• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

hellur- å stackars W! Hoppas att medicinen verkar direkt!

TH- vilken marstråd är det, det finns ju massor... Men gud vad jobbigt att bi gravid såhär snabbt inpå! Var det planerat?

pippil8- vad skönt med lite egentid! Men stackars M! (jag menar med tanke på soppan...)

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

Plutten och swe
    tack för igår, jättetrevlgit som vanligt!

Hellur
    stackars W, hoppas han snabbt blir bättre av penecillinet

TH
    namnsdagstårta, vad gott! har tyvärr inget bra förslag

*Viktor född 2007-03-18*
  • Pippil8

Hellur - stackars stackars W!! Å fy vad jobbigt med öroninflammation, hoppas han snabbt blir bättre av penicillinet!

TH - baka Jennie Brunflos kaka kanske? Swe tipsade mig om den, ursmarrig och enkel. Nu blev jag supersugen på den.

• Plutten forever

TH- Grattis på namnsdagen söta lilla Ida

Sole: visst sa du att du fyller år i helgen? Ska du baka den där tårtan jag bloggade om? Säg till i så fall, jag har några specialtips som kan vara bra att känna till innan du börjar!!

• Plutten forever

pippil8: vad är det för kaka? jag vill också baka!

• Sole

plutten
    jag är lite snurrig - de tär nästa fredag jag fyller år och ja jag vill gärna ha dina specialtips!

Frill
    hade du inte en matblogg förut? vore kul att läsa och få lite nya ideér!

de ringde från Barnens hus idag och min vag är klar, det var ett trasigt kullager som de bytt ut. Skönt att jag har bilen, det blir så smidigt att hämta den då!

pippi
    vad är det för kaka?

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

grattis ida

Buhu: A vaknade 02 och 05 inatt. jag ammade vid 02 men vid 05 tog det en timme att få hoom somna om... o i vanliga fall brukar vi kunna ligga i sängen till 11 men nu ville han gå upp vid 9. hoppas han börjar sova som förr igen! Då kunde han sova 20-07 utan att vakna...

• Björklöv

Grattis fina Ida på namnsdagen! (passar på att gratta mig själv oxå )

Hellur - Ojdå! Krama W en stor krya på dig kram från mig! Hoppas så han snabbt blir bättre nu när har fått penicillin

Bianca - Lider så med dig! Hoppas oxå att A hittar tillbaka till sin braiga sovrytm å det snaraste!!! Lite simning idag så blir han nog trött i natt ska du se

• Zul

Bianca: Jobbigt!! Hoppas ni får vila lite på dan idag. Agnes har oxå blivit mer morgonpigg, nu vill hon inte alltid somna om, hon brukar vakna runt 6.30-7. INTE kul när man på helgen vill sova efter en jobbig vecka. En föraning om hur det blir i framtiden att ha barn...

Hellur: Krya på lille William. Tror att väl han fått penicillin kommer det vända snabbt. Och så är det ju ganska pigga trots att de är sjuka de små liven.
    Hoppas inte Agnes åker på det oxå eftersom vi ska till frankrike på fre, hon har precis som W varit förkyld i en vecka nu, brukar börja så.

Grattis Ida på namnsdagen!!

Jag e hemma på lunchen från Dalen (är lite överallt på geriatriken, idag på palliativa, Swe!). F och A e på Ikea för att köpa täcke till lillan, så kallt på nätterna! Och en madrass till resesängen.

Pippil8: A är precis som E, blir jättegrininig när det är barn i grupp...

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6