• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Björklöv

Just det ja... konstigt med testet?!! Kanske att du ligger och väger mellan olika, om du fattar vad jag menar...

• bianca2

Frill: nu fick jag ångest angående dagis, vi har inte kollat upp det ännu!!!

• Sole

ni som har barn som kryper, hur görn ni när ni duschar/går på toa?

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

ang. präktig tycker jag att det är BRA! jag skulle gärna vara mer präktig, typ laga egen mat, baka etc. vi köper ju all mat åt A och ä'ven åt oss.

och Pluttmor: jag trodde faktiskt du skulle bli ekologisk o pedagogisk - det är ju den jag vill vara!

• Björklöv

bianca - du som är coola föräldern ska väl inte hetsa upp dig när jag som präktig förälder inte heller har koll på det (fast jag satt just och kollade lite på solna stads hemsida )

• Swenglish

Jag blev också präktig, men jag är inte så förvånad egentligen... Tror dock jag kommer vara den föräldern som vill vara präktig men inser att det inte alltid går.

Ang dagis- skönt att ni inte behövt tänka på det förrän nu, vi bor i nacka kommun och där är det sjuk dåligt med platser, så vi ställde F i kö dagen han fyllde tre månader, annars finns det typ inte en chans att få nåt som inte ligger en timmes bilresa bort. Känndes jättestressigt att behöva tänka på dagis då när man knappt fattat att man blivit förälder...

F sov dåligt inatt, vaknade tolv, ett och två och grät, två ammade jag för att få sova och sen ammade jag igen fem när han vaknade och grät. fattar inte varför han är så ledsen när han vaknar till.

• bianca2

björklöv: skönt att höra. fast jag fick inte ångest på riktigt - ville bara verka lite duktig inför er

• Pippil8

Jag blev glamourförälder Är nog för att jag har en bugga? Känner mig inte speciellt glamourös för övrigt.

• Vivs

Sole - J brukar krypa runt i badrummet när jag är på toa. När jag duschar sitter hon i sin matstol i badrummet. Besvärligt det där, men nu har min mamma hittat en lekhage som jag ska ha henne i (Jennifer alltså, inte mamma), det blir nog bra tror jag!

• Vivs

Swe - F kanske har kommit in i den jobbiga perioden som jag tror J börjar ta sig ur.. mardrömmar på nätterna kanske och behov av närhet.. I natt var första natten på över en månad som J sov i sin säng!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6