• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Emma3

Hej alla!

Nu är vi hemma igen. Vi har haft det superbra men dagarna har gått så snabbt.
    Vi var ju och shoppade på ge-kås i fredags och det var sjukt mycket folk, men Leo skötte sig perfekt han älskade att sitta i shopping vagnen och leka med allt vi la ner

Vi var även på Lisebergs julmarknad så mysigt med alla ljus och Leo åkte karusell för första gången

Tågresan gick oxå bra, på vägen hem somnade han på maken som tyckte det var mysigt. Är ju inte så ofta han gör det längre.

Igår blev min sötnos hela 8 månader vart tar tiden vägen?

Åh Ida som snart blir 1 år det är stort

Ska kolla datumen om jag kan vara med på lunchen.

Ska nu läsa igenom allt.

Mamma till underbara Leo 070320
  • Hellur

Bianca - Jag älskar också fotboll. Är jätte avundsjuk på dig!

Swe - Skönt att sömnen går bättre.
    Hur har ni gjort vid nattningarna?

W har som vänt i sina nattningsrutiner. Är grinig och gnällig mycket tidigare, vägrar att äta och gör han det är det lite åt gången. Har försökt lägga honom tidigare men då tar det ännu längre tid att få honom att sova. Är super trött men kan inte komma till ro. Är lugn i famnen men så fort vi lägger ner honom börjar han buffa, krypa, ställa sig upp och gnälla. Blir även ledsen, vilket inte är vanligt.

Vill gärna vara med på lyxlunchen, men kan bara 26/1, då jag är på bröllopsmässa den 19/1, har redan biljetter. Hoppas det blir den 26/1!!!

Idag kommer in bästa kompis hit, hon bor i Malmö och är hemma några dagar på besök innan hon börjar sitt nya jobb. Vi ska på ansiktsbehandling på Sthlm day spa i em och sedan ut och äta efteråt. Ska bli mysigt att ta hand om sig själv lite.

• Frill

Hellur, det låter ju supermysigt.

A är kanske inte i närheten av att krypa, men nu har han iaf "roterat" mer än ett helt varv på vardagsrumsgolvet. Först mot datorsladden, sen mot golvljusstakarna och så mot bokhyllan

• Björklöv

Smyger in med en lite orolig min... Så tråkigt att höra om småttingar som har svårt att sova, både på nätter och dar. För här känns det som om sömnen ÄNTLIGEN börjat fungera bra Just nu sover K på balkongen, har då sovit i två timmar! I natt sov hon 20.30-05.30 (vaknade visserligen till vid 22.30 då vi lyfte över henne till spjälsängen, sen tror jag att hon vaknade till vid 01?) Jag har ju inte gjort nått särskilt för att få henne att sova, det har liksom bara kommit av sig självt!
    Hoppas så att det här kan hålla i sig, även över "åtta månaders krisen"

Vill även passa på att tipsa om en bra trasa som får bort allt möjligt fastkladdat - disktrasa av lin! Jag har iofs bara använt min i några dagar än, men jag älskar den redan

• Zul

Björklöv: var köpte du den disktrasan?

HEllur: härligt med ansiktsbeh! Jag var på Sthlm dayspa i måndags faktisdt, utnyttjade äntligen en fotbeh jag fick för typ ett år sen... Det var UNDERBART. Blev inspirerad att göra hemmaspa med badolja, ansiktsmask, fotpeeling...

Jag kan inte heller den 26/1, är i Sälen då ):. Så jag kan oxå bara den 19/1. Hmm, vet inte om vi ska byta dag? Om inte du kan Hellur den 19e kanske man kan ta på söndagen 20e? Men då är det kanske nån annan som inte kan...

• Ginger6

Hej på er! VA roligt att glam-lunch blir av Pippil8, super! Jag kommer gärna, troligtvis vilken dag det än blir!
    Ang sömn, undrar också hur mycket de ska sova nu per dygn ungefär. Det är såklart individuellt och pendlande behov men ändå intressant. J sover fortfarande ca 14 timmar per dygn. 12 timmar på natten/morgonen och sen två pass på 1,5h + 1h ungefär. Han kan också va jobbig och gapig vid läggning och vrida upp sig själv och ligga o sparka men det är jag helt säker på att det är när han är övertrött och inte fått sova på eftermiddagen. Har han varit vaken från 12 till läggning så är han heeelt slut vid 18 och försöker vi lägga honom så är han jättesnurrig. Tror fortfarande påa tt de sover bättre på natten om de sover bra på dagen och tvärtom. Men, men, det är såklart olika.
    HAn är så himla fascinerad av dörrar o handtag fortfarande, står i sin gåstol och tittar på hadntagen och undrar hur han ska nå dem...Är lite orolig för honom eftersom han haft runt 38 i temp i 10 dagar nu. Har varit på vårdcentralen 2 ggr och han har inget bakteriellt. Men ändå!? De ska väl inte ha feber så länge?!

• Swenglish

emma- välkomna tillbaka, låter som om ni hade det jättebra!

Björklöv- grattis till den goda nattsömnen! har också en sån trasa, den är jättebra plus att man kan köra den i maskin!

Zul- jag köpte min trasa på Hemslöjden på Sveavägen!

frill- då är det inte långt kvar till ålning för A! Håll i ljusstakarna!

• Ginger6

Förresten, va bra att läggningen går lite bättre Swe och tack för förtydligande Sole. Antar att du testat att blanda både välling o ersättning? DEt gör jag på kvällen, att han får hälften hälften, det är ju bara en sängfösare för Js del egentligen eftersom han ganska nyss ätit middag. Tror som sagt inte han behöver mer energi...han har så det räcker o blir över

• Vivs

Ginger - har J andra symptom än feber? Alltså, är han förkyld, hostig eller så? I så fall är det nog ingen fara med febern men om han inte har några symptom så ska man nog utreda varför han har feber så länge.. tycker jag i alla fall..fast Zul kanske kan svara bättre

• Björklöv

Zul - Jag köpte min på hemslöjden i Umeå, men den finns som Swe redan svarat på hemslöjden här i stockhom oxå

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6