• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sofffy

Hallå allihopa!

Har haft så mkt för mig på senaste o har inte haft tid o skriva. Jag skriver ju jämnt så lång
    Men har läst varje dag o tagit del av superbra barnmatsrecept på korv stroganoff o broccolipasta, kanon, tack!

Vi håller på o renovera vår hall nu som är det sista innan våran lägenhet är helt klar. Dock tar det ju sån jäkla tid eftersom någon måste passa Ebba hela tiden. Sedan har vi haft det väldigt jobbigt med henne den senaste veckan eftersom hon varit förkyld o haft feber samtidigt som hon fått sin sjätte tand i överkäken.

Vi hade ju även börjat ge henne fullkornsvälling från 8-månader ist för mild havrevälling o ersättning som hon haft tidigare. Det var ett stort misstag!!! hennes tarmar verkar inte riktigt klara av det, stackarn har bajsat ca 7-8 ggr per dag i 3dar så hon har varit alldeles röd i rumpan. Dock har ja nu köpt speciell salva o bytt ut hälften av vällingen mot ersättning o det har blivit mkt bättre.

Kul att Alvin ställde sig upp! Ebba ställde sig också upp idag mot vårat vardagsrumsbord, dock slutade det lite olyckligt. Hon såg att kameran låg där o blev nyfiken, skulle ta den. Så hon drog sig upp o stod upp o tog kameran med ena handen men kunde inte hålla sig uppe med bara en hand. Jag sprang o försökte ta emot henne, men allt gick på en sekund, så hon trillade handlöst baklänges o dunkade bakhuvudet i golvet. Som tur va va mattan där o tog emot fallet lite iaf, men hon blev så himla ledsen. Ja man måste verkligen vara på vakt hela tiden nu.

Åhh läste just mina stycken ovan, låter som att allt är jobbigt. Men samtidigt är det ju såå himla mysigt o roligt att de är nyfikna o vill busa o gör framsteg hela tiden

Jag o Ebba åker till Göteborg i nästa vecka på onsdag o e där i lite drygt en vecka. Ska bli skönt o få lite avlastning o ta ien lite med kompisarna. Ska på 30årsfest och julmys-tjej-fest så det ska bli kul. Hade varit kul med en träff innan nu när Ebba är på bättringsvägen från förkyldningen o e på lekhumör.

Kram

• SanniXx

Ang julklappar så är det nog leksaker som står högst upp på Idas önskelista. Tror det är de hon kommer ha mest nytta av. Kläder har hon ganska ok med och böcker kan hon önska sig när hon förstår vad det är Gåvagnen får hon när hon fyller år.

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Zul

TH: vi ska önska oss en lära-gå-vagn av mormor o morfar

Hellur: var fotade ni nånstans? Vad kostade det?

Oj, oj, Alvin o Ebba är på G!
    Agnes kan inte krypa, snurrar mest runt, långt kvar till stå... Och tänder, jag undrar om hon kanske kommer förbli en tandlös gumma ;) ?

Har haft en seg pluggdag hemma. Var bara ute en sväng med A till Globen o köpte underbara promenadskor, Ecco, dyra, men supersköna o goretex o ska ha dem när jag går här i bushen...

Börjar bli sugen på fest igen. Cigaretterna ligger där i byrålådan o stirrar på mig. Vi får ta vår lyxdrink snart... Annars ser jag framemot examensfest med mina kursare på grand hotel i januari, typ bal. (men jag är klar med alla poäng först i maj pga en viss liten sångfågel ; )

• bianca2

Plutten och Ebba är verkligen superduktiga!

A kryper inte men han hasar sig fram o han blir snabbare för var da. o nu höjer han rumpan oxå så snart är det nog kryp på riktigt. kan inte heller lämna honom en sekund. då är han genast vid kontakter och sladdar.

zul - jag ska nog festa lite nu i Berlin men jag tar gärna en drink med er så klart!!!

• Swenglish

Gomorron! Usch vad dåligt vi sovigt! F vakande vid midnatt och var vaken typ en timme, jag försökte få honom att somna. Till slut ammade jag och gock och la mg i soffan. Då fick jag sova till 5, ammade, sov till 6, ammade och han somnade tackochlov om till halv åtta. Nice. Jag klarar inte att bara sova några timmar i ssträck längre, känner att jag blir arg på F på natten fast han inte kan rå för det. Undrar om man ska sluta nattamma bara pang bom och låta J ta smällen i några nätter? Ni som har barn som sover hela natten, på hur många timmar äter de inte?

Vilka vill ses idag? Lunch?

• majlinsa

Swenglish: W somnar mellan 19-21 beroende på hur dagen sett ut.. Ibland vaknar han vid 4 och får 200ml välling.. Annars vaknar han mellan 6-7.. Han kan inte äta frukost på direkten så då får han 100ml välling och gröt vid kanske 9-10 snåret

• bianca2

God morgon! Idag e jag uppe tidigt för killen e på konferens. Som tur var sov A till 07.30. Han vaknade till och grät lite vid 23 igår men somnade om när jag varit inne och pussat honom

Swe:
    A äter sitt sitsa mål (välling) prtecis innan läggdags 19.30. Sen sovaer han oftast hela natten ända till 07-07.30 (finns undantag som inatt men jag behöver nästan aldrig ta upp honom).
    Sen äter han sitt första mål(välling) med mig i sängen kl 08.00 ca.

När jag slutade nattamma gjorde jag så att när han vaknade på natten och grät gick jag in till honom, tog upp honom och låg på extrasängen med honom på mig och vaggade honom till sömns. Han grät inte hysterikt utan gnydde mest. det tog några dagar men nu sover han ju (oftast) hela nätterna. Och första gången tog det lite mindre än en timme. Jag tyckte aldrig att det var så jobbigt. Jag hade inte "bästämt" att jag inte skulle ge mat jag skulle bara testa om han verkligen var hungrig. Uppenbarligen behövde han ingen mat eftersom han sover som han gör nu. Jag troir även att barn (liksom vi) mår bäst av att sova ut ordentligt utan avbrott. När A vaknar på morgonen är han alltid glad och utvilad. Så skööööööönt

• J79

Swe jobbig natt! Jag kan också känna att jag blir arg på E när vi har riktigt dåliga nätter och man får ju så dåligt samvete för att man känner så¨. De vaknar ju inte för att vara taskiga mot oss dem vet inte bättre. Jag tror dock att E inte är så farligt hungrig på natten för nu har jag matvägrat henne två nätter och när hon väl får äta ca 06 så är det verkligen ingen panik. I dag på morgonen ville hon ligga i min famn och snacka fem min först innan hon ville äta. Hon har då inte ätit sen ca 19.

Pippi hur har natten varit för er? E vaknade och grät kl.02 och då stoppade jag in nappen och klappade på henne och hon somnade om på en gång. 04 vaknade jag men inte lilla E! Hon vaknade 05 och var vaken 30min bökandes i sin säng men somnade sen om igen.

Jag tycker att det skulle vara trevligt med lunch eller fika idag, hänger gärna på!

• Plutten forever

Vilka var det som ville ses idag? Vi kan vara hos migmen OBS! i så fall "bara" mellan kl 12-15 ungefär. Jag måste gå vid tre. Om ni vill ha långluch/fika får vi vara någon annanstans... Haha, tre timmar kvalificerar inte som långlunch längre

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

halloj!

swe
    usch vad jobbigt! känner igen irritationen, så känner man ju ibland och även här får jag dåligt samvete.
    V sover mellan 19-07 ca och då vaknar han kanske 1-2 gånger men somnar oftast om själv. Frukost får han runt halv åtta.

jag är gärna med på lunch idag, ska till naprapaten 11.15 vid Hornstull så jag kan få bli människa.
    vart och när? jag är sugen på sushi!

zul
    mina ciggisar ropar också lite efter mig, jag är på för lyxdrink!!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6