• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Sole
    pippi
    glligt att vi kan vara hos dig på glamourlunch!

swe
    skönt att det gick bättre igår, här var jag bara uppe 1 gång och dåp hade han bajsat så det går inte att utvärdera gröten ännu (om det inte är den som gör nattbajs )

frill
    hoppas du inte blir sjuk!

plutten
    lycka till idag, det kommer säkert vara jättefint!

TH
    helt sjukt att det snart har gått ett år! stora tjejen! Vi tänkte ha ett litet större 1-årskalas för V iom att vi inte har döpt honom.
    *Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

Okej, ang glomourlunchen igen - det är ju toppen att vi kan vara hos dig pippil8, men då får vi vara ett gäng som hjälps åt att fixa allt (kanske inte alla, ju fler kockar ni vet, men det är inte meningen att du ska fixa allt själv!) Jag kan nog alla datum, men är det någon som vet när det är trettonhelgen? Då kanske vissa är uppbokade på släktmiddagar osv. Jag tror att min svärmor ska ha någon tillställning  på trettondagsafton.

TH: Gud vad sjukt att det snart gått 1 år! Lilla Ida! Nu tänkte jag på hur hon såg ut som nyfödd, en bräcklig lite fågelunge! Och nu är hon så stor och välmående Vad häftigt.

swe: skönt med kortare läggning! Det blir säkert 10 minuter ikväll, jag håller tummarna!

• Swenglish

Helt galet att första barnet i tråden fyller ett om typ två månader! Men TH, lunchen behöver inte alls bli dyr, det kommer typ bli knytkalas med champagne (eller typ budget-champagne=cava)!

Frill- trist med förkylning!

Freddy sov till 7 med endast ett uppvak som krävde Js (korta) inasats och några mindre uppvak som han fixade själv! Ja ja ja det går åt rätt håll!

Den 5e är trettondagsafton så vi kanske ska skippa den dagen

• Plutten forever

Ok, då tar jag helt fräckt bort trettondagen då! Det är säkert fler än jag som inte kan då, eller... ?

Glamourlunch i januari

19 jan
    sole
    Zul
    Swe
    Bianca2
    Pippil8
    Pluttmor

26 jan
    swe
    Hellur
    Bianca2
    pluttmor
    Pippil8

• ABC08

Blev det nån träff idag? Är gärna med på promenad eller nåt.

• bianca2

Hej tjejer och bebbar!
    Hoppas ni alla mår bra. Själv är jag upprymd för jag ska på Sverige-Lettland på råsunda ikväll!
    Vet att alla inte gillar fotboll men jag ÄLSKAR det

• Sole

det var bra att ta bort 5 jan tycker jag, vet inte heller om jag kan då.
    då återstrå bara 19 jan för mig, hoppas det blir den dagen! den 26e ska L på kryssning med några kompisar.

V har nu sovit sedan strax efter nio, skönt att koppla av med en bok i soffan

*Viktor född 2007-03-18*
  • SanniXx
    Swe: Ah .. Ska ni inte gå ut och äta? Ska ni vara hemma hos någon? Då är det ju en annan femma, men jag har fortfarande Ingen aning om barnvakt på en dag.
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Frill

Sole, vi har också precis vaknat efter att ha sovit sen halv tio
    Tror tyvärr att jag skippar ev aktiviteter idag. Är inte fullt så snorig men har ont i huvudet. Trist Det är så tråkigt hemma i lägenheten och hade varit jätteroligt att ses. Kanske att vi orkar oss iväg på en kort tur till Globen sen. Som när A var nyfödd...

Nu har vi i alla fall bytt bvc-sköterska. Hoppas nu att den här blir bättre. Annars får jag ju konstatera att det är mig det är fel på

Jag har verkligen inte den blekaste aning om vad jag har för mig i januari, så jag kan nog när som helst.

TH, häftigt att hon fyller ett snart! Stora tjejen.

Swe, glömde gratulera till hasningarna.

• Swenglish

Frill- tråkigt med ont i huvudet! Men återseendet blir desto ljuvare när du får träffa oss igen! Grattis till bytet av BVC-tant!

TH- vi ska vara hemma hos PippL8 och lyxa oss! Du kan ju hålle datumet i åtanke!

Vi håller oss också här hemma idag, eventuellt möter vi upp med BVC-gruppen som jag försummat. Men imorgon vill vi nog hänga!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6