• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Idag har vi snabbtestat Årstakyrkans öppna förskola. Vi var tvugna att gå mitt i sångstunden för A var så trött, han somnade på sekunden när jag la honom i vagnen Men innan dess hade han kul. När de två äldre damerna som höll i det började sjunga "här är kyrkan" och "kyrkklockorna" mfl. så tänkte jag hm... Men sen så fortsatte de med en massa barnsånger med hopp och lekrörelser till. Det kostade 30 spänn men då ingick ost- och skinktoast för den som ville (och inte hade ett barn med akut sömnbehov). Fast jag gillar Bleckis bättre, känns mer avslappnat.

Hoppas ni har kul på fikat. Eftersom vi sjöng på fm i stället för att promenera på em hade jag tänkt hänga på. Men jag är fortfarande förkylningstrött så nu ska vi slappa hemma i stället.

A vände sig förresten 4 ggr igår! Jag lyckades filma en av dem. Fick med hela A:s hår och ena armen just när han rullade runt...

• Frill

Här har vi också en extremt lättväckt mamma och en sömngångaraktig totalväck groggypappa på nätterna. Men det har faktiskt börjat jämna ut sig, jag sover lite tyngre och E vaknar lite lättare. Kanske vågar hoppas på omvända roller när det är E:s tur att vara hemma?

• bianca2

hej tjejer!
    Hoppas ni alla haft en underbar dag! Själv har promenerad i sooooolen o fikat! O tänk - imorgon är det fredag! hurra! jag ska faktiskt på 30-års fest! kul!!!
    kram

• Swenglish

Tack Sole för trevlig fika! Och Plutten för blixtpromenad, hoppas du hade trevligt med din syrra! ABC, synd att vi missade varandra, det får bli nästa gång!

• Plutten forever

swe: tack själv! Och sole också såklart. Det var jättekul att träffa min syster, vi tog en snabb kaffe i nytan, sen tog vi en promenad till gamla stan.

Nu ska jag titta på IDOOOOOOL!!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Pippil8

Björklöv - skönt att du fick sova!

Helllur - hur mår W nu då? Läskigt med feber, det skär ju i hjärtat när de är sjuka!

Frill - kul att vändningarna går bra! Jag betvivlar att E kommer lära sig, han vill bara sitta upp hela tiden (det gör han i och för sig väldigt bra, han kan nog sitta utan stöd en halvtimme typ).

M var hemma med E igår och jag jobbade och käkade middag med mina kollegor. Det var jättekul!! Efter en drink kände jag mig lite småberusad och befarade att de skulle få bära mig till en taxi Hemma lyckades E få tag i Ms lunchtallrik med soppa och dunka den i bordet några gånger så det var soppa precis överallt. Tog tydligen en timme att sanera. Så kan det gå när det ringer på dörren...

Idag har vi varit på bvc-mammagrupp och E blev helt hysterisk. Jag vet inte vad det var men efter många tårar så somnade han till slut. Då var mammahjärtat alldeles darrigt. Jag undrar om han inte gillar stora sällskap med barn, tycker det är ganska ofta som han blir på dåligt humör då. Är det bara E som är sån eller någon mer?

• SanniXx

Jag tänkte nog baka en tårta i morgon. Någon som har ett gott tips? Ida har namnsdag! De ska firas! haha.. Iaf den första namnsdagen

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx

Herre min skapare (hmm, fråga mig inte vart de kom ifrån) men en tjej i stora marstråden är redan gravid igen. I v.15. De gäller att ligga i.. hihi..

• Hellur

Här är det öroninflammation
    W har ätit väldigt lite idag, har vänt bort huvudet eller skrikit när vi försökt ge honom flaskan, bara ätit det vi gett med sked som gröten och smakisarna. Dessutom har han haft hysteriska utbrott då han skrikit rätt ut.
    Vi ringde jourmottagningen och fick en tid nu i kväll. Det konstaterades snabbt att han har öroninflammation på höger öra. Min stackars älskling! Det gör så ont i mitt hjärta att se honom så ledsen. Åkte till jourapoteket och hämtade ut penecelinet som vi redan gett första dosen av. Hoppas han mår bättre snart och blir sig själv igen.

• SanniXx
    Hellur: Nämen fy stackars W!! Krama om honom från oss. Hoppas han kryar på sig snart.
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6