• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Hellur

Vivs, Ginger, ABC08 - Vi kommer inte idag, W har fortfarande feber och är super snuvig. Trist Men följer med nästa vecka!

Min lilla älskling är fortfarande sjuk Han hade 38,8 i natt och har nu 38,5 och är jätte snorig. Stackarn, han har vaknat titt som tätt i natt och varit ledsen då hans näsa varit helt igentäppt. Har höjt upp sängen rejält men det funkar sådär. Har dragit honom i vagnen sittandes, men han vaknar så fort man slutar dra honom. Till slut byggde vi upp kuddar mellan oss så han fick halvsitta i vår säng, det funkade bättre.
    Ringde sjukvårdsupplysningen igår kväll, var bara så orolig när han bara skrek. Näsdroppar är jätte svårt att få i honom, han gallskriker konstant och fortsätter tio minuter efter.
    Är jätte trött! Både E och jag har varit uppe och hjälpts åt i natt. Ska ringa BVC nu på telefontiden. Vet inte hur länge man ska låta de vara med feber.

• Plutten forever

Hellur: Stackars W och stackars er!! Vad jobbigt! Alvin har varit snorig en vecka nästan, men ingen feber. Du vet väl att det finns Nezeril för bebisar (som droppar, inte spray) och det funkar MYCKET bättre än koksalt. Vi har använt det till natten, och kört koksalt under dagen. Hoppas han blir bra snart! kram!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Sofffy

God morgon!

Hellur: Hoppas Wille blir frisk snart, stackaren.
    Verkar som flera åkt på o bli sjuka nu. Ebba hostar lite grann också, tror det är lite för kallt på hennes rum så till vintern får hon nog sova inne hos oss. Tur att man fick vårbebisar så att de är lite äldre nu när de blir sjuka för första gången.

Vivs: Åhh va skoj o flytta. Blir såå avundsjuk på er. Är så trött på att det inte finns ngra förvaringsutymmen i vår lilla lgh, man har ju ingenstans o göra av all skit. Har lagt ut hälften av all vi äger på blocket för att det inte bara ska stå, fastän ja egentligen inte vill sälja det.

Swenglish: Jag bakade fullkornsbröd med musli o olika frön häromdagen som blev supergoda!! ett jätteenkelt o nyttigt recept som jag kom på själv, blandade i lite olika goda o nyttiga saker i ett standardrecept som jag tyckte passade. Jag mailar gärna över receptet om du vill.

Satt hela kvällen igår o höll på o fila på mitt cv o personligt brev. Har hittat ett jobb som jag jättegärna vill ha o tänkte söka. Dock vet ja inte riktigt hur jag ska få in det här med att jag är föräldraledig just nu, det passar liksom inte in ngnstans i texten men jag tror faktiskt det bara är positivt med barn, då är man ju mer planerande och ansvarsfull osv, åtminstone måste ja få dem att tro det. Det hade ju varit lite mer naturligt om jag va 30 men nu är ju jag bara 24. ähh hoppas dom ser bort från det.

ska hämta min mobil idag som varit på lagning i 3 v äntligen!!! å 1000 spänn kostar lagningen, så lillen; tvinga aldrig in laddaren i din mobil!

Idag ska vi till öf vi ska gå dit varje tis o tors har ja bestämt, men vi går då bara på sångstunden. kul o få lära sig ite nya melodier o sånger som man kan sjunga hemma.

Hoppas att utekvällen blir efter den 11e oktober för ja åker nämligen till gbg o stannar där till den 11e. Hade varit så himlans kul o haka på.

Kikar in sen! Kram

• bianca2

hej!
    Här e en till m en snorig bebis men som tur var ingen feber (kramar till dig hellur). han vaknade även kl 02.30 och 05.30 i natt o grät - kanske var det för att han var så täppt? vi somnade om sen som vanligt o nu är han hur glad som helst så jag antar att det inte e allvarligt. tror vi ska köpa ett tjockare täcke till honom snart.

hade tänkt att gå till öppna förskolan idag men en grej på ena hjulet på vagnen har trillat av så jag måste in o fixa det när killen kommer hem i em. tur att det e äckligt väder - känns lättare att bara vara hemma då.

kram på er

• Lillenlillen

Hej allihop!

Hellur: Inez var stekhet igår och bara skrek rakt ut i tre timmar. När jag väl fick henne så lugn att jag kunde lyckas stoppa upp en alvedon-supp så bajsade hon såklart ut den.. Jesus, jag får sån ångest av skrikande unge! Ibland undrar jag om jag är menad att vara förälder för jag är sååå känslig för minsta gnäll. on kan vara skrikig i en halvtimme och jag får nästan kollaps! Hur som helst så drack hon vatten igår kväll, tutte vägrade hon av nån anledning, och känns bättre idag. Men hon är fortfarande sådär ni vet som när man inte får gå en meter utan att de börjar smågnälla och ha sig...

A ja, idag ska vi till second handen i Sundbyberg och hämta saker som hon inte vill ha (alltid lika pinsamt!) och lämna in lite gamla finskor (skor man är fin i, inte kvinnor).. Och sen på sångstund på vår öf kl 14.30.

kram på er!

• Sole

Verkar vara många barn som är sjuka nu, höstförkylningarna som sätter in?

Hellur, Bianca och Lillen, hoppas de mår bra snart!

Var det träff imorgon torsdag?
    Jag tänkte gå på Fiskispass kl 10.30 i Hornstull, var det någon mer än Hellur som vill haka på?

*Viktor född 2007-03-18*
  • bianca2

Sole:
    August verkar hur glad som helst - bar att han vaknade några ggr i natt. kanske inte alls har m förkylning att göra men jag hoppas det så han sover lika bar som vanligt snart igen

• Hellur

Tack för alla krya på dig inlägg, William hälsar och tackar.
    Idag är han värre än igår. Han är konstant grinig och ledsen. Kan inte sätta/lägga ner honom för då blir han ledsen. Varm är han också, febern har inte gått ner. Näsan rinner och han är jätte täppt. Stackarn. Vill ha tillbaka min glada bebis.

Sole och Swe - Måste hoppa träningen imorgon, igen. Kan inte gå ut med William som han är och mår nu.

• Ginger6

Hellur! Krama W och säg att han får följa med o sjunga nästa onsdag, det var mysigt! J sover helt slut på balkongen. Tråkigt med era sjukisar, hoppas de blir bra snart. Jag har nu köpt välling och ska testa istället för gröt på kvällen. Hoppas han sover bättre. Har nu bokat hit min kära mor nästa vecka igen eftersom mannen ska till Mallorca....(golfresa med grabbarna)Jag bara måste få sova och mamma tar honom så gärna på natten. Ser också fram emot utekvällen om jag inte är på Kanarieöarna då... Blä vet fortfarande inte. Antingen åker jag utan honom eller inte alls tror jag. Alltså avlastning när det gäller min pappas fru och hennes dotter som har tre vilda ungar, blir det inte frågan om, utan bara as-mycket jobbigare att vara själv i ny (varm) miljö med lill-grisen. Nåväl. NÄ Pippi, tror inte vi får följa med på golfresan. Haha!! Men det hade varit kul att fråga dem

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6