Hejsan, hoppas helgen varit bra. Vi har varit hos svärföräldrarna i Vimmerby samt passat på att hälsa på min farmor på sjukhus i Jönköping.
A:s farmor är tandläkare och i fredags fick vi en liten barntandborste av henne och satt och pratade om att han nog inte får tänder förrän efter ettårsdagen (som hans kusiner). Sen dagen efter, i bilen till Jönköping, sög han tag i mitt finger och jag kände nåt vasst. Två små gaddar är på väg upp i underkäken!!! Vilket timing
Förklarar också varför han snackade hela natten i fredags samtidigt som han vägrade äta, och att han var lite småfebrig i lördags morse
Majlinsa, vilka fina bilder!
Murgrönan, ska man verkligen steka korv och lök? När jag lagade maten kokade jag köttfärsen direkt för jag har hört att de inte ska äta stekt förrän ganska sent.
Pippil8, ser att du redan löst köttfärsproblemet. Bra!
Sole, en enda kycklingfilé räcker ju till säkert 10 portioner barnmat eller fler, och blandat med rotfrukter blir det inte särskilt dyrt. Köper man hel kyckling blir det ännu billigare.
Jag ska också ta itu med matlagningen, både av kostnadsskäl och miljöskäl, skäms lite över alla glasburkar.
Swe, vad kul att rummet börjar ta form!
A äter ungefär såhär:
06.30: ersättning
09.00: gröt med päron el katrinplommon
11.30: 0,5-1 stor burk mat och päron el katrinplommon
nån gång under em: ersättning och/el pure, eller inget alls om han har en matvägrardag och sparar sig till kvällsgröten
18.30: gröt med päron el katrinplommon
03.00: amning + ev ersättning
Träff tisdag 6/11:
Lillie
sole
Hellur
Björklöv (troligtvis, beror på var och när)
Frill