• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • yossis
    Mandi74 skrev 2007-09-22 13:48:21 följande:
    Hej alla ikea-freaks! Vad har ni för sängar hemma, nån som kan rekomendera en snygg, bra dubbelsäng i 160 cm/bredd?
    Vi har Malm i ek. Den finns i 160 bredd
  • sonria
    Mandi74 skrev 2007-09-22 13:48:21 följande:
    Hej alla ikea-freaks! Vad har ni för sängar hemma, nån som kan rekomendera en snygg, bra dubbelsäng i 160 cm/bredd?
    Hopen har vi, riktigt nöjd.. finns i 160, vi har 180.
    ♥September♥
  • Jumjum84

Vi har LEKSVIK säng i 160.. ska se om jag hittar den på hemsidan.
    Här: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19825501

kanonnöjda. och bra om man inte har plats till sängbord. finns ju inbyggt

var på IKEA idag. Vi skulle bara kolla på julsakerna.. hehe... så blev det ju kanske inte.
    Köpte lite ljus i svart och vitt5-6 cm höga.. fanns i orange, rött och vinrött också.. allt i samma förpackning.. 10-12 st i en.. jättefina. Rinner inte heller..ännu i alla fall. VÄGHULT. En lång förpackning. Ett tips bara

Sen köpte jag FAKTISKT julkorten redan nu. Man får ju passa på innan de tar slut.Fina var de i alla fall

Sen var vi en Liiiiiten sväng på fynd. Köpte en fin terakottaflaska i ljusgul/beige för 35 kronor, ljuslyktor till vårt stundande bröllop. www.ikea.com/se/sv/catalog/products/36418000 11 st för 1 krona styck Även en av denna men i storleken större för 3 kronor. JÄTTEFIN med ett av de där ljusen VÄGHULT.
    Och sist men absolut inte minst: www.ikea.com/se/sv/catalog/products/S19839428 Men för 298 kronor istället för 995! ÄÄÄLSKAR fynd!!!

• musli

Vi har mörkedal med vadderad huvudgavel och "kjol" runt om hela sängen, allt avtagbart och tvättbart! Helt underbart fin och skönt med vaddering när man sitter och läser! Har hängt löpare över säng-gaveln där man har huvudet för att slippa flottiga märken efter håret när man sitter upp och läser!

• Mandi74
    sonria skrev 2007-09-22 20:34:55 följande:
    Hopen har vi, riktigt nöjd.. finns i 160, vi har 180.
    Har funderat på den. Vi vill helst ha antagligen en vit eller en i ek eftersom resten i rummet är i vitt eller ek.

Har du någon bild i "hemmiljö" som du kanske vill dela med dig av? De ser alltid annorlunda ut när man ser dom i katalogen.
  • LillaMysan

Hejhej! Jag måste bara få fråga.. Jag köpte en jättefin ljuskrona på IKEA i förrgår som heter "Sirlig", silver med massa krokiga armar på:P Problemet är att jag verkligen inte får ihop skiten! Brukar verkligen inte ha problem med IKEA prylar men det här går bara inte! När jag ska trä i nederdelen åker överdelen ut o.s.v... Håller på att bli galen! :P haaha.

Någon som lyckats med Sirlig? Kanske är något fel på den :S Eller man kanske kan betala någon på IKEA för å sätta ihop den

Kramar!

• Mandi74

emma enhörning skrev 2007-09-23 00:41:23 följande:

Hej hej! Någon som har kolla på "Robin"? Ska den utgå? Verkar vara svår att få tag på... /Emma
    Vart har du letat. Den finns på "vårt" ikea, Älmhult.
  • sonria
    Mandi74 skrev 2007-09-23 00:27:34 följande:
    Har funderat på den. Vi vill helst ha antagligen en vit eller en i ek eftersom resten i rummet är i vitt eller ek.Har du någon bild i "hemmiljö" som du kanske vill dela med dig av? De ser alltid annorlunda ut när man ser dom i katalogen.
    Jo visst kan jag fixa det men vi har den rödbruna! så det kanske inte är till sån stor hjälp? :) i vitt finns den väl inte? enligt hemsidan iallafall, lite tråkigt
    ♥September♥
  • Mandi74
    sonria skrev 2007-09-23 01:03:40 följande:
    Jo visst kan jag fixa det men vi har den rödbruna! så det kanske inte är till sån stor hjälp? :) i vitt finns den väl inte? enligt hemsidan iallafall, lite tråkigt
    Nej, men i ek.

Spelar inggen roll om er är rödbrun, bara kul att se den. tycler den ser så hög ut på bilden på hemsidan. Men den kanske inte är så hög?
Svar på tråden ikea-tråden