• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • CAF

Hej, är det någon som har klippan 4-sits soffa? Tänkte köpa den och en poäng fåtölj m fotpall, expedit bokhylla (den stora)och 2 lack soffbord. Tror ni det passar bra ihop?

• lisalove
    blivande fsk lärare skrev 2007-09-27 14:32:09 följande:
    åhh fick presentkort på 10 000 på ikea igår!! ska köpa soffa tänkte jag, men sambon jobbar hela tiden och jag vågar inte åka ensam vi har typ 6 mil till närmaste och jag hade BF i lördags.. tror ni att jag håller på att blir tokig, har pengar att handla för men ingen tid eller karl till det!är det ngn som har Ektorps 3-sits soffa i vit eller beige? är dom bra? blir de skitiga fort?
    Jag har en beige, min kompis som har små barn har en beige. Funkar jätte bra. Min är fortfarande fräsch efter 2år. Min kompis fick ju tvätta sin eftersom hon har småbarn, men det fungerade bra. Att tänka på är att inte lägga in för mkt i tvättmaskinen eller att ha en tillräckligt stor maskin. Vit kan ju oxå vara bra för då kan man ju använda klorin.
  • Mandi74

Idag ska vi till Ikea, ska köpa säng till pojkarna och lite annat småplock.

Någon som har databord eller ett litet skrivbord från Ikea?
    Helst i vitt eller ek? Tips på snygga vägghyllor som man kan kapa i den längd man själv vill ha?

• Lejra
    Mandi74 skrev 2007-09-28 11:13:57 följande:
    Idag ska vi till Ikea, ska köpa säng till pojkarna och lite annat småplock.Någon som har databord eller ett litet skrivbord från Ikea?Helst i vitt eller ek? Tips på snygga vägghyllor som man kan kapa i den längd man själv vill ha?
    Jag har datorbordet Mikael i ek ( som tyvärr utgått just i ek,men finns i vitt), är väldigt litet å supersmidigt! Gillar det verkligen!
  • Mandi74
    Lejra skrev 2007-09-28 11:16:24 följande:
    Jag har datorbordet Mikael i ek ( som tyvärr utgått just i ek,men finns i vitt), är väldigt litet å supersmidigt! Gillar det verkligen!
    Tror att jag har kollat på det skrivbordet, men det var för stort. Däremot gillade jag det, såg stabilit och staigt ut.

Vad kostar det som databord?
  • Mandi74
    Mandi74 skrev 2007-09-28 11:18:13 följande:
    Tror att jag har kollat på det skrivbordet, men det var för stort. Däremot gillade jag det, såg stabilit och staigt ut. Vad kostar det som databord?
    Sorry, blandade ihop det med Jonas.

Men tack för tipset ändå!
  • Lejra

Mandi74: Men annars kan du ju bygga ihop ett eget skrivbord! Finns ju många olika bordsskivor å ben att kombinera och i lite olika storlekar!

• Mandi74
    Lejra skrev 2007-09-28 11:22:08 följande:
    Mandi74: Men annars kan du ju bygga ihop ett eget skrivbord! Finns ju många olika bordsskivor å ben att kombinera och i lite olika storlekar!
    Ja, ska kolla när jag är där. Alltid lättare att bestämma sig när man ser möblerna på riktigt.
  • blivande fsk lärare

ok tack lisalove för ditt svar. tänkte nog oxå på en beige eftersom vi ska ha en liten..

• Fam Wahlström Gunnervik

Hej!

Åh, vi ska till ikea imorgon, jag längtar så!

Vi ska bland annat titta på lite kök då vi köpt hus och ska byta ut köket, ska bli intressant, i nuläget är vi mest sugna på druvbo gråvita luckor. Någon som har dem?

Sen ska vi kika på soffor och där är väl ektorps 3:a och 2:a mest intressant, vilken färg skulle ni valt? Sambon är sugen på beige och jag är sugen på vit.

Sen blir det väl annat smått o gott.

Jag vill också hitta en fin ljuskrona som man hänger i taket utan en massa krux på, men det verkar inte finnas så många svarta eller?
    Jag frågade via chatten och då svarade hon att det finns en svart som heter ISIG men det går inte att titta på den via hemsidan, någon som har den och kanske har bild på den?

Svar på tråden ikea-tråden