• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Zul

Hej på er!
    Sörjer att jag inte kunde vara med mina kära trådmammor idag heller, saknar er! Det är typ 100 ggr tråkigare att gå i skolan, sitta på föreläsning, blä. Snart blir det en period med lite lugnare tempo, hoppas se er mer då!

Swe: jag har oxå sänkt skattesats, tror det beror på att min inkomst inte varit så hög.

Pippil8: Lillens fotolab var Crimson. Satt i helgen och laddade upp bilder mot den, smidig sajt, men hade typ 300 bilder så det tog tid. Man kan hämta dem på söder om man vill slippa porto! Återkommer om kvaliteten... Men det tog bara 1 dag och så var de klara!

Ginger: jag förstår att det är ett svårt beslut! Jag hade nog nappat på erbjudandet om gratisresa och antingen låtit sambon ta lillan, eller tagit med henne själv.

• Sole

Hellur det är den silvriga barnkammarboken swe pratar om, den har vi också hemma. igår köpte jag den vita med sånger, rim och ramsor för de minsta, tex "liten båt", "vargasången", mm

*Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Ah, en ny tråd! 15 månader har vi hängt ihop nu alltså. Inte illa!

Ni verkar ha haft trevligt idag. Själv har jag nu varit på tre(!) Mio-butiker och frågat efter vår blivande vardagsrumslampa (som heter Inez, Lillen ) men den finns inte nånstans än. Grr, måste de ha den i skylten om de ändå inte har nån att sälja? A har iaf. fått täcke och kudde från Ikea och jag har fått en skrivbordslampa till arbetshörnan så helt lottlösa blev vi inte

Ginger, skönt med semesterresa och kul på sätt och vis att vara bara "tjejerna" men typiskt att det var just ni som självklart skulle ha med er barnen. A har hittills aldrig varit bortlämnad och träffar potentiella barnvakter så sällan så jag hade nog tagit med honom. Men om jag hade haft en bra barnvakt vet jag inte. Fast jag är så mesig, så att vara i ett annat land och inte kunna åka hem om man vill skulle nog kännas lite läskigt... Å andra sidan blir det ju så för pappan annars. Hoppas du kommer fram till nåt bra och får en jätteskön resa!

Jag gillar också silver och vit-skivan, men tycker att de sjunger lite för "fint" och stämningsfullt ibland. Adam gillar lite sväng och hojt och bus.

• Swenglish

Frill- ja, det är verkligen länge! Satt och läste en stund i en av våra gamla trådar, nostalgi! Tänk att sex månader kan kännas så länge! Kollade du i den MIO i Järla Sjö? Annars kan jag gå in och fråga åt dig imorgon!

Zul- så jag kommer inte att åka på läskig kvarskatt då? (jag är sämst på allt som har med skatter att göra...)

Vilka tog kort i eftermiddags? Sole och TH? Kan ni inte snäääälla mejla några utvalda bilder?

• Plutten forever

Jag vill också ha bilder av er som fotade! Snälla! Jag tar med mig kameran varje gång men glömmer alltid att fota av ngn anledning. Idag blev det bara två, ett på Sofie och Viktor och ett på Ragnhild och Edwin.

NÄSTA gång ska jag fota som en galning. Jag lovar

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • ABC08

Jag undrar några grejor:

G har börjat vända sig till magen när han sover och verkar trivas bra med att ligga så. Måste jag vända tillbaka honom på rygg? Nån annan med detta problem?

Tycker att det är svårt att tvätta Gs navel. Några tips?

• Sole

Ginger
    kom på nu att iv skulle messat vart vi var någonstans, nu bytte vi inte ställe så det kankse inte gjorde något ...?

ABC
    de säger ju att när barnen självmant vänder sig så ska man låta dem vara, så det är ingen fara att han vänder sig nu! Dessutom är väl risken att det skulle hända nåt nu rätt mnimal...

Swe och plutten

lovar att maila kort!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Hellur

Sole och TH - Vill gärna också har kort skickade.
    Jag glömmer alltid kameran, är usel på att komma ihåg.

• SanniXx

Hmm, med tanke på att ja hade en Ida som röck i kameran hela tiden så blev det knappt några bra bilder .-) haha.., men kan jag lägga upp bilderna på min sida så kan ni ta dom där? Annars så behöver jag mailadresserna..

Någon som såg på tv3 nu ikväll? Nyberg? Mina 2 jobbarkompisar var med. Emma och Fredrik. Lite kul, men inget kul problem. Svartsjuka. Fler som borde söka hjälp för sina kontrollbehov tycker ja  Man ska inte behöva läsa sms, kontrollera msn m.m. som Emma bl.a. gör!. Jaja.. nog om de..

Jag hade det trevligt idag!

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • SanniXx

">

=

Är det någon som skrattar såhär än?
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6