• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

sofffy: Vad jobbigt, hoppas att det blir bättre nu då när tänderna kommit ut! Vad konstigt att de reagerar så olika, Alvin har fått två tänder i nederkäken, men reagerade inte alls, ingen feber eller gnällighet. Å andra sidan sov jag ju knappt på hela sommaren pga Alvins amma-varje-timme-grej, så jag har fått min beskärda del
    Ang. bilderna, det är "vanlig" upplösning, dvs som kameran var inställd. Framkallade på fujicolors hemsida, de kostade ca 120 kr/st har jag för mig. Ramarna är köpta på IKEA.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Emma3

Sofffy: Jobbigt med tänderna hoppas Ebbas humör blir bättre nu

Leo har inte fått några tänder ännu har inte känt något heller.

Nu har jag oxå skapat en blogg så säg till om ni vill läsa så skickar jag länk till er

Mamma till underbara Leo 070320
  • Vivs

Soffy - jobbigt med gnäll o feber men ändå lite kul med tänder! Jennifer har inte en endaste på gång... å andra sidan slipper jag borsta tänderna

Hellur - Elisabeths barn är fött 1a april så hon har väl den andra sköterskan då som du säger.
    Skönt att du får sova mer nu! Och hoppas det fortsätter så!

Ett napptips från mig - jag brukar lägga ut flera nappar i sängen, då hittar J någon av dem o stoppar in dem själv i munnen. Händer väldigt sällan att hon har tappat bort alla På kvällarna när jag går in o tittar till henne ibland så brukar hon ha bytt napp varje gång, jättsött! Fast det blir väl värre när jag ska vänja henne av med napparna sen någon gång, får kanske börja med att ta bort en i taget då!

Ginger och Hellur - ska vi mötas där nere innanför entrédörrarna typ 10.25? Jag vet inte riktigt vart vi ska...

• Hellur

Vivs
    Är också lite osäker så att mötas innanför entrédörrarna blir jätte bra. Men har hört att de stänger när det blir tillräckligt många barn så vi kanske ska vara där lite tidigare? I alla fall runt 10:15?

Napptipset var bra! Ska nog försöka lära W att han kan stoppa in nappen själv

Om hon inte har den andra sköterskan (Ulla) så är hon i en "tidigare" grupp än jag. Vet inte hur de delar in, tycker det är lite konstigt, W är äldst och yngsta är född i maj. Vi har Karin förresten.

Soffy - Stackars Ebba! W har precis som Alvin fått två tänder i nederkäken och han har inte reagerat någonting. Så olika det kan vara. Hoppas hon blir sitt gamla glada jag igen snart.

• Sofffy

Plutten: Åhh Tack!! Ska gå in o kolla där. Verkligen bra pris för så stora bilder.

Ja det e verkligen jobbigt med lilla Ebba nu hoppas det går över snart. Konstigt, hon reagerade inte såhär när hon fick tänderna i underkäken. O världens mamsegris är hon också vill sitta i mitt knä hela tiden, så det blir inte så mkt man kan sitta vid datorn.

• ABC08

Jag och Gurra kommer nog till fikat idag om vi hinner.

Träff måndag kl 13:30 Ringen:
    TH
    Hellur
    Björklöv
    sole
    Ginger
    Pippil8 (preliminärt)
    Swe
    Plutten (ev)
    Lillie74
    J79
    bianca2 (ev)
    ABC08(ev)

• bianca2

phu!
    HOPPAS att detta bara är en period för i natt vaknade A varannan timme och grät. Han ville inte äta men sova på mig eller M. som sagt hoppas det bara är en utvecklingsperiod. eller vad kan det vara? Även om han inte vill äta så vaknar ju vi av hans gråt o har svår att somna om.

• Swenglish

Emma- jag vill också gärna läsa!

Sofffy- jobbigt med tänder! Jag undrar ocm det är därför F var väldigt gnällig igår?

Bianca- ja fy fasen för att inte få sova, känns som om jag var vaken minst halva natten, F vaknade också och grät och var svår att söva om. kanske gröten igpr? Eller håller A och F på att få tänder?

Vad många vi blir idag, kul! Hoppas vi får plats...

• Emma3

Oj det är många det börjar ploppa upp tänder på

Vivs: Vi har några stycken nappar i Leos säng men han verkar inte hittat dom, på dagarna är han däremot duktig på att sätta in nappen själv. Får kanske lägga dom närmare

Ja inboxar er Plutten och Swe!

Mamma till underbara Leo 070320
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6