• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Tack för alla krya på dig till William! Ni är så gulliga.
    Idag mår han bättre, tack och lov. Penecillinet kickade verkligen in fort. Han äter igen och är gladare igen. Så skönt att min glada älskling börjar må bra.
    Jan är tokförkyld fortfarande men det får vi väl stå ut med ett tag.
    Hoppas inte W blir ett öron barn. Nu känner vi i alla fall igen tecknen om han skulle få samma igen.

Zul - Får verkligen hoppas att A blir fri från förkylningen innan ni åker och att hon inte får nån infektion. Hon har ju haft den ett tag så då borde det redan ha brutit ut?
    Ja det började med förkylning för W och när febern lagt sig bröt öron infektionen ut, det är tydligen vanligt att det sätter sig i öronen.

TH - Grattis Ida på namnsdagen!

Bianca - Vad har det tagit åt A? Han som har sömnvanor som jag vill W ska ta efter Hoppas han kommer tillbaka till sin vanliga sömnrytm snart. Kanske han är i en utvecklingsfas?

• Sole
    zul
    paliativa det är där min mamma jobbar!om hon jobbar och du har mött en kort mörkhårig MYCKET pratsam kvinna är det hon

Bianca
    jobbigt med sömnen, hoppas det ordnar till sig snart!

här hemma har vi fått en liten matvägrare, helt plötsligt är inte burkarna goda längre och så himla mkt ersättning går inte heller ner. men ha verkar ju pigg och glad så det är säkert bara nån fas..
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Swe, vad kul att du gick på barnvagnsteataren! Jag läste om den och tyckte det verkade jätteskoj, men det här är "veckan som inte blev av" för oss.

Idag har vi inte ens lyckats promenera. Imorse var jag jättesnuvseg och solen strålade, sen blev jag piggare, men innan vi var klara var det jättemulet och blåste. Nu har Adam precis somnat i sin säng och nu börjar det klarna upp igen... Ska försöka ta oss över till Söder och köpa tossor i alla fall.

Sole, håller faktiskt på att återuppliva matbloggen. broccoli2.blogspot.com Där finns ett par tårtor också

Ni som har ställt er i dagiskö, har ni besökt alla dagis ni kryssat för, eller helt enkelt valt de som ligger bra till? Känner mig dålig som inte fixat studiebesök (än?). Men hade vi bott i en småstad hade vi ju fått ta vad som fanns. Ah denna valfrihetens tyrrani

Ska alla ge välling? Varför ger man välling egentligen? A ammas och äter gröt på kvällarna, det borde väl räcka?

Slutligen: om nån har erfarenhet av kopparspiral att dela med sig av här eller i min inbox vore jag tacksam. Tycker det verkar läskigt men det kanske är jättebra att slippa hormoner?

• Frill

Visst ja, grattis Ida!
    Och krya på örat William!

• Ginger6

halloj! snart helg, skönt! hoppas alla får det bra trots sömnlöshet, öroninflammation, förkylning o tänder. Själv har jag varit uppe minst 10 ggr inatt och gett j nappen....som sagt verkar va konstiga faser, hoppas, hoppas att 12-timmars sömnen är regeln och detta undantaget....vi är sååååå trötta!!!!!
    sole håller med övriga om bröllopen... klart ni ska gå på din systers ihop!! klart är att män o kvinnor tänker så olika, ingen idé att försöka sig på att förstå dem ibland...kram på er

• Vivs

Grattis på namnsdagen, Ida!

Hellur - usch och fy, stackars lille William! Öroninfl. gör ju så himla ont! Skönt att han är på bättringsvägen!

Själv är jag rätt nervös nu. Håller på med ett husköp! Ett parhus i Vallentuna. Det är rätt skruttigt och behöver fixas en massa men 2,3 milj får vi betala, det är ett bra pris tycker jag! Eller, sjukt mycket egentligen men med tanke på priserna idag så är det helt ok. Ska såklart göra en besiktning och om den går bra så blir huset vårt! Läskigt och sååå spännande!

• Hellur

Vivs - Lycka till med huset! Det är så spännande att vara med i budgivningar, men otroligt nervöst och frustrerande. Man är ju inte ensam om att vilja köpa.

Swe - Tyckte också det lät mysigt med barnvagnsteatern. Har varit på soppteater med en leverantör förut, var mysigt. Inte samma sak men nästan fast utan barnvagn.

Ginger - Hoppas även J kommer tillbaka till sina gamla sovrutiner igen. Vet hur du känner dig. Hoppas han bara är i en fas.

Frill - Dagis ja. Känner mig helt lost. Vi har inte ställt oss i kö ännu, ska göra det men det har inte blivit av. Har inte bokat in några studiebesök heller (känner mig usel). Tänkte kolla vad som finns runt omkring oss och boka in där tror jag. Vi kommer leta hus till våren och kanske flyttar innan han börjar, hur som helst ska han inte gå där så länge i så fall.

• Frill

Vivs, lycka till med huset!

Hellur, nä det är svårt. Ett dagis här är jättefint, perfekt placerat och med stor skogstomt, men för femåringarna har de en filial som ligger fruktansvärt trist en bit bort och bland betong. Men vem vet var vi bor när han är fem? Och i så fall så överlever han ju ett dagisbyte om det skulle bli så. Tror vi kommer gå ganska mycket på läge. De flesta dagis är väl ändå bra?

• Hellur

Frill - Vi kommer nog också gå ganska mycket på läge. Tror de flesta är bra, det hänger ju oftast på personalen. Men en fin gård vill man gärna att det har.

• Sole
    Frill
    tack för din bloggadress ska gå in och kika!
    jag har satt in en kopparspiral för ca 2 veckor sedan och jag tycker den funkar bra! Går hos en rätt rolig gubbe som är ca 65, stenrik och homo har varit där tre gånger och har inte fått betala en enda gång!

Vivs
    åh så spännade med husköp, håller tummarna! hur går det med er lägenhet, när ska det vara visning?

Ginger
    jobbigt med rubbade sömnvanor, hoppas det återgår snart! Jag vaknade kl 03 inatt av att V var vaken och låg tvärs över spjälsängen såg rätt komiskt ut!
    *Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6