• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Plutten - Tack för tipset om Nezeril! Det ska jag testa ikväll.

Lillen - Nämen stackars lilla Inez. Hoppas hon blir bättre snart. Är så trist när våra små är sjuka.

Om han bara är snuvig är en sak, men feber blir man så mycket mera låst. BVC sa att vi ska hålla oss inne och ta det lugnt.

På lördag är det dop och jag har ingenting, INGENTING, att klä på mig. E har lovat gå hem tidigare imorgon så jag kan sticka iväg och hitta något.

• Sole

Hellur
    Stackars lilla W som är sjuk! Hittade detta om feber på Growingpeople http://www.growingpeople.se/templates/Page.aspx?id=2555&epslanguage=EN

Ginger
    jag förstår att det är svårt att bestämma hur du ska göra, så himla typiskt manligt att bara anta att de kan åka på sin goolfresa utan barn!
    Hoppas du kan komma på någon lösning som känns bra för dig!

Apropå problem med saker som krockar så har vi ett:
    Min lillasyster gifter sig i juni nästa år och då ska jag och L vara värdpar. Hon gifter sig den 14 juni. Den 7 juni OCH den 14 juni gifter sig Lasses bästa kompis och där ska ha vara best man. Anledningen till att de har 2 bröllop är att han är indier så det svenska bröllopet är den 7e och det indiska den 14e.
    Det indiska krockar ju med min systers bröllop och jag tycker han får vara best man på ett av bröllopen och sen komma med på min systers och vara värdpar med mig. Vara värdpar har han redan tackat ja till. Det låter på honom att han tycker han borde vara med på sin kompis båda bröllop men det anser inte jag alls!
    Vad tycker ni?

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

sole:
    tycker som du!!! att han sk va m på ett av sin kompis bröllop + din systes. ni är ju släkt!!! tycker det e självklart!

• Hellur

Sole - Tycker också som du, håller med om vad Bianca skriver. Släkt är släkt och tycker det går före.

Tack för länken om feber!

• Plutten forever

Hej tjejer! Som så många andra skulle jag också gå på ÖF idag, med en tjej från min mammagrupp. Men på vägen dit somnade både Alvin och hennes William, så vi tog en promenad istället - sen gick vi hem till mig och lekte pysselmammor, gjorde handavtryck på trolldeg, det blev jättefint! Och helt gratis! Ska nog måla det när det torkat helt. Ni får kolla resultatet på bloggen senare ikväll. Helt klart värt besväret, färdig handavtrycks-lera man köper är ju svindyr! Och så är det ju roligt att pyssla

Sole: jag håller med föregående talare ang bröllopsproblemen

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Zul

Sole: klart han ska komma med på din systers bröllop!

Puh, är hemma efter en hård dag på Dalens sjukhus. Det kommer bli tufft sen att jobba som läkare, fasen vad alla jobbar hårt i vården, det ska de ha en eloge för. Tänk bara vilka underbara barnmorskor vi hade när vi födde.

Ska gå ut en sväng med lillan. Blev inspirerad av dig Plutten, att göra fotavtryck i gips har jag tänkt sååå länge, fick ett sånt litet "set" i doppresent. Blev det bra? Nån annan som gjort det? Snart kommer väl fötterna vara för stora... ;)

Förresten, min käresta är mkt nöjd att få komma till Dalen på lunchen (för att A ska ammas), igår satt Kjelle Bergqvist där med sin gamla mamma...

• Zul

TH: vilken otroligt söt och gripande film du gjort om Ida. Jag blev helt tårögd. Vad ni är duktiga!

• Hellur

TH - Här är en till som är helt tårögd. Jätte fin film du har gjort!

• SanniXx

Tack

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6