• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • Lokatt

jag har inte sett några velor-hängselbyxor! Vilka storlekar? färger? *vill se* Gillar sådana plagg.

En sak som jag tycker är lite konstig med lindex är att de tar in kläderna lite när dom känner för det, dvs. en butik kan ta in en nyhet och en annan samma nyhet 3v. senare.

• Lokatt
    Viello skrev 2007-09-07 21:30:41 följande:
    Jag upplever att Lindexkläderna är lite små, dvs korta i ärmar och ben. De krymper en hel del har jag märkt. (Inte FIX, de är bra).Vad tycker ni?
    Många av lindex kläder upplever jag som små (korta iaf.), särskilt tag 3 för 2 sortimentet, där jag oftast köper en stl. större
  • Viello
    IssaPissa skrev 2007-09-07 21:32:51 följande:
    Jag upplever Lindex som breda vilket passar min dotter perfekt! hon är rund och tex H&M har alldeles för smala kläder.Tycker Lindex har stora storlekar.
    Kanske är mina barn smala med långa armar och ben? (Orangutanger? )

Min 113cm långa dotter måste ha stl 122 för annars är de för korta i ärmarna och benen.

Vad konstigt det kan vara.
  • Viello
    Lokatt skrev 2007-09-07 21:34:11 följande:
    Många av lindex kläder upplever jag som små (korta iaf.), särskilt tag 3 för 2 sortimentet, där jag oftast köper en stl. större
    Ja, allra helst bland de kläderna.
    Sen så irriterar det mig att de sk "pojkkläderna" är både längre, bredare och med längre ärmar än vad de sk "flickkläderna" är, fastän det är samma storlek.
  • Mollymajs

Jag köpte äppeltröjan i 86 till min fisa idag Den va lit euringad eller hur man säger men annars satt den bra. Hon är rätt smal. Visst den satt int etight men ändå int eväldigt bred. men vi tänkt enog ha en vit, brun eller rosa ärmlösbody under så blir hon int eså bar. Hon är sorten son gärna drar i kläderna Ho´n va jätte söt i den ska försöka fota imorgon den va fin med de rutiga byxorna

Alexa skrev 2007-09-07 21:00:14 följande:
    SNäppet korta på längden tycker faktiskt jag... Min dotter som oftast har 98 på byxor köpte jag 104 till... Men ångrar att jag inte tog 110...
  • Selmas

Min tös på 18 månader passade perfekt i molnoverallen i stl 80, men vänninnans tös på 7 månader varden för liten till på grund av för mycket mat... den gick inte att få igen alltså!
    Tror dock att den blir tokig att ha på en som springer omkring på dagis så någon annan får nog ta den istället.

Köpte faktiskt en i stl 56 oxå för att ha som overall till en stor docka bara för att ha en molnoverall.

• Lokatt
    Viello skrev 2007-09-07 21:38:19 följande:
    Ja, allra helst bland de kläderna.Sen så irriterar det mig att de sk "pojkkläderna" är både längre, bredare och med längre ärmar än vad de sk "flickkläderna" är, fastän det är samma storlek.
    japp, det stör mig mycket oxå! tjejkläderna är tighta och samma stl i kill är rymliga och lösa!
  • Morty
    Lokatt skrev 2007-09-07 21:34:11 följande:
    Ja, så har jag också upplevt det. Tycker framförallt tröjorna blir korta i ärmarna till min tös. Hon är eg en 104, men jag köper minst 116 till henne.
  • Viello
    Lokatt skrev 2007-09-07 21:39:43 följande:
    japp, det stör mig mycket oxå! tjejkläderna är tighta och samma stl i kill är rymliga och lösa!
    Javisst är det fånigt!
  • stjernan

tycker det är olika för olika plagg. Bodys är ganska normala i strl medans byxor (utom velour) är stora. Köpte ett par gröna byxor nyligen i 56, de är alldeles för stora medans velourbyxorna i 56 är lagom.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)