• Flisis

Herbalife..

Imorgon kör jag igång med herbalife för att få bort de sista 6 grav kg. Nån mer här med erfarenhet,goda råd eller kanske bara vill peppa?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-08-24 20:35:47:
    Gämfört med andra pulver tycker ni det smakar bättre och blir man mättare?

• Svar på tråden Herbalife..
  • SysterJ

hej är det någon som vet hur många viktväktar points en shake är, jag har cappucino utan proteinpulver. Hur god som helst jämnfört med nutrilett.

• Flisis

Jag har en pointskalkylator så om jag får kcal och fett per 100g så kan jag räkna ut det åt dig

SysterJ skrev 2007-08-27 22:44:14 följande:
    hej är det någon som vet hur många viktväktar points en shake är, jag har cappucino utan proteinpulver. Hur god som helst jämnfört med nutrilett.
  • eskil

Jag är ny här...

... men har lite tips till er som inte blir mätta på Herbalife. Jag äter det själv (och säljer) och kommer aldrig sluta för jag mår toppen av det!

Blir du inte mätt på dina shakes ta mer proteinpulver i, det är det som gör att man behåller mättnadskänslan längre. Det lagade mål mat du äter bör även det bestå av mycket proteiner (tex ägg, kyckling, kött och fisk).

För att minska godissuget tycker jag att grönt te funkar. Tycker egentligen inte om det men har hittat ett som påminner om earl grey så det blir riktigt gott - särskilt m honung i

• Flisis

Är protein pulver ett måste? Jag dricker bara den vanliga capuccinon..

eskil skrev 2007-08-29 20:59:48 följande:
    Jag är ny här...... men har lite tips till er som inte blir mätta på Herbalife. Jag äter det själv (och säljer) och kommer aldrig sluta för jag mår toppen av det!Blir du inte mätt på dina shakes ta mer proteinpulver i, det är det som gör att man behåller mättnadskänslan längre. Det lagade mål mat du äter bör även det bestå av mycket proteiner (tex ägg, kyckling, kött och fisk).För att minska godissuget tycker jag att grönt te funkar. Tycker egentligen inte om det men har hittat ett som påminner om earl grey så det blir riktigt gott - särskilt m honung i
  • Nallepuh01

Hallå på er alla!

Idag har jag inte varit så duktig! Ledsen Jag tog min morgonshake sen fick jag inte i mig någon mat förrän på kvällen och det är ju inte alls bra, men, men imrogn är det en ny dag!! 

Hur har det gått för er andra då?

• malinje

Hej,

Oj vad kul att det var så många här!
    Jag har precis börjat med herbalife och det är kul att läsa vad ni skrivit och få lite pepping!
    Jag har tänkt att gå ner 15 kilo ungefär och hoppas att jag kan lyckas. Känner att detta kan nog funka.
    Efter tre dagar visade vågen -2kg! det känns ju jättebra.
    Hoppas att det går bra för er också.
    Ett tips som funkar för mig är att äta frukt och grönsaker med kniv. Jag blir mer mätt de och det smakar bättre.
    Lägger denna tråd i min favvo!
    Vi hörs!

• Nallepuh01
    Välkommen hit malinje!!  Vad kul att vi blir fler som peppar varandra!!
  • Flisis

Hej och välkommen
    Jag har ca 2,5 kg kvar att gå ner till mitt mål. Hade lagt ribban ganska högt för att inte ge upp på vägen. Så mitt mål är att gå ner till 60kg. Men om allt går bra och jag känner att jag klarar mer är nästa och sista absoluta målet 55. Vill gärna dit då jag varit där förr, men ser det inte som ett ABSOLUT måste..
    Lycka till allihopa. Annars har veckan flytit på bra hittills, men det värsta är helgen :s
    Har vägnining imorgon också(mån och fre) så ska försöka komma ut på en promenad i kväll.

malinje skrev 2007-08-30 10:36:55 följande:
    Hej,Oj vad kul att det var så många här!Jag har precis börjat med herbalife och det är kul att läsa vad ni skrivit och få lite pepping!Jag har tänkt att gå ner 15 kilo ungefär och hoppas att jag kan lyckas. Känner att detta kan nog funka.Efter tre dagar visade vågen -2kg! det känns ju jättebra.Hoppas att det går bra för er också.Ett tips som funkar för mig är att äta frukt och grönsaker med kniv. Jag blir mer mätt de och det smakar bättre.Lägger denna tråd i min favvo!Vi hörs!
  • eskil

Hej flisis,
    Proteinpulver är inte ett måste men om du har problem med att känna dig mätt är det ett bra sätt att få mättnadskänslan att vara längre. Lycka till!

• Flisis

Föll dit på chips och en halv påse polly i går. Men vågen stannade på -1,2kg idag sen i måndags ändå. Så det känns ok.

Svar på tråden Herbalife..