• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Halloy!

Här har camhem inte fungerarat på hela förmiddagen, allt har varit nere, så har drivit omkring här hemma och undrat vad jag ska göra

Min lilla älskling har feber När han ville ha mat imorse vid 5 var han jätte täppt och grinig och lite varm. Han somnade om men har varit lite små kinkig på morgonen. Har 38, vilket inte är jätte mycket för barn. Är ändå överraskad över hur pigg han är med tanke på febern. Han har fått lite Alvedon så nu håller han låda här bredvid mig.

Vivs - Vilken fin lägenhet och vilken utsikt! Den kommer ni nog att sakna.

TH och Swe - Vilka härliga skratt! W skrattar inte så än. Lite likt den TH skickade ibland när han är riktigt uppspelt.

Nu ska jag läsa bloggarna och kolla på bilderna.

• Hellur

TH, Sole och Björklöv - Fina bilder! Måste komma ihåg att ta med mig kameran någongång. Jag är världsbäst på att glömma den.

• Ginger6

Tack för alla tips, svar och funderingar. J är inte mammig och mormor kan passa honom utan problem. De andra barnen som ska med på resan är mellan 3-13 år så jag saknar nog inte J på det sättet att det snackas bebis men jag skulle ju längta ihjäl mig efter honom ändå. Fasen va svårt!! Nä mannen kan inte ta med honom, de ska ju på golfsemester samtidigt... Puh! Får fundera vidare, hoppas ni har en skön dag! Ses imorn då Vivs o Hellur!

• Pippil8

Vivs - spännande med lägenhetsförsäljning! Har ni sådär fräscht hemma jämt eller är ni som jag -städar så fint när man ska sälja att man nästan vill bo kvar?

Björklöv - vad jobbigt med sömnen Läste lite i din blogg och jag tror även E är i ett "språng" eller på väg ur ett just nu. Vaknar på nätterna (dock inte lika ofta som K) Och som du skriver - K har ju just lärt sig sitta, bara det är ju en ny grej hon lärt sig. Och att mamma kan försvinna... Huh!

Ginger - fy vilken jobbig pappa med fru du har Sååå najs med gratisresa men vilket dilemma. Kan ju vara svårt att skicka med J med sin pappa, inte helt lätt spela golf med bebis. Och jag antar att det är uteslutet att även du följer med till Portugal? Jag hade nog inte njutit av resan om jag hade varit ifrån E så länge så jag hade nog tagit med honom eller varit tråkmåns och stannat hemma. Men alla är ju olika och du kanske har lättare att koppla av och kanske njuta lite av längtan också?!

Kul med bilder från igår, tack för titten ni som bloggar!

• Pippil8

hellur - jobbigt med feber! E hade det i förra veckan, typ 38 men det märktes inte på något annat sätt än att han var varm. Om man själv har typ 38,5 är man ju såååå sjuk

• Vivs

Ha ha ha.. pippil8 - vi är precis som du! Har så sjukt mycket grejer så ett hus behövs verkligen! När mäklaren fotade bar vi runt alla möbler o grejer mellan rummen. Nu e det värre, det måste ju packas ner och flyttas ut till visningen.. har lite att pyssla med

• Frill

Vi tog en promenad i förmiddags, hamnade vid Gullmarsplan, tänkte att vi lika gärna kunde åka in till stan och köpa present till en kompis, råkade springa på två gamla kollegor på Drottninggatan och åt en jättetrevlig lunch på Bohem med efterföljande espresso på Poli, tog t-banan tillbaka till Gullmars och gick hem. Så vi lyckades fördriva dagen prima idag också. Och knapparna är FORTFARANDE inte isydda och kläderna inte i källaren

• Pippil8

Men Frill, jag blir bara avis! Jag har lite lappsjuka idag, trots att jag lunchat med en kompis OCH babysimmat! (F ö så kunde E oxå plaska idag, visst var det A som gjorde det förra veckan?). Nä, jag sitter här hemma och "borde" städa/tvätta osv men surfar lite och msn:ar lite.

• Pippil8

Blev det något datum bestämt för vår utekväll när vi fikade igår? Tänkte planera in lite andra grejer, men detta event vill man ju INTE missa

• Hellur

Björklöv - Läste också din blogg. Låter jätte jobbigt. Förstår att du är helt slut. Hoppas det blir bättre snart!

Pippil8 - Nej inte roligt med feber. I förmiddags märkte man det nästan inte, men nu på em har han varit jätte kinkig och gnällig. Kämpade med att få honom att sova i över en timma, till slut satte jag mig i soffan med honom i famnen och han somnade på två röda. Har gett mer Alvedon, men hälften spottar han ut så vet inte hur mycket den hjälper. E ska köpa såna där man "stoppar in bakvägen" på väg hem.
    Min lilla älskling som brukar vara så glad. Vad kan man göra för att hjälpa mer?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6