• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • mina73

Hej jag är ny här på familjeliv. Och såg att ni skrev om golv i köket. Jag hade klick golv men en propp i avloppet orsakade stop och diskmaskinen spolade ut sitt vatten över golvet. Baljan under diskmaskinen va för liten för allt det vattnet. Golvet ja det blev förstört. Inte tänker jag har klickgolv mer i mitt kök.

• Ajnat

Fördelen med klickgolv är att man kan klicka upp det igen om det finns plankor som blivit skadade. Vi hade plankor som fått fukt under och behövde bytas. Då behövde vi "bara" klicka upp och lägga dit nya.
    Har dock inte haft klickgolv tillräckligt länge för att veta om det håller i längden i skarvar m.m.

• yossis

Den 29 september ska vi till IKEA, ska handla till köket bla golv & diskho + lite annat smått & gott Oskyldig

• mina73

Tvärr så kunde vi inte rädda golvet. Men det var lätt att ta bort det. I dag har jag fint klinkergolv med värme slingor.
    Men tappar man något så går det sönder. Men det är fint;)

• aster

Om det är så lätt att klicka bort skadade plankor borde det väl funka att ha trägolv i barnrummet också?

Ni som har lagt golv, har ni använt IKEAs golvläggningssats, var den tillräcklig?

• mina73

I barnrum är det jätte bra. Men i kök kanske man ska tänka sig för. Vi har furugolv som inte är klick och det har fått sina skador lite har och var nu. Hade det nu varit klick hade man kunat åtgärda det lätt.

• Mandi74
    aster skrev 2007-09-21 10:34:24 följande:
    Om det är så lätt att klicka bort skadade plankor borde det väl funka att ha trägolv i barnrummet också?Ni som har lagt golv, har ni använt IKEAs golvläggningssats, var den tillräcklig?
    Vi har klickgolv i alla barnens rum, funkar jättebra. Nu har vi visserligen inte ikeas men jag tror inte att det är så jätte stor skillnad på golven oavsett vilket företag man köper av.
  • Mandi74

Hej alla ikea-freaks!

Vad har ni för sängar hemma, nån som kan rekomendera en snygg, bra dubbelsäng i 160 cm/bredd?

Svar på tråden ikea-tråden