ikea-tråden
Råd och Tips
Ideer
Nyheter
Varuhus
Inredning
Inhandlat mm
Ja allt som har med IKEA att göra!!
Ni får gärna visa upp era hem!
Ikeas hemsida:
www.ikea.com/se/
Mamis! Vill se....
Hej jag är ny här på familjeliv. Och såg att ni skrev om golv i köket. Jag hade klick golv men en propp i avloppet orsakade stop och diskmaskinen spolade ut sitt vatten över golvet. Baljan under diskmaskinen va för liten för allt det vattnet. Golvet ja det blev förstört. Inte tänker jag har klickgolv mer i mitt kök.
Fördelen med klickgolv är att man kan klicka upp det igen om det finns plankor som blivit skadade. Vi hade plankor som fått fukt under och behövde bytas. Då behövde vi "bara" klicka upp och lägga dit nya.
Har dock inte haft klickgolv tillräckligt länge för att veta om det håller i längden i skarvar m.m.
Den 29 september ska vi till IKEA, ska handla till köket bla golv & diskho + lite annat smått & gott 
Tvärr så kunde vi inte rädda golvet. Men det var lätt att ta bort det. I dag har jag fint klinkergolv med värme slingor.
Men tappar man något så går det sönder. Men det är fint;)
Vad har ni för soffbord?
Om det är så lätt att klicka bort skadade plankor borde det väl funka att ha trägolv i barnrummet också?
Ni som har lagt golv, har ni använt IKEAs golvläggningssats, var den tillräcklig?
I barnrum är det jätte bra. Men i kök kanske man ska tänka sig för. Vi har furugolv som inte är klick och det har fått sina skador lite har och var nu. Hade det nu varit klick hade man kunat åtgärda det lätt.
Hej alla ikea-freaks!
Vad har ni för sängar hemma, nån som kan rekomendera en snygg, bra dubbelsäng i 160 cm/bredd?