• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

själv e jag hemma o tvättar idag. inte så kul men det e ju för att jag ska till BERLIN imorgon

• Björklöv

Swe - Det blir ju inte så mysigt när man känner att man måste amma... Hoppas så att F snart fattar att det går alldeles utmärkt att sova gott i eget rum OCH i samma rum som mamma och pappa. Jag såg en nattlampa när jag var på bauhaus i måndags - så en välsorterad lampaffär borde ha sådana!
    En sånhär var det jag såg: www.sakta.se/visabild.php&bildnr=1&PHPSESSID=39399578ddebadf793b1f68f0098c86d

Angående utklädning så har jag faktiskt alltid tyckt det varit lite sött - tills jag såg ett inslag i Martha, där de klädde ut bebisen till en STEKT! kalkon. Så bissart, fruktansvärt... Fast jag funderar på att köpa en pepparkaksdräkt eller kanske den söta tomteklänningen och fota julkort.
    Julklappar, ja, det är ett kapitel för sig det. Jag gillar julklappar, både att ge och få - men det ska vara nått fint och inte bara för att! Svärmor däremot hon blir helt köpgalen så i år har hon stränga order om att INTE köpa till nån annan än till Klara och Adam, så de kommer väl att få julklappar tills de storknar (tyvärr...)

• SanniXx

Ida har börjat vakna på nätterna och vara hur busig och klarvaken som helst igår natt vaknade hon 23 och inatt kl 01. Rackarunge. Ska man öka vällingen kanske? Eller kan det vara tanen som gör att hon vaknar?

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx
    Swe: Vi har en nattlampa. En rosa barbapapa. Finns i blått oxå. Köpt på babyland. Mest är den väl till för mig. Haha. Jag vill kunna se lite lite. Den aktiveras när det blir mörkt.
  • Sole

björklöv
    precis en sån lampa har vi!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Emma3
    Sole skrev 2007-11-07 08:32:21 följande:
    pluttenjobbigt att Alvin ville upp så tidigt!jag prövade nytt knep inatt, istället för att gå upp när han börjar låta låg jag kvar och han somnade om av sig själv. Det hann aldrig bli ledsamt, då hade jag såklart gått upp. Det här var mer störka-runt-i-sängen-gnäll.hoppas detta hjälper honom att somna om själv utan napp. Fast det kanske han redan kan men vi har serverat nappen ändå!Hellurväckte du W? Hur gick det på kvällen?THkul med utvecklingen! 3 tänder på så kort tid är inte illa! Och pincettgreppet också!

Sole: Så där som du beskriver med bök i sängen är det precis med Leo oxå. Jag vaknar ju alltid av det så även om han aldrig vaknar till utan somnar om själv så har jag ändå vaknat.

Leos två framtänder i överkäken har nu kommit så nu har han 4 tänder. Kanke dom som spökat?

Plutten: Jobbigt att A vill upp tidigt så var Leo förut oxå men nu har han börjat sova till 6-6.30 iallafall, men de kanske vänder

Angående tomteläder så har Leo fått de av mina mamma och det kommer bli tomte julkort här

Swe: Leo har oxå de senaste dagarna börjat gråta, gör det i sömnen så han drömmer väl någe hemskt stackarn och biland så tystnar han inte när man tar upp honom direkt och då känner man sig hjälplös.

Är det många som ger välling? Vilken välling ger ni? Jag har gett Nestles mild havre välling nu ett tag men tycker Leo bajsar mycket mer ibland 4-6 gånger per dag förut var det ca 1-2. Och han har mycket mer gaser och ligger och pruttar i sömnen så han kanske är orolig på natten för han har ont i magen av vällingen? Tycker ni jag ska testa någon annan sort elr ska jag ta bort vällingen helt?

Mamma till underbara Leo 070320
  • SanniXx
    Emma: Ida har druckit nestlé mild havrevälling, men just nu dricker hon fullkornsvällingen från nestlé. När hon är hos min mamma och pappa dricker hon Sempers välling. Allt går i, men jag kommer byta tillbaka till den milda havrevällingen när fullkorn är slut här hemma. Eller om jag byter till semper.
    Jag tycker du ska pröva en annan sort, men pruttar han mycket? Ida pruttar hon med (även fast hon är tjej , hehe) men inte onormalt mycket vad jag vet.
  • Swenglish

Tack för lamptips! Ska prova med det då jag inte riktigt ser någon annan anledning till att F vaknar så ofta.

Sole- (och andra förstås!) kanske vill ni fika på Spoon i Hammarby Sjöstad, ligger precis när man kommer av båten från Söder? Jag tänkte gå dit så det blir en ordentlig promenad härifrån. Vid halv tre kanske?

• Swenglish

Emma- vi ger hälften välling hälften ersättning och då Sempers mild ekologisk havrevälling tror jag den heter.

• bianca2

emma - vi ger oxå välling, den ekologiska. tycker det funkar bra. han bajsar nog lite oftare men det tror jag bara är bra

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6