• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole
    plutten
    jobbigt att Alvin ville upp så tidigt!
    jag prövade nytt knep inatt, istället för att gå upp när han börjar låta låg jag kvar och han somnade om av sig själv. Det hann aldrig bli ledsamt, då hade jag såklart gått upp. Det här var mer störka-runt-i-sängen-gnäll.
    hoppas detta hjälper honom att somna om själv utan napp. Fast det kanske han redan kan men vi har serverat nappen ändå!

Hellur
    väckte du W? Hur gick det på kvällen?

TH
    kul med utvecklingen! 3 tänder på så kort tid är inte illa! Och pincettgreppet också!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Björklöv- aha då förstår jag! Synd att jag inte tycker det är fullt lika mysigt som det låter när du beskriver det...

Plutten- klart du inte ska känna dig stressad, vi jobbade ju tillsammans i en vecka (med annat också än rummet).

ang tomtedräkt så är det en annan sån grej som jag ALDRIG skulle göra innan jag fick barn, jag menar att jag tyckte det var fånigt att klä ut dem. Nu vill jag skicka julkort med F i tomtedräkt! Tänk vad man ändrar sig. Däremot kommer han inte ha den på julafton utan kommer istället vara iklädd nån sorts soldräkt i Oman på stranden!

• Ginger6

God morgon! Instämmer att det är super att ha er mammor & vänner att bolla med. Fy va tråkigt Zul, tur att det inte blev allvarligare. Kan tänka mig att det kändes förfärligt. TÄNK va många gånger man ska få hjärtat i halsgropen och va orolig för sina barn, skrämmande! Swe, nice med inflyttningsfika, JOnte kommer gärna Tyckte tidigare oxå att bebis-tomtar etc va lite töntigt men stod själv o sneglade på en pepparkaksdräkt på Åhlens igår...så sött ju Ska ni till Oman över jul? Där är vänner till mig nu, lustigt, antar att det är nytt poplurärt resmål? Kul! Plutten, kl 6 tycker jag oxå e morgon. 4.30 tyckte J imorse...men jag var envis. Försökte få honom att somna om till kl 6...då fick han mat och somnade om, inte jag Vem vann? Idag kommer mamsen så nu blir det i alla fall lite sömn för mig, jehuu!! Kram kram

• Pippil8

J79 - hur gick natten? Här var det M som fick gå upp och E hade tydligen varit vaken i 20 minuter men inget hysteriskt skrikande eller så. Skönt!

Angående tomtedräkt så tyckte jag det var rätt töntigt för sisådär 7 månader och en vecka sedan men nu kan jag inte tänka mig en sötare tomte än Edvin Fast jag har inte köpt nån dräkt men det är inte omöjligt att det blir nån.

Sole - du är ju för gullig Jag håller med!! Det är verkligen i nöd och lust som jag har er! Tänkte på det häromnatten också att jag gillar stämningen här - det är inte alltför hurtigt men inte heller så där total gnäll-stämning som det kan vara ibland. Me like

TH - hjälp vad det händer mycket! Vad kul! Förstår att du är glad. Jag tycker det är jättespännande när E gör nya grejer

• bianca2

Jag tycker INTE det e töntigt med tomte. Men jag är ju i thailand 9-24 december så det känns lite onödigt. sen e jag tröttpå kommersen. har skippat julklappar i flera år nu och gett 2000 kr till amnesty. tänkte skippa denna oxå men nästa blir det nog en eller två i alla fall.
    kram

• Swenglish

Bianca- jag ville också göra så, med julklappspengarna alltså, men det föll inte i god jord hos min man... Jag älskar att köpa/göra julklappar åt folk, men utan att det blir stressigt och NU MÅSTE VI HITTA EN KLAPP ÅT X!!! Iår blir det iallfall inga eftersom vi är borta över jul.

Ginger- du får rapportera vad dina vänner tyckte om Oman sen!

Pippi- grattis till bra natt!

Vi testade att sova i samma rum som F inatt för att se om han skulle sova bättre, men jag tycker nästan det blev sämre. Han vaknade två och skrek och grät, men slutade direkt när vi tände. Det slutade med att jag ammade. Sen vaknade han ett par gånger till och grät. Jag har inget emot att stiga upp när han gråter såklart, men jag önskar att han skulle tröstas av annat än min amning, tex min man...

• bianca2

Swe - jobbigt
    hoppas det blir bättre snart. Säkert bara en KORT fas

• Sole
    swe
    kanske ni ska prova att ha en nattlampa?
    vi har en nu efter ha funderat på varför så många småbarnsföräldrar har en sån och det måste ju finnas någon vits!
    Jag tycker (men det kan ju vara en slump) att när V nu vaknar på nätterna är han inte ledsen längre.

jag tycker inte att det är töntingt med tomtedräkt på andra barn utan rätt sött, men det är inte min grej att köpa sån.
    julklappar är vi inte så mkt för heller faktiskt. vi hoppas ju på att iv kommer iväg på en resa i februari så vi köper inga till varandra och i resten av familjen köper vi oftast något litet. Alla har ju redan allt och det känns ju lite att byta pengar...
    Barnen får ju såklart! Men vi kommer inte överköpa till V heller, han lär få av släkten ändå.
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Sole- har också funderat på nattlampa! Var köper man en sån? Anna Whlagren säger ju att det ska vara kolmörkt men många har ju nattlampa som du säger.

Det skulle komma en kille från Notar och värdera lägenheten, men han hade försovit sig för att han var uppe hela natten med sina barn... Så nu sitter jag här och surfar medan F sover på balkongen. Vad ska ni andra göra idag? Jag har lite tråkigt. J åker till Amsterdam idag, hemma först på fredag. Jag vill också åka iväg och bo på hotell och gå på spännande kurs!

• Sole
    swe
    vi köpte en liten som aktiveras när det är mörkt på IKEA.
    sen när vi gör om rummet blir det någon mysigare lampa. den här ger ifrån sig ett gulorangt sken, och jag tycker faktiskt det känns som den hjälper!

jag är sugen på promenad i em, nu ska jag röjja lite här hemma då mamma kommer på middag ikväll.
    ska laga sojakyckling till henne, supersnabbt och gott!
    Förresten swe, hur var ditt laxrecept?
    *Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6