• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

swe
    jag fikar gärna men kanske lite tidigare, typ halv två, två?
    min mamma kommer nämligen hit runt halv fem

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

emma
    här gillar V inte välling alls. majsvälling går ner ibland men jag tycker att du kanske ska prova en annan sort och ge det några dagar?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole
    swe
    jag får ta och avboka. har inte ens duschat än  eller börjat röja hemma och klockan är halv ett....

fika imorgon?

FIka tors em
    Sole
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Emma3

Th: På dagen tycker jag inte han pruttar mer utan det är på natten då kan han göra det ganska mycket och ibland gnäller/gråter han till och sen kommer en prutt så tänkte om han fick ont i magen av vällingen.

Tacka alla för svaren, ska nog testa en annan sort så får vi se.

Mamma till underbara Leo 070320
  • ABC08

Swe- Vi kanske skulle hinna fika i em. Du kanske har gjort andra planer?

• Hellur

Hej hallå tjejer!

Oj vad jag missat mycket. Kommer inte ihåg vad alla skrivit bara. Varför har minnet blivit så mycket sämre efter att man fått barn? Har slutat amma men tycker inte att jag är mindre förvirrad för det.

Har varit hos tandläkaren på fm, inga hål och lika fina som vanligt. Sedan vart det lunch med mina föräldrar och min bror.
    Senare i em ska vi till fotostudio och fotografera William. Ska bli roligt! Ska man ha en eller flera uppsättningar kläder?

Swe - Vi kommer gärna på invigningsfika av F's rum.

Zul - Usch vad läskigt. Förstår att ni blev rädda. Tur att det inte gick värre och att A mår bra.

Sole - Hann inte väcka W, han vaknade några minuter efter ni gått, han hade sovit i 1,5 timmar då.
    Han var sedan uppe längre än vanligt, somnade inte förrän närmare 22 efter att ha ätit nästan 300 ml !!!!! ersättning och välling.

I natt var en jobbig natt här. W har vaknat flera ggr och det har tagit ett tag att få honom att somna om, han har även legat mellan oss någon timma då det inte gick att få honom att somna om i sin säng, han somnade nästan på mig, borrade sig in i mig och min kudde och det kändes som han ville krypa innanför skinnet så nära låg han. Helt annorlunda mot den senaste veckan och även tidigare. Vad händer?

Och 300 ml. innan läggning ??? Vi förstår ingenting. Samt att han då fick mat vid 2.30 i natt.

• Frill

Hej, hade tänkt ta bort stygnen idag, fixa nycklar till kontoret och köpa en fars dag-slips och sen babysim på kvällen. Men nu har vi en "göra ingenting-dag" i stället.
    A är snorig och bara för att jag skröt om hans aptit igår har han äcklat spottat ut min hemlagade mat och tramsat med nappflaskan.
    Själv kände jag mig lite risig på fm men det är bättre nu. Hoppas verkligen inte att jag blir magsjuk.

Vi kom för tidigt till vårdcentralens "drop in" och fick gå hem igen. Inte fick jag boka tid för nästa märke heller, för det skulle jag göra hos sköterskan??? Förklara för mig varför en medicinskt utbildad person ska slösa sin tid med enkel administration.

Pluttmor, tack jo bordet känns redan bättre. Vi köpte ju ett stort just för att det andra var så galet litet. Tror det blir riktigt bra när lampan kommer upp också. Det är iaf betydligt bättre att ha datorn på än det gamla

Swe, hoppas ni blev nöjda med värderingen när han väl kom.

Ang julklappar så tycker jag att det är JÄTTEKUL både att ge och få. Fast till en viss gräns såklart. Vi tänkte be folk att inte ge leksaker åt A, utan kläder och kanske en gåvagn och en sån där tygpåsestol man knyter på vanliga stolar.
    E:s föräldrar undrar om vi vill ha en dvd till bilen, men han är ju inte ens ett? Det skulle vara för att spela barnskivor i så fall, för vi har ingen cd-spelare i vår skruttsaab.

Oj vad långt, märks att jag är lite uttråkad

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6