• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • ABC08

Ginger6- Jag skulle åkt med till kanarieöarna och tagit med bebben. Du kan säkert få lite hjälp med barnpassning av dina släktingar? Jag skulle nog ha saknat den lille för mycket för att va ifrån honom den veckan.
    Å andra sidan låter det som en dröm att få möjlighet att sova ut och vila upp sig en vecka. Är din mamma ledig så hon kan ta hand om J, tror du att hon skulle orka med det i en vecka?

• Emma3

Ginger: Jag hade iallafall åkt men kanske tagit med bebben ändå som ABC skriver så är ni ju många som reser så då borde du ju kunna få hjälp. Men om det funkar bra med din mamma och J så kan du ju funderar på det.
    Ja är så töntig så jag skulle inte klara av att vara utan Leo i en vecka, känner ångest bara att lämna bort honom till mamma när vi ska till bröllop om två veckor

Mamma till underbara Leo 070320
  • bianca2

Ginger!
    Jag hade ÅKT! SOOOOOOOOOOL och sömn! KLart att du kommer längta massor men det e ju oxå lite mysigt!

• Sofffy

Sole: Tack för tipset om flytande alvedon, ska testa det. Idag har hon varit ganska lugn, kanske för att vi va på öppna förskolan o fick lite stimulans

Ginger: Åhh så härligt o bli bjuden på resa. Svårt det där med om du ska ta med J eller inte. Om de andra du ska åka med ska ha med sig sina barn så kommer det nog kännas ganska jobbigt att J inte är med. Då blir man ju påmind hela tiden.

När ja va ute o seglade med tjejkompisarna 1 v i somras så var det ju en helt annan resa, ingen hade barn med sig o man pratade om helt andra saker så då glömde jag nästan bort att jag hade henne. Vilket i sig va riktigt skönt eftersom man behövde slappna av.

Jag känner dock nu att det skulle bli svårare att lämna bort Ebba eftersom hon är äldre o mer medveten. När ja va iväg i somras va hon ju så liten att hon fattade inte riktigt att mamma åkte bort. Min uppfattning är iaf att ja tror att det är viktigt att man vågar lämna bort ganska tidigt över natten o sådär till farmor el mormor så att de får en anknytning, då blir det ju lättare sen.

Hoppas att ni hade trevligt på träffen idag. Nu ska jag baka fullkornsbröd med linfrön i, Ebba slocknade nämligen precis.

• Swenglish

Ginger- pappa kunde inte ta med sig J? Annars hade jag nog tagit med honom på din resa, som de andra säger kan du nog få mycket barnpassning!

Soffy- är det ett lätt och gott recept på bröd som du har? Skulle jag gärna vilja ha!

Plutten- TACK för skiva, den går varm nu!

TH- det var kul att se dig igen, men som vanligt hann man inte med att prata med alla!

Tack för idag, det var trevligt som vanligt! Imorgon åker J iväg ända till fredag! Tråkigt.

• Hellur

Tack för idag! Lika trevligt som vanligt, men svårt att prata med alla.

Ginger - Jag skulle åkt! Som sagt inte varje dag man blir bjuden på solsemester. Om de andra har med sig barn skulle jag tagit med mig W. Annars hade jag nog åkt själv och fått lite egen tid och sova ut. Fast skulle sakna honom otroligt mycket.
    Hade nog också haft beslutsångest.

• Plutten forever

Tack för idag! Blev ganska kort med trevligt som vanligt. När vi är så många blir det alltid att man inte hinner prata med alla, och när man säger hejdå kommer man på att några har man inte sagt mer än Hej till, det är tråkigt. Tex J79 och Lillie74 hann jag knappt mer än hälsa på (plus några fler). Jaja, tur att vi ses så ofta då!

Ginger: jättesvårt val, jag vet faktiskt inte vad jag hade gjort. Men jag tror att jag tagit med Alvin ändå... Fast han har å andra sidan ingen han har varit mycket hos, han är t o m lite rädd för sin mormor. Gör det som du känner i hjärtat är rätt! Det kanske ät svårare att lämna bort J om några månader när de kommer i den där sepatationsfasen man hört om, så du kanske ska "passa på". Äh, jag vet inte.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Plutten forever

Swe: vad roligt, har du några favoriter än? Jag gillar "ketchup ska prutta", "Sjörövar-fabbe" och den om hajarna... "och det kom blooooooood, em massa blooood" skrattar A alltid åt när jag sjunger

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Swenglish

Plutten- ska meddela favoriter snart, tror skivan kommer gå på repeat ett tag framöver!

En fråga ang föräldrapenning: Hur mycket betalar ni i skatt? På min sida på nätet står det att de drar 26% i skatt varje månad, det verkar lite?

• Hellur

Plutten - Vad är det för skiva? Nu blev jag nyfiken, låter som den har roliga sånger.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6