• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Hej i den grå dimman. Jag sitter och snorar vid datorn och A sover. Tror det blir stillsamma aktiviteter här idag.

Pluttmor, hoppas A vänjer sig vid sitt nya fina rum snart. Skönt med "tisdagshelg".

Pippil8, jag börjar också 1 dec. Fortfarande lite kluven, men sammtidigt peppad. Särskilt peppad när jag torkar kladd i hela köket efter lunchmatningen

Sole, vi kanske vill träffas.

• Plutten forever

frill: ja, jag tror och hoppas att han vänjer sig mycket snart - om han bara visste hur mycket möda som lagts ned på det där rummet! Idag har jag satt upp självlysande stjärnor i taket över hans säng... men inte hur som helst, utan i form av fiskarnas stjärnbild.. hehe. Bild kommer i galleriet strax

pippil8 och frill: vad roligt att börja jobba, men jag förstår att det är blandade känslor. Själv har jag ju bara avverkat hälften av min mammaledighet så jag hinner säkert tröttna rejält innan det är dags för mig. Eller kanske, än så länge tycker jag att det är jättekul

• Swenglish

Plutten- bra att de gick bättre inatt! Här verkar det inte vara nån skillnad hur han sover-han vaknar ändå och skriker... Igår kväll tog det 45 minuter att få honom att somna Bävar inför ikväll då jag är ensam... Lyxigt med minihelg!

Frill- det blir nog en dag i samman här med, eventuellt kommer en kompis över och fikar. Jag ska försöka få f att sova inomhus i eftermiddag.

ABC- hur går det med sömnen nuförtiden? Kul med handklappningarna

• majlinsa

Jag har blivit medlem på www.gratisbio.se ni kan ju gå in och läsa om det.. Anger ni mazlin som värvare så får ni lite extra poäng. Kan vara lite skönt med en bio som inte kostar så mycket ;)

• Sole

hej!

vi har också lite sömnproblem här, ialalfall på dagarna. igår somnade han inte ordentligt förrän kl 13!!! idag var iv ju på BVC kl 10 och det är ju mitt i sömnen så det blev inge bra nu på fm heller...
    V har gått upp 165 gram på 1 1/2 månad. det verkar docc inte vara något hon oroade sig för. Hon gav iallafall tipset att sluta med ersättning på kvällen och ge gröt för att hane v inte ska vakna på natten

swe
    hoppas det går bättre med läggning ikväll

plutten
    usch det är tråkigt med begravningar men det är ju så fint och stämningsfullt. Följer Alvin med?

pippi
    trist at det blivit så mkt sjukdom din sista tid, vi får säkert ihop en träff nästa vecka!

usch det här vädret gör en så himla trött!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Zul

Oj, vad alla är sjuka. Krya på er alla stora och små sjuklingar! Kan uppmuntra med att om de har mkt infektioner före de börjar på dagis, slipper de lite mildare undan när de börjar på dagis. Så det kanske är bra att vi vant våra barn vid att träffa varandra, kanske lättare att ta det när en är hemma och är föräldraledig.

Agnes och hennes paps är oxå superförkylda, de ligger hemma. Jag sitter på sös o försöker jobba, men börjar känna att jag oxå får deras förkylning...

Pippil8 o Frill: visst är det blandade känslor att börja jobba! Nu när ni oxå jobbar kanske vi kan hitta på nåt kul (lyxlunch/drink) en lördag i januari! Vi behöver glamour mitt i kräkträsket!

• bianca2

jag ska oxå börja jobba i januari. pratade m min chef igår och jag e så peppad!!!! E så trött på att vara hemma heltid!

• Ginger6

Hej på er i tråkvädret! Har också haft en jobbig natt fast mest på grund av egna spöken i huvet. Kunde bara inte sova och J sov snällt till kl 7 med ett par napp-vakningar.
    Sole, vad menar din BM med gröt istf ersättning på kvällen? Varför ska han vakna färre gånger på natten då? J får välling i sängen innan han somnar vilket gör att han blir lugn och somnar fort, men gör det att de vaknar fler gånger på natten? mucho curious!
    Vad menar ni med 8-månkontroll? Är det läkarkontroller eller går ni bara till BVC? Vi får ingen läkar-kontroll vid 8 mån, bara 6 & 10. Var till bvc och vägde o mätte min 8-mån-klump igår iofs, 76 cm och 10,7 kg big boy...
    Säkert smart att sova inne hos A tills han vant sig Plutten, han kommer säkert älska sitt nya rum snart!
    Oj Pippil8 att din mammaledighet är över snart, vill gärna träffas nästa vecka så vi får "fira av dig"
    Nu ska jag & J åka till Sickla och köpa en mössa till honom som han inte kan dra av sig...inte så mycket annat att göra idag, har kört två tvättmaskiner och haft en frukost-dejt med Js farfar och så har jag sovit en timme nu...Jonte har ett bra sov-stim

• Zul

Förresten: A skriker så mkt nu. Rakt ut, liksom argt, inte ledset, men ofta! Hon "pratar" mkt också, men de där arga skriken blir jag lite orolig för. Gör era barn så oxå?

Bianca: kul att du är taggad att jobba!

• Zul

Jag ses förresten gärna nästa vecka oxå! Kan mån-tis-ons.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6