• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

Sole- det är väl så att de inte ska få fler än tre mål välling/ersättning per dygn, så då kan du ge tex morgon-mellis-kväll (gröt i ditt fall alltså), då kanske det inte behövs någon ersättning?

• Swenglish

Sole- eh, nu läste jag att det är jobbigare med gröt än med flaska, och det är det ju... Jag ammade förut till frukost, men min bvc-syrra rekommendeerade gröt/välling på morgonen nu när de är så stora.

• Sole

majlinsa
    han får vatten till måle men han dricker ju inte så mkt direkt...

swe
    kanske borde han få gröt på morgonen också, han får ju frulle runt 07-07.30 så det är ju inte såå tidigt! men hur gör man då med vätska då han dricker rätt dåligt vid de andra målen?

*Viktor född 2007-03-18*
  • majlinsa

Sole: jag önskar jag visste.. min bvc tant är inte särskillt bra.. men jag bladar i lite extra vatten i maten han får :p

• Hellur

God morgon tjejer!

Här har vi gnäll William. Måste vara inne i den beryktade 8 månaders fasen. Är jätte grinig och kinkig, blir ledsen när man sätter ner honom, kryper runt och gråter och letar efter mig. Är nöjd kortare stunder ibland. Han äter sämre, i alla fall på dagarna och sover sämre. Äter på natten gör han också. Hur länge håller den här fasen på?

Igår var jag och en kompis på sthlm dayspa och fick ansiktsbehandling, jag hade present kort där så var gratis Jätte skönt! Så härligt att kunna slappna av och bara ligga och tänka och funder i lugn och ro. Rekomenderas verkligen!

Idag ska vi träffa min kompis igen tillsammans med några andra kompisar som också är mammalediga, vi tänkte ha en mys dag och laga lunch och prata en massa skit.

Ha en bra dag allesammans! Kramar

• Frill

Hej, A sov utan avbrott till halv sju i morse! Då fick han en flaska ersättning/välling och hängde med mig ett tag, och nu har vi precis kommit upp efter en timmes vidaresovning och somliga av oss ska äta gröt.

Sole, vi träffas gärna idag.

• Sole

frill
    grattis, vad skönt!
    V vaknade också precis efter fm-sömn och jag hade också lagt mig och nästan somnat in när han ville upp...typiskt!!

ska vi ses efter lunch?
    Vart? Vi kan vara här som ett alternativ

*Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Vi kommer gärna till Söder, annars är ni välkomna hit.
    Efter lunch blir jättebra.

Hellur, A äter också sämre.
    Pluttmor, visst var det Alvin som plötsligt vägrade riktig mat? A har ju ätit allt och snarare vägrat flaska, men from igår eftermiddag har han knappt ätit en sked av nånting med substans. Jag försökte med köttfärssås som han brukar äta - nix, fruktpure - nix, och till sist gröt - nix. Tre fulla portioner till slasken. Samma sak med gröten igår kväll. Nu på fm pillade han i sig nästan en halv portion, men mest pga mig.
    Han är iaf pigg och äter ersättning blandat med välling med någorlunda aptit. Men det är ju så mycket roligare när han äter.

• Frill

Tror grejen är att så fort jag skryter i tråden om hur mycket han äter så bestämmer han sig för att ta en paus

• Björklöv

Frill - Grattis till sömnen! Men vad jobbigt med en liten matvägrare

Hellur - Är bara lite avis på din behandling på day spa! Usch jag fasar så för när K ska komma in i åttamånadersfasen... Enligt växa-boken kan denna period hålla i sig i tre till sex veckor (oftast fyra)

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6