• lollypop

För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)

Här kan vi samlas och disskutera bl.a Lindex
    och barnkläder i allmänhet...

VÄLKOMNA!!!

En mamma håller sina barn i handen en tid, men i sitt hjärta förevigt!
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-05 22:52:19:
    www.lindex.se/StartPage/StartPage.aspx

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:42:30:
    För alla er som undrar över den underbara MOLNOVERALLEN så är den i fleece. Kostar 199:- och finns i storlek 50-80.

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-06 11:44:40:
    Det finns många bilder på overallen i tråden (TACK alla som bidragit med foto )
    Dessutom har jag bilder i mitt galleri:
    www.familjeliv.se/hem/lollypop/galleri.php
    Välkomna att kika in!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-09-14 13:08:23:
    Nu finns det även en BILDTRÅD

Varmt välkomna att visa upp era inköp eller kika på vad andra köpt !!!

www.familjeliv.se/Forum-3-96/m24898225.html
  • Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)
  • Line80
    Mimmis74 skrev 2007-09-07 22:19:43 följande:
    förlovad: Har kollat men hittar den inte. Men jag undrade vart på Lindex hemsida den är?!
    den finns inte där!
  • Selmas

Veloursnickisarna om någon vill se!
    Stl 86 & 104 på mina barn på 1½ & 3 år!

• Mimmis74

Oki då vet jag. Eskilstuna kanske är lite sena med allting, så vi kommer väl att få dessa nästa år,heh!

(¯`°?.¸ ღ ELSA ღ ¸.?°´¯)
  • maruttan
    Selmas skrev 2007-09-07 22:21:23 följande:
    Veloursnickisarna om någon vill se!Stl 86 & 104 på mina barn på 1½ & 3 år!
    Åh vad fint!! Jag har ju beställt den gröna molntröjan oxå till min pojke så med de byxorna till kommer han ju att bli såååå fin!! Om jag nu hittar några byxor också....
    pi.bilddagboken.se - världens sötaste pojke!
  • Snorky
    Smultronbullen skrev 2007-09-07 20:30:28 följande:
    Jag undrar om det är någon mer än jag som köper för stort när något fint inte finns i rätt storlek eller börjar i för stor storlek? Är det helt knäppt? E har en liten "växailåda" :)
    njä, knäpp är man väl inte tycker jag. Det är upp till var o en. Själv har jag hunnit tröttna på det innan de kan använda det om jag köper o lägger på lager. Så finns det inte i den storlek de har just då så får det vara. Dock kan jag hamstra typ baskläder eller om det är snorbilligt på rea...
    Morty skrev 2007-09-07 21:13:24 följande:
    OK, då får jag kanske försöka få tag på svarta 98:or till sonen. Han verkar ha korta ben så många 92:or är aslånga till honom Fick tag på lilavelourisar till dottern men inte hunnit prova dem på henne.
    min son som har 92 normalt på byxor nu har 98 på velourbyxorna... det är ju resår nertill så det spelar ingen roll om de är lite större, men jag tycker nog de sitter lagom nu. Vet inte hur 104 skulle sitta dock, men vågar inte chansa på det!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Snorky
    Viello skrev 2007-09-07 21:38:19 följande:
    Ja, allra helst bland de kläderna.Sen så irriterar det mig att de sk "pojkkläderna" är både längre, bredare och med längre ärmar än vad de sk "flickkläderna" är, fastän det är samma storlek.

ja, på flick måste jag alltid ta en storlek större än på pojk åt min grabb! Det är lite konstigt... det är ju centilongstorlekar då borde ju faktiskt plaggen vara lika stora...

stjernan skrev 2007-09-07 21:43:32 följande:
    tycker det är olika för olika plagg. Bodys är ganska normala i strl medans byxor (utom velour) är stora. Köpte ett par gröna byxor nyligen i 56, de är alldeles för stora medans velourbyxorna i 56 är lagom.
    på baby tycker jag inte det är några skillnader, men däremot över storlek 86, på flick o pojk alltså!
    Mamma till buspojkarna Neo 050314 och Mio 061221
  • Line80
    Selmas skrev 2007-09-07 22:21:23 följande:
    Veloursnickisarna om någon vill se!Stl 86 & 104 på mina barn på 1½ & 3 år!
    åhhh helt underbar bild!!

jag älskar hängselbyxor och velour är min favoit.. men nu när sonen precis blivit blöjfri är det inte aktuellt med hängselbyxor längre.. buhuhuu vad trist det är!!
  • Line80
    Snorky skrev 2007-09-07 22:43:24 följande:
    min son som har 92 normalt på byxor nu har 98 på velourbyxorna... det är ju resår nertill så det spelar ingen roll om de är lite större, men jag tycker nog de sitter lagom nu. Vet inte hur 104 skulle sitta dock, men vågar inte chansa på det!
    snorky- velour byxan i 98 är lika stor som pop's velour i 92.
  • Norrbagge

Hej! Jag är Lindex-o-holic! Kanske jag passar in här?

Guud så fina barnkläder dom har nu för tiden!! Älskar retro kläderna.

Svar på tråden För alla oss som gillar Lindex (-kopior) ;-)