• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

Sole: vi gav 100% välling, ska man blanda ut det i början? Det visste jag inte! Men jag läste innehållsförteckningen och såg att det innehåller samma saker som havregröten, och den äter han ju varje dag utan problem. Så jag tänkte att det borde ju gå bra...? Men skriattacken inatt vet jag inte om den var pga vällingen eller pga inget bajs-dagen.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sole

Plutten
    nä har hört att en del gör det men det är säkert inget man behöver göra, då hade det ju stått på paketen! Tänkte börja här i dagarna vi också, V fyller ju halvåret på tisdag.

Swe
    jobbigt att han inte vill somna om, V somnar om om det inte är efter halv sju och vi inte pratar, buser och pussar på honom. nu ger vi honom mat, byter blöja och sen ner i sängen. dock kan det ta ca 20 min innan han somnar om.
    nu har han sovit sen halv sju, tror ni att jag somnade om? Nä just det! *suck*

Fika
    kl 13 funkar bra, Ringen kanske?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Ska vi ses ett vid Ringens ingång mot ringvägen så ser vi vart vi vill gå beroende på hur många vi blir!

• Plutten forever

swe: ja så säger vi! Jag är lite trött på Ringen, men om vi inte är så jättemånga så finns det ju massor av ställen runt nytorget tex som kan passa (funkar ju inte om vi är 12, men det verkar vi ju inte bli!)

• Sole
    Plutten och Swe
    låter bra!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

Nu ska jag försöka få A att sova lite och även sova själv! Det var en jobbig natt.... Vid 4.30 vaknade han och var hungrig/ledsen, Dan gick upp och gjorde ersättning, men han skruvade inte på locket ordentligt, vilket gjorde att det blev en pöl av ersätting i spjälsängen och på Alvin, jag fräste: det är nog bäst att jag sköter det här, du är så klantig..
    En annan gång när Dan gått upp gjorde han  600 ml ersättning, helt virrig, och fattade inte varför det inte fick plats i flaskan. Han är som en zombie på nätterna! Och jag blir helt klarvaken bara Alvin säger PIP! Är det en mammagrej? Eller är det bara Dan som är ovanligt virrig när han är nyvaken?

• Hellur

God morgon!

Idag mår W mycket bättre. Jätte skönt! Igår hade han 39,5 men i natt 37,9 och nu på morgonen 37,7 vilket inte är feber för barn. Han är väldigt snorig fortfarande men det lär han vara ett tag, förkylningar brukar inte försvinna över en natt.
    Fast vi blir hemma hela dagen i dag med, han är besvärad av förkylningen så är bra med vila en dag till. Vill ju att han ska vara pigg och glad på dopet på lördag.

Själv är jag helt slut. Är så trött efter de två sista nätternas snorande, bärande och skrik att jag ser i kors. Hoppas W kan sova bättre när febern är borta och att täpptheten minskar.

Hade varit kul att fika idag! Är sååå uttråkad. Har inte varit utanför dörren på snart 3 dygn. Börjar känna ett desperat behov av sällskap.
    Ska ut och handla nåt till dopet i em, ska bli skönt!

Plutten - Låter jätte hemskt med mamman i din mammagrupp!

Swe - Jobbigt med lite sömn! Vet hur du känner dig, man blir helt sänkt. Hoppas det blir bättre snart!

• Björklöv

Plutten - Nä, det är inte bara Dan som är virrig! Och jag är som du, K behöver bara sucka lite så är jag klarvaken och "redo för utryckning" För att Wille ska vakna måste jag lägga en gallskrikande Klara på magen på honom för att han ska komma till sans

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6