Hallå allihopa!
Har haft så mkt för mig på senaste o har inte haft tid o skriva. Jag skriver ju jämnt så lång
Men har läst varje dag o tagit del av superbra barnmatsrecept på korv stroganoff o broccolipasta, kanon, tack!
Vi håller på o renovera vår hall nu som är det sista innan våran lägenhet är helt klar. Dock tar det ju sån jäkla tid eftersom någon måste passa Ebba hela tiden. Sedan har vi haft det väldigt jobbigt med henne den senaste veckan eftersom hon varit förkyld o haft feber samtidigt som hon fått sin sjätte tand i överkäken.
Vi hade ju även börjat ge henne fullkornsvälling från 8-månader ist för mild havrevälling o ersättning som hon haft tidigare. Det var ett stort misstag!!! hennes tarmar verkar inte riktigt klara av det, stackarn har bajsat ca 7-8 ggr per dag i 3dar så hon har varit alldeles röd i rumpan. Dock har ja nu köpt speciell salva o bytt ut hälften av vällingen mot ersättning o det har blivit mkt bättre.
Kul att Alvin ställde sig upp! Ebba ställde sig också upp idag mot vårat vardagsrumsbord, dock slutade det lite olyckligt. Hon såg att kameran låg där o blev nyfiken, skulle ta den. Så hon drog sig upp o stod upp o tog kameran med ena handen men kunde inte hålla sig uppe med bara en hand. Jag sprang o försökte ta emot henne, men allt gick på en sekund, så hon trillade handlöst baklänges o dunkade bakhuvudet i golvet. Som tur va va mattan där o tog emot fallet lite iaf, men hon blev så himla ledsen. Ja man måste verkligen vara på vakt hela tiden nu.
Åhh läste just mina stycken ovan, låter som att allt är jobbigt. Men samtidigt är det ju såå himla mysigt o roligt att de är nyfikna o vill busa o gör framsteg hela tiden
Jag o Ebba åker till Göteborg i nästa vecka på onsdag o e där i lite drygt en vecka. Ska bli skönt o få lite avlastning o ta ien lite med kompisarna. Ska på 30årsfest och julmys-tjej-fest så det ska bli kul. Hade varit kul med en träff innan nu när Ebba är på bättringsvägen från förkyldningen o e på lekhumör.
Kram