• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • murgrönan

Plutten: Vad jobbigt! Men roligt också när det lär sig krypa. S håller på att öva för fullt men är inte riktigt där ännu. Passar på att njuta genom att sitta här. S ligger på golvet och leker. Men hon blir snabbt frustrerad när hon inte når sina leksaker som hon kastar bort....

Frill: Man kan steka maten försiktigt.

• Swenglish

Godmorgon! Och så är vi ensamma igen, efter att J varit hemma hela förra veckan, lyxigt!

Sole- vi kommer också blanda eget med burkar, så smidigt med burkar ju, speciellt när man ska iväg, de behöver ju inte hållas kylda om de är oöppnade! Skönt att V verkar vara tillbka till sitt gamla jag!

Plutten- det låter svettigt! Jag tror upptäckaråldern vara lääänge!

• bianca2

hej!
    Pluttmor: A kryper ju inte men han ålar/hasar sig fram snabbt! det går absolut inte att lämna honom en sekund. Önskar han ville sitta still. Han lärde sig sitta sent och nu vägrar han krypa. han vill bara ta sig framåt

• Sole

SWE
    låter trevligt, vi har inget för oss!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Sole- förlåt, hade redan något inplanerat som jag glömde... Senare i veckan vill jag ses, har ju inte sett er på eeeevigheter!

• Sole

det är lungt swe, det är ju träff imorgon!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Vivs

ABC - stackare! Jag kommer ihåg hur vi höll på i somras..sprang upp 100ggr varje natt.. men det vart faktiskt inte speciellt mycket bättre av att ge ersättning utan jag var tvungen att sluta helt att nattmata, hade två nätter utav skrik och sen hade hon vant sig!
    Nu har vi iförsig sömnproblem igen men det är för att J vill vara på mig jämt..hon sover hela natten om hon bara får sova med mig.

Har just varit och TBC-vaccinerat Jennifer. Det gick bra fast hon skrek som en galning när vi höll fast henne, man måste hålla henne helt stilla.

Vart har ni tänkt ses i morgon? Ev kan jag komma med...

• Hellur

Hej favvotjejer!

Måndag igen Är så mysigt när vi är hemma hela familjen tillsammans. Igår var första dagen på länge som jag inte var inloggad på FL en ända gång! Fattar inte hur jag klarade mig

Jag kommer inte heller sluta skriva här. Ni är alldeles för viktiga för mig. Och nu när en del kommer börja jobba/plugga får vi ha träffar på helger ibland, så alla kan vara med.

I helgen tog William sina första kryp steg Han har varit på g länge nu men så äntligen gick det. Men han använder inte den tekniken så mycket utan har börjat hasa/åla sig fram.
    Förstår dig Pluttmor, W är inte lika snabb och rörlig som A ännu men han är överallt och allt som inte är leksaker är roligt.

Frill - Grattis till tänderna och vändningarna!

ABC - Usch vad jobbigt! Precis som Pluttmor känner jag igen mig i hur det var här. W började sova lite bättre när vi gav ersättning i samband med amningarna dagtid, senare ersattes nåt mål med ersättning då han inte blev mätt på min mjölk. Började försöka få i honom mer mat på dagtid, vilket hjälpte bra! Men när han började sova mer ordentligt och längre pass var när han började få välling.
    Du måste nog, som de andra sagt, bryta den onda cirkeln. Det är svårt jag vet, men det är så värt det.

Majlinsa - Vi glömmer ofta att borsta tänderna. Men när vi kommer ihåg gör vi det när han får på sig pyjamasen, dvs. innan vällingen. Har även börjat göra det på mornara efter gröten.

Ang. mat så har jag tänkt laga egen mat länge nu men aldrig komit igång. Har köpt mosboken så nu ska jag börja! Kommer försöka ge mycket hemma lagad mat men varva med köpburkar.

Hmmm var några till jag skulle svara på men kommer inte ihåg vilka.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6