• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Björklöv

Åh Zul, jag förstår att du/ni blev oroliga. Tur ändå att det gick såpass bra tillslut ändå. Det är väl bara att vänja sig vid denna konstanta oro som ligger som ett ständigt brus i bakhuvudet...

Pluttmor - Ja se det finns då trådar om allt här på FL Kollade lite och vissa saker - HJÄLP!

Swe - Ja, varför vill jag inte slutat nattamma? För att det är en mysig stund då vi är båda lugna och avslappnade. Jag ser inget självändamål med att frånta mitt barn en stund av närhet, bara för att "hon ska kunna sova hela natten utan mat". Dessutom somnar jag om bättre efter amningen

• Sole

pluttmor
    men du tänk på att swe och J har haft en hel vecka ledigt också

swe
    jag kommer gärna på inflyttningsfika!!

jag ses gärna mer i veckan, kan både tors och fre!

borde också gå och lägga mig men kollar på avsnitt av greys och kan inte sluta, ska börja på säsong 4 nu. swe hur långt har ni sett?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Zul

Tack, alla söta. Man måste få prata av sig när det händer sånt!

Plutten: hon skrek när det hände och en stund efteråt, sen i duschen lugnade hon sig o tyckte nästan det var lite roligt..(!) Det svåra är ju att man blir så skärrad själv så man glömmer liksom att trösta och lugna och inriktar sig på att spola vatten.

Måste spana in julklappstråden du tipsade om - vi håller just på o funderar på vad hon kan önska sig. Vi har köpt en liten tomtedräkt till henne på Kappahl (pojkvarianten)...

Usch nu ska jag sova, har världens mensvärk (andra mensen efter förlossningen) tycker man blöder MER än förr? Men MINDRE PMSig!

gonatt alla mams

• Sole

zul
    jag har också mer mensvärk, men har trott att det beror på spiralen

plutten
    specialbeställd plexiglasskiva, du är för rolig!

är det nån mer än jag som inte kommer klä ut V i juldräkter? inget ont menat om de som gör det men det känns inte som min grej....

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

sole: inte jag heller + inga julklappar - vi sitter ju i ett flygplan hem från thailand på julafton

• Frill

Sole, jag kommer inte heller att klä ut V i juldräkt
    Har däremot ingen direkt plan för A:s eventuella julutstyrsel...

Tack så jättemycket för idag bruders! Och särksilt tack Hellur!

Zul, läskigt! Skönt att det inte blev värre.

J79, jobbigt. Om de åtminstone kunde göra frukost på sängen när de ändå går upp så tidigt.

Jag har numera ingen mobiltelefon. Eller, jag har två - en med tangenter och en med en skärm. Ingen av dem funkar, men tangenterna lyser lite fint när man sätter på telefonen. Tappade den i golvet en gång för mycket.

Sen har jag skruvat ihop vårt nya vardagsrumsbord som vi längtat efter så länge. Det är GIGANTISKT! Ser helt groteskt ut efter pyttebordet vi hade innan. Hoppas det är en vanesak, men vi får nog åtminstone skaffa en större matta. Och kanske ett större vardagsrum...

Lillie, låter spännande med radhus men lite omständigt att behöva ha ombud. Hoppas det blir bra.

• SanniXx

Idag var vi på BVC. Ida hade inte gått upp mer än 320g denna månad. Helt okej ändå eftersom hon rör sig mer och för mig är det lugnt Jag måste ju kunna bära henne. Haha. Nu väger hon 9456g och är 72cm. Ligger precis på kurvan för en 10-månaders så nu har hon vuxit ikapp

Utveckligen är lite olika. Hon har ju börjat med pinsettgreppet och de brukar dom göra vid 10 mån. Så kul och se henne sitta och fånga ris

3:e tanden sprack igenom idag oxå. Det firade hon med att börja klappa händerna så här klappas det hej vilt nu

När jag höll i henne förut så hon kunde gå på golvet så drog hon ofta upp benen, men nu går hon på golvet, nästan springer och sprattlar och skrattar jättemycket.

Nu händer det grejer känner jag

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx

Oj va mycket glada gubbar, men jag är glad idag

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • majlinsa

nu har jag jobbat två dagar.. jag assisterar barnläkaren när han undersöker de nyfödda innan hemgång och herre gud vad små de liven är..

• Plutten forever

frill: men ditt vardagsrumsbord var ju pyttepytte, du kommer att vänja dig vid det nya snart! Nu får du ju plats med fler kaffekoppar (jag menar om vi inverderar ditt hem igen)

majlinsa: å, kan tänka mig det! Gud så sött! Vilket roligt jobb förresten.

zul: jag har bara haft 1 mens än så länge, då blödde jag mer än vanligt men hade ingen mensvärk alls.

sole: vi har köpt Åhléns pepparkaksgubbedräkt (tack Swe för tipset!) men vet inte vad vi ska göra av den mer än att ha den på honom typ på lucia. Kommer inte att skicka ut julkort till släkten iallafall.

Tidig morgon här, A vaknade halv fem (!), Dan gick upp och sen var han (alvin alltså) jättegnällig och ville inte somna om trots att han var jättetrött. Suck... Hoppas dagen blir bra ändå.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6