• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Och så jag igen...

Björklöv, stekt kalkon var ju jättekul! Tror inte att de har såna dräkter på Åhlens dock. Kanske ska göra en griljerad skink-kostym åt A

TH, åh vad kul med alla framsteg. Duktig Ida.

Bianca, skoj att få lämna novembertrökregnet och åka till Berlin. Blir riktigt avis.

• Sole

usch vilket tråkigt väder!
    har varit ut3e en liten sväng för att få luft iallafall

Frill
    DVD-spelare verkar vara grejjen när de är lite äldre, tex från 2-3 och uppåt.
    men att spela barnskivor verkar ju jättebra!

hellur
    usch vad jobbigt med sömnen! sådär var ju V, nu är han mest bökig på natten men kan sova i egen säng.
    300 ml var inte illa! Han kanske behöver så mkt nu?

*Viktor född 2007-03-18*
  • J79

Pippi: jo det gick faktiskt riktigt bra. E vaknade kl.04 och då stoppade jag in nappen och buffade lite och la mig sen i min säng igen. E låg och grymtade en stund men somnade hon om efter ca 15min. Jag hoppas nu att det ska gå lika smärtfritt i natt.
    Det gick ju riktigt bra för din lilla kille också, skönt med hjälp från mannen.

Jag älskar julen och ALLT som hör till, mat, pynt, mys, musiken, julklappar och godis.

• Plutten forever

Idag har jag inte loggat in på hela dagen, har fått en mycket krävande plutt som håller på att få tänder i överkäken (det sticker ut en liten spets på ena sidan). Nu har vi tagit lite flytande alvedon på gaddarna, hoppas det hjälper. Stackars gnällplutten...

Men positivt är att idag reste han sig upp helt själv för första gången mot ett bord och stod kvar ganska länge innan han tappade balansen Duktigplutten!

Jag har varit ute på två st 1-timmespromenader idag, skönt med luft och motion och få lite ro att tänka.

Julen: Jag ääääälskar julen och allt som hör till (utom det religiösa, jag är ateist). Det är traditionerna jag älskar, familjesammankomsten, glögg, lussebullar, julklappar, pepparkakor, godis, julgran, adventsstjärna i fönstret, starka ostar i kylskåpet, att man har semester någon vecka tillsammans men ändå inte åker någonstans - bara myyyys hemma
    Vi firar jul hemma hos oss och brukar vara 10-12 pers: Jag Dan och Irma (och iår även Alvin förstås!) mina systrar och mamma, Dans mamma samt allas respektive. Så mysigt att alla kommer hit varje år. Vi har alltid julgran förstås!

björklöv
    Jag skulle vilja se "stekt kalkon"-dräkten! Gud vad sjukt! Och roligt!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

halloj!

åh nu har mina ryggproblem kommit tillbaka, kan kanppt bära V *suck*
    ska till naprapaten imorgon halv fyra och hoppas jag klarar mig tills dess

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

sole: Åh! din stackare!! hoppas verkligen det blir bättre imorgon!

• Emma3
    Plutten: Ja jag älskar oxå allt som har med julen att göra utom de religösa
    Men vi brukar inte vara så många som er då stor del av släkten bor neråt i landet, lite tråkigt.

Ja Leos två framtänder där uppe har precis kommit så det har varit en del gnäll här med.

Duktig Alvin är som rest sig själv. Leo vill gärna stå och tar oss i händerna så han ska få hjälp att ställa sig, han kan inte själv ännu

Sole: Nej så jobbigt. Hoppas du blir bättre snabbt.
    Mamma till underbara Leo 070320
  • Hellur

Har varit i studio och tagit bilder på W idag. Var riktigt roligt. W skarattade och var glad, tror det blev
    riktigt bra bilder. Tog både nakenbilder och med kläder, de flesta svartvita. Ska få se dem nästa vecka.

J79 - Grattis till den lyckade natten! Hoppas det håller i sig, men nu vet du att hon klarar sig.

Sole - Jobbigt med din rygg. Riktigt tråkigt. Hoppas naprapaten kan knäcka och massera den bättre imorgon.
    Ja 300 ml är väldigt mycket för att vara W, han har inte ätit mer på dagarna så vet inte vad som flög i honom. Får se hur det går ikväll, han har inte sovit mycket under dagen så han borde somna inom en timma. Han är inte trött nu i alla fall.

Pluttmor - Gratis till resningen. Roligt! Helt otroligt vad det händer mycket nu.

• Swenglish

ABC- synd, vi hade redan hunnit gå iväg när du skrev!

Hellur- kul med fotografering!

Plutten- duktig Alvin!

Frill och Sole- krya på er!

• ABC08

Hellur- Kul att gå till ett proffs och fota. Ska nog försöka göra det med G också. Våra egna bilder blir inte toppenbra alla gånger.

Det funkar så bra med våra nya nattningsrutiner. Rekomenderar verkligen att låta killen ta hand om omsovning av bebben. G verkar ha förstått att han inte får äta när H kommer, så han blir ganska lätt att få att somna om. Blir heller inte så ledsen när han vaknar.

Roligt med alla rörliga bebbar. Men jag antar att det här bara är en föraning om vad som kommer snart med runtspringande småttingar.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6