• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole

Plutten
    jag är likadan, vaknar vid minsta pip och då sover V ändå i eget rum! Dock är L också bra på att höra honom, men jag hör såklart först!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

Hellur
    skönt att febern har gått ner! Hoppas du får några bra nätter nu då!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Björklöv

inatt har jag fått sova riktigt bra, så jag känner mig nästan utvilad! Så det ska jag och Klara fira med en långpromenad i solskenet Nån som vill följa med?

• Hellur

Plutten - Här är likadant, jag vaknar så fort W börjar skruva på sig och E sover vidare fast han skriker. Väcker jag honom så är han förvirrad och borta, måste påminna honom och väcka honom ordentligt, om jag gör det försiktigt går det inte.
    Tror det är en mammagrej.
    När E är uppe och gör mat, ger mat, tröstar osv. kan jag inte slappna av, vet inte varför. E har väldigt god hand med W och brukar få honom att somna om lättare än mig. Men kan ändå inte somna förrän W har somnat och E lagt sig igen. Jobbigt.

• Hellur

Björklöv - Skönt med bra natt! Visst är det härligt när man har fått sova "ordentligt" och känner sig pigg och utvilad. Hoppas det håller i sig!

• bianca2

själv har August inte sovit bra (för att vara han). Han vaknade först 00.30 och sen 04.00. sen somnade han om till 07.30 var vaken en halvtimme o sov med mig till 10.00. kanske helt ok men jag är ju van att han sover 20 -05 utan att vakna, äter lite o somnar sedan om... kanske för att han e lite förkyld?
    Björklöv -jag ska iväg o träffa lite kompisar. plus att vi har precis vaknat så det tar säkert nån timme innan vi blir klara - när hade ni tänkt att promenera?

• Björklöv

Bianca - Har precis kommit hem igen efter promenaden, kom på att jag har mammagrupp 13.00 så jag passade på att ta promenaden innan det...

• bianca2

och jag e på väg nu - får bli en annan dag

• Vivs

Jag ger J välling utan att blanda ut.. men hon får majsvälling och bara på morgonen. Det fungerar bra!

TH - min tjej väger inte ens i närheten av 8500g och är ett halvår... 6300g igår

Hellur - skönt att förkylningen är på väg bort nu!

Usch vad jag har dåligt samvete som inte ens varit ute i det fina vädret idag! Har så mycket att plocka med här hemma så jag kommer ingenstans alls!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6