• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Vivs

TH - shit vilket sött skratt! J skrattar inte riktigt så än, i alla fall inte så länge.

Swe - de drar 28% skatt på mig. Jag har lagt till så de drar ytterligare 300kr varje månad så jag ska ha lite marginal.

Ginger - jag skulle nog inte kunna lämna J en hel vecka.. du såg ju hur mammmig hon är, ingen annan kan hålla henne ens! Fast det går väl över snart... hmm.. skulle nog också ta med bebisen i alla fall!

Hellur o Ginger - Kl 10 i morgon vid entrén blir jättebra! Då borde vi få plats tycker jag, annars får vi väl fika i stället..

Nu ligger vår lägenhet ute för försäljning! Här e länken om nån har tråkigt o vill kolla
    www.hemnet.se/a.asp&q=1&s=3

• Plutten forever

TH: Alvin skrattar inte riktigt sådär, men nästan! När Dan busar med honom skrattar han sådär i attacker, att han liksom väntar på att Dan ska göra samma grej igen så att han kan skratta mer... det är ju underbart. Jag är däremot tyvärr inte lika underhållande, men han brukar skratta när jag pussar honom på låren.

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • ABC08

Sole- nej jag antar att det inte är så farligt att han ligger på magen nu när han kan rulla runt själv, se lite läskigt ut bara.

Frill- jag tycker också att dom sjunger lite väl gulligt på barnkammarboksskivan ibland. Kan nog va så med en del barnmusik skulle jag gissa.

Vivs- Va fint ni har stylat. Ser luftigt och stort ut.

Är gärna med på sångstunden i aspudden i morgon.

• Vivs

ABC - kul att du följer med i morgon! J har sovit på mage varje natt i ca en månad nu, hon sover sååååå mycket bättre så!

• Sole

V skrattar inte alls sådär, det är inte ens ett riktigt skratt han har om man jämför med den bebisen, han kanske tycker vi är tråkiga?

Vivs
    vilken fin lägenhet - och vilken utsikt!!!

Hellur, Swe och Plutten mm
    har mailat bilder till er, bla världens sötaste kort på Freddy o Alvin när de kramas

*Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Swe, tack för erbjudandet, men på det sista Mio:t så sa hon att den inte fanns inne nån stans än så det är nog ingen idé.

Våra lekkamrater för dagen ställde in för de var sjuka, så här är vi all dressed up and nowhere to go.
    Vem vet, kanske får tummen ur och syr i tappade knappar / bär ner utrensade kläder i källaren. Jag var iaf duktig igår och kom ikapp med bokföringen

Vivs, lägenheten ser jättefin ut. Och vilken utsikt! Har ni hittat ett hus nu?

• Lillie74

Har ni vacceinerat era bebisar mot pneumokocker?

Hellur, hade inte du gjort det? Jag ringde Sophiahemmet och frågade lite om det och för det första skulle det kosta 800 per spruta, 3 st, fick för mig att någon skrev nåt pris runt 500???

Vivs, har ni hittat hus i Vallentuna? Grattis i så fall!! Spännande!

• Vivs

Nej, vi har inte hittat något hus än men vi chansar på att sälja ändå Har en andrahandslägenhet där vi kan bo tills vi hittar något så helt hemlösa blir vi inte. Men, visst kommer man sakna utsikten, det är den som gör hela lägenheten!

Vi har inte pneumokockvaccinerat J och har nog inte tänkt göra det heller.

Frill - vad duktig du är som jobbar och fixar!

• Swenglish

Vivs- ser jättefint ut, vem kan ana att det bott en bebis där...

ABC- F sover också på magen ibland, vi vänder honom inte. Naveln brukar vi tvätta ur när han badar.

Tack för jättefina bilder Sole! Och jättefina bilder på din blogg TH!

• Swenglish

Apropå skrattande bebisar så har ni säkert alla sett den här, men jag skrattar fortfarande bara jag hör honom!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6