• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

bianka: vet du, när jag läste om de olika typerna tänkte jag faktiskt direkt på att du säkert skulle vara "coola föräldern! Jaja, hellre cool än präktig.. Präktiga pluttmor kanske borde tagga ner lite.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • bianca2

jag skulle nog behöva vara lite mer "präktig" men jag är så laaaaaaaaaat och (tyvärr) lite egoistisk oxå...

• SanniXx
    Plutten: Självklart är det bäst om barnen växer upp med både mamma och pappa, men bara om dom är lyckliga. Annars så tror jag att det är bättre och växa upp med dom isär. Och ibland kan man inte göra något åt hur läget ligger till.. Även fast man skulle vilja. Ida som just nu växer upp utan sin pappa tror jag inte kommer bli mindre lycklig. Hon har många andra som älskar henne, men jag hoppas självklart att Ida och hennes pappa en dag kan ha kontakt. Förstår att du är glad för eran skull, det hade jag me varit, men jag är glad för Idas skull ändå, för hon har mig som mamma

Oj, blev några rader, men jag kände att ja som ensamstående ville säga några ord..

Frill: Ida får formbröd utan kanter med smör och leverpastej

Lillie: Ja får oxå säga grattis i efterskott!!
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Plutten forever

TH. EXAKT vad jag menade, jag är som sagt uppvuxen med bara mamma (i princip, hade sommarlovspappa) och skulle absolut inte vilja ha det annorlunda. Hade mina föräldrar levt ihop hade jag inte haft en bra barndom, så är det bara. Mycket klokt av dem att gå skilda vägar. Det är klart att Ida inte kommer bli mindre lycklig, hon har tur att ha en mamma som du! Och andra rumtomkring också förstås. Min mamma sa alltid att hon var både mamma och pappa till oss.
    Jag menade nog bara att Alvin kommer att få se att hans föräldrar älskar varandra, varje dag, och det är jag så glad för.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • SanniXx

Plutten: De ska du vara Här är man oxå både mamma och pappa..

.. men jag kom på idag att Gud så skönt det är när någon diskar en nappflaska åt mig.. Detta diskande av flaskor! Så lite gjort, men betyder så mycket. Haha.. Då kanske man har diskat en del omgångar

• SanniXx

Här finns en till "cool förälder"

• Sole

godmorgon!
    jag blev också en cool förälder!

vart och när ska vi ses idag?

*Viktor född 2007-03-18*
  • murgrönan

Blev också cool förälder

Ha det så bra på eran träff, själv ska jag träffa mammagruppen och luncha på IKEA.

Grattis i efterskott Lillie!

• Vivs

Grattis i efterskott Lillie! Vet inte när ni åker men ni lär ju få det underbart på resan!! (är rätt avis.. )

Hmm.. jag blev ekologisk och pedagogisk mamma... stämmer nog lite..

Plutten - när jag och min sambo pussas ler J sitt allra största tandlösa leende

• ABC08

Är gärna med och fikar idag om det blir efter lunch. På söder kanske?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6