag sa bara precis så som jag kände och då frågade dom om jag accepterade ett presentkort, visst sa jag och 2 dagar senare fick jag ett per post.....jättebra service fick jag utav dom så jag tror inte det kommer att bli några problem för dig....

polarcat skrev 2007-10-03 17:21:16 följande:
    hej slänger mig in i den här tråden:) undrar om nån har erfarenhet av reklamation av möbel på ikea är tyvärr lite besviken på våran ekekskog soffa som bara är ett halvår gammal eftersom dynorna bara glider ut hela tiden sen sjunker den ner lite på mitten :( har pratat med ikea och dom ville att jag skulle skicka kort som jag har gjort men inte fått svar än..undrar om dom är kinkiga..lite svårt att fota hur dynorna glider ut hela tiden..så vi får väl se..
  • polarcat

Nu fick jag till svar att dom godkänner reklamationen och att man får välja mellan present kort eller återköp så jag väljer återköp för jag vet inte om jag törs köpa en till Ikea soffa..Gillar ikea jätte mycket annars men just soffor kanske jag inte törs prova mig på igen:)Sitter nu bara o funderar om man får betala frakten själv ?? vi köpte den via handla hemma,har en bit att åka till närmaste Ikea varuhus.NÅgon som vet?? jaja annars får jag nog svar snart från dom.

• oxytocin

Bra att ni fick reklamera. Jag har hört av flera som har EKESKOG-soffan att den fort blivit väldigt nedsutten, så ni är säkert inte de första som klagat... Ni borde inte behöva stå för frakten när det gäller en reklamation. 

polarcat skrev 2007-10-05 14:01:38 följande:
    Nu fick jag till svar att dom godkänner reklamationen och att man får välja mellan present kort eller återköp så jag väljer återköp för jag vet inte om jag törs köpa en till Ikea soffa..Gillar ikea jätte mycket annars men just soffor kanske jag inte törs prova mig på igen:)Sitter nu bara o funderar om man får betala frakten själv ?? vi köpte den via handla hemma,har en bit att åka till närmaste Ikea varuhus.NÅgon som vet?? jaja annars får jag nog svar snart från dom.
  • Jumjum84

Nej.. ni ska inte behöva stå för frakten. Ring och hör
    efter.

• polarcat

ok, nu har jag fått svar:) dom kommer o hämtar soffan och betalar pengarna till oss när dom fått in soffan..när det då blir vet jag inte.Men dom var verkligen jätte bra att ha o göra med:) bättrar ju på deras rykte ännu mera:)

• oxytocin

Härligt att höra!

polarcat skrev 2007-10-05 15:27:47 följande:
    ok, nu har jag fått svar:) dom kommer o hämtar soffan och betalar pengarna till oss när dom fått in soffan..när det då blir vet jag inte.Men dom var verkligen jätte bra att ha o göra med:) bättrar ju på deras rykte ännu mera:)
Svar på tråden ikea-tråden