• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Zul

Sole: tror inte jag träffade din mamma (rolig beskrivning!), var bara där halvdag!

Frill: har fått reda på att välling ger man från typ 6 månader isf ersättning (om man nu gett det innan), därför att ersättning inte är lika kraftigt. Vi tänkte börja med välling nästa vecka. Men amning och gröt borde ju vara väl så bra.

Vivs: håller tummarna! Vad roligt med hus, längtar efter det.

• Hellur

Här var det dött idag... är så otroligt uttråkad!!! Har suttit inne i 4 dagar nu. Vill ut och träffa folk.
    Vad sägs om träffar nästa vecka?

Sångstund öppna fsk. Liljeholmen onsdag kl. 10:00
    Hellur

Träff torsdag:
    Hellur

Kan måndag med, men vet inte hur W mår, är fortfarande lite hängig. Men om han är frisk så kan jag då med

• Plutten forever
    frill: ja, varför ger man välling? Det är väl mer mättande än ersättning/bröstmjölk antar jag. Har läst innehållsförteckningen och jämfört med ersättningen, skillnaden verkar vara att vällingen även innehåller mjöl (i detta fall havremjöl, men det finns ju även tex majsvälling med majsmjöl) Konsistensen är tjockare än ersättningen, och hittills har Alvin sovit längre på vällingen än på ersättningen! Så det är väl mer mättande helt enkelt (men har lägre fetthalt än ersättningen)
    Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Emma3

Hej!

Snacka om att man inte hinner sitta så mycket vid datorn nu när maken börjat jobb igen. Leo vill ju gärna bli underhållen

Skickar krya på dig kram till stackars W som har öroninflammation.

Grattis Ida på namnsdagen.

Kram till alla som har jobbigt med sömnen.

Här behöver vi stoppa in nappen c.a 2 ggr per natt och biland ingen. Men Leo vaknar fortfarande tidigt, oftast runt 5.30 det är bara ibland som han somnar om. Och då och då ger han sina föräldrar lyxen att sova till 7 men det är verkligen det längsta.

Sover allas bebisar länge på morgonen?

Mamma till underbara Leo 070320
  • Sole
    Zul
    ringde faktist henne och frågade ifall hon träffat dig men hon hade varit på utbildning

Här har vi en bebis som inte alls äter lika mkt som förut och vägrar både gröt och burkmat andra dagen på raken, nu är det bara ersättning som duger. dessutom har han knappt ätit nåt ikväll, undrar ifal han kommer vakna inatt och vilja äta då?

en annan rolig grej hände idag;
    jag ställde honom på golvet och höll i händerna och då började han gå framåt! Är det fortfarande reflexer tror ni? Reflexerna var väl att de drog upp fötterna men han gick framåt! Känns på tok för tidigt för sånt!!

Emma
    V sover till mellan 5-6 första passet och är vi snabba med att ge mat somnar han om till ca 8. är klockan efter halv sju somnar han inte om

Träff torsdag:
    Hellur
    sole
    *Viktor född 2007-03-18*
  • SanniXx
    Tack för alla grattis idag!! Det blev en tårta till slut

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • bianca2

Th: FIIIIIIIIIIIIIIIIN tårta
    sole: A äter oxå mindre än vanligt. ngn sa att det tillhörde 26- veckors fasen.
    emma: jag o A går aldrig upp ur sängen före 10.00. han e ju alltid vaken mellan 7-8 m min kille men sen somnar han om m mig i dubbelsängen (annars sover han i sin egen säng). ikväll har han redan vaknat en gång (för 10 min sen). det tog bara en superkort sekund att få honom somna om men ändå... ser fram mot en rolig natt (phu)
    Träff torsdag:
    Hellur
    sole
    bianca2

• bianca2

Förresten - jag ska åka till BERLIN m några tjejkompisar 8-11 novemer. ska bli så himla kul. 3 nätter utan min lilla älskling - kommer sakna honom så!!!

• Sole

usch och fy vilken jobbig natt! vet inte hur många gånger jag ha varit uppe och stoppat i napp etc.
    Hade hoppats på en bra natt då vi ska på bröllop ikväll...*suck*

bianca
    kul med tjejhelg! jag ska ha det i början på oktober men på sånt oglamoröst ställe som mitt land

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

sole: jobbigt. hoppas ni får kul ikväll ändå.
    a vaknade runt halv två men somnade snabbt om, vaknade sen vid fem o var vaken (m pappa) en timme. sov sen till halv åtta. inte bra men lite bättre. han sover nu på mig - helt slut...
    ag ska försöka sluta mata på natten men vad räknas som natt? jag matade inte vad halv 2 men min kille matade runt halv sex, då hade han inte ätit sen 19 igår. ska man kunna hoppa att mata då oxå?

snart kommer min syrra hit. killen e o hjälper en kompis att flytta. ikväll e det 30 års fest!!!!!!!!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6