• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • bianca2

coolt att börja m välling!!!! ska börja om nån vecka eller två!

• Plutten forever

bianka: den är från 6 mån, det blir Alvin på lördag. Tre dagar hit eller dit...

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • bianca2

nej 3 dar e ju ingenting men august blir halvåret den 27e!

• Swenglish

Halloj!

Har varit på barnvagnssoppteater idag med en pappaledig kompis, det var jätteroligt! Sen åt jag middag hos dem och pratade förlossningar... F hade svårt att somna där och somnade inte förrän efter 8 (han brukar somna halv 7 -7) Igår natt somnade inte jag förrän halv två (kunde bara inte sova) så känner mig lagom pigg idag...

Sole- vet inte om jag kommer imorgon, det beror på hur natten blir. (Usch dessa undanflykter, nångång SKA det bli av med friskis, sorry!) Träffas gärna och fikar senare dock, om någon vill hänga på?

plutten- det var hemskt!

TH- åh vad fint! vad kämpigt ni har haft det, det räckte liksom inte med att hon föddes för tidigt... beundrar dig!

• SanniXx

De känns lite konstigt ibland när Ida är förtidigt född. Som Plutten nu som skriver att hon börjar med välling till Alvin! Jisses, börjar? Ida har druckit välling i 2 månader.. Allt blir så fel att hänga med Hehe.. Vi ligger ju några steg före så man kan inte prata om samma saker riktigt..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Plutten forever

Swe- jobbigt med lite sömn! Jag har också haft en dålig natt. Jag tror att A har haft ont i magen för han grät på ett så hjärtskärande sätt. och bajsade inte igår. Stackarn!
    Var ska ni fika, ni som ska fika? Jag kanske ska träffa min mamma idag, vet inte än. Om inte träffar jag gärna er!

TH- Jag tror att ju älde de blir, desto mindre kommer det att märkas att Ida är 2 mån äldre. På vissa sätt är hon ju i fas, storleksmässigt, motoriskt, språkligt.. eller hur?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • SanniXx
    Plutten: Jo, men visst är det så.. Att ju äldre dom blir desto mindre märks de Ida kan inte mer än vad era kan utvecklingsvis. Hon ska tydligen ha storlek efter en 8-månaders, men jag tycker dom borde göra om kurvorna en aning. Vilken 6-månaders väger inte runt8500g!? Men just de här med smakisar och så.. Saker man får börja med börjar Ida med 2 månader innan..
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole
    Plutten
    usch vad hemskt att separera så tidigt!
    Hoppas det löser sig för det bästa för barnet, tur är väl att när de är så små går de inte igenom skilsmässa på samma sätt som när de är äldra.

Fika idag
    jag fikar gärna idag, på em någon gång?
    Jag struntar också i Friskis idag, tränar hemma istället

Sömn
    V har börjat med att vakna vid 05 på mornarna och då har jag gått upp och stoppat in nappen och han har somnat om till 06 - 06.30. Då har han fått mat och somnar oftast om till 8-9 nångång. Problemet är att jag har så himla svårt att somna om så jag ligger vaken. Undra om det inte är smartare att han får frulle vid 05?
    Kankse ska man börja med välling då?
    Plutten -  körde ni 100% välling första gången? Ni blandade inte ut det med ersättning?
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Sole- åh byt med mig! F vaknar vid 6 och vill INTE somna om förrän efter en timme ungefär, och då är man ju pigg...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6