• summit

ikea-tråden

Tänkte starta en tråd för oss som ÄLSKAR IKEA!!

SkrattandeHär kan vi diskutera allt som hör IKEA tillSkrattande

Råd och Tips
    Ideer
    Nyheter
    Varuhus
    Inredning
    Inhandlat mm

Ja allt som har med IKEA att göra!!

Ni får gärna visa upp era hem!
    ♥E®IC♥E®IC♥E®IC♥
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-23 09:56:22:
    Ikeas hemsida:

www.ikea.com/se/
  • Svar på tråden ikea-tråden
  • Latte

I morgon ska jag skruva ihop byrån Hemnes, den med 8 lådor. Är det någon som gjort det och var det krångligt eller enkelt? (Är ganska händig och har satt ihop många IKEA möbler). Kan man gå iland med det själv tro?

• Trollvinter
    älvanpurjo skrev 2007-10-14 17:20:38 följande:
    någon som har ikeas golv hemma? är odm bra till sovrummen och hallen? och köken? vad tycker ni?tycker dom är fina men håller dom?
    Jag minns att dom testade golv i TVprogrammt PLUS för nåt år sen och då vann IKEAs.
  • oxytocin
    Trollvinter skrev 2007-10-14 17:51:48 följande:
    Jag minns att dom testade golv i TVprogrammt PLUS för nåt år sen och då vann IKEAs.
    Pappa jobbar i butik som säljer en massa olika golv. De har också testat och då fick IKEA´s golv stora hack medans andra inte fick en repa.
  • älvanpurjo
    oxytocin skrev 2007-10-14 17:53:20 följande:
    Pappa jobbar i butik som säljer en massa olika golv. De har också testat och då fick IKEA´s golv stora hack medans andra inte fick en repa.
    menar du om man tappar en kastrull eller så?
  • oxytocin
    älvanpurjo skrev 2007-10-14 17:57:47 följande:
    menar du om man tappar en kastrull eller så?
    De testade med en vass tyngd som de släppte ner från en viss höjd genom ett rör.
  • Dundermamman
    Hädvigg skrev 2007-10-14 13:26:06 följande:
    Vet ni om man kan få ikea-kök med skåp ända upp till taket?
    Vi har "normal" takhöjd (240cm) och vi satte in ett Ikea-kök till jul förra året och vi valde skåp som går nästan ända upp! Vi har inbyggd micro och ugn i högskåp och köpte då det högsta inbyggnadsskåpet, tror det var 233 cm högt! Sedan fick ju den höjden styra överskåpen! Med en passbit så blev det inget dammsamlande utrymme ovanpå!
    Bilder på vårt kök finns i mitt galleri!
  • Ajnat
    Rexi skrev 2007-10-14 17:21:56 följande:
    Ok, jag har inte läst igenom hela tråden.. nån som har erfarenhet av pax förvaring med skjutdörrar? Borde vara några stycken som har en sådan tycker jag.. gillar ni den eller ej? Varför?
    Vi hade det i vår förra lägenhet och dem funkade jättebra. Är så himla smidigt med skjutdörrar. De tar ju ingen plats. Vi hade 2 m garderob, alltså 2 skjutdörrar. Inreder man garderoberna på ett smart sätt med hyllor, trådbackar, klädstång m.m. så får man plats med hur mycket som helst (nästan)
  • IaPia76

Vi funderar också på skjutgarderober från IKEA, men jag har svårt att bestämma mig för vilka dörrar =)

• IaPia76

Nu hittade jag förresten julgrejorna. De finns under alla produkter och vinter, om det nu är nån fler som letar =)

Svar på tråden ikea-tråden