• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

Godmorgon! Låter som det varit lite blandade helger här, vissa har haft det lyxigt barnledigt och andra har haft magsjuka... Era stackare!! Igår kväll kräktes A ordentligt när han skulle somna, men sedan har inget hänt på hela natten så det var nog bara överfull mage. Men jag blev jätterädd att det var magsjuka. (håller fortfarande tummarna)

I fredags flyttade vi in A till hans eget rum, det har gått bra och dåligt. Första natten sov han jättebra därinne, andra natten halvbra och i natt han han vaknat stup i kvarten känns det som. Och även efter att vi burit in honom till oss sov han oroligt. Jag är så himla trött, hade nästan glömt hur det känns att inte få sova. Tar väl tid att vänja sig vid nytt rum antar jag? Det är mycket mer ljud från gatan därinne, i vårt sovrum är det tyst (ligger mot gården).

• Hellur

God morgon!

Nu på morgonen kräks E, så han ligger deckad. Nej nej nej, vill inte ha hit det. Det innebär antagligen att jag också är smittad, hoppas W klarar sig.
    Träffade E's bror i lördags som varit magsjuka, de hade varit friska i 48 timmar och även ringt sjukvårdsupplysningen för att få det bekräftat. Hade onda aningar hela tiden. Hoppas det inte är långvarigt.

Vi hoppar en ev. träff idag, ifall vi är smittade vill vi inte smitta er.

Plutten - Kul med eget rum för A. Hoppas han sover bättre inatt, kanske är de nya ljuden och allt nytt i rummet.

• Sole

plutten
    jag tror också att det kan bero på nya ljud som han inte är van vid, det kommer skert ta några dagar, sen sover han jättebra!

hellur
    usch, hoppas ni inte fått magsjuka!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Hellur- nej inte ni också!

Pippi- vi var på ett ställe som heter Babs som ligger innanför biografen Zita. Jättemysigt och urgod mat! Våra grannar består av en engelska och hennes svenske man och deras 3-månaders. En irländsk slakater har öppnat butik på Kungsholmen och köttet kom därifrån, så gott!

Plutten- det tar säkert ett tag för A att vänja sig vid att sova helt ensam i ett rum, utan att höra er när han vaknar upp.

Skulle gått på promenad nu på morgonen och hade laddat ner en bok i Js ipod att lysnna på, men F somnade om jämte mig vid 8 och sover än! Hurra! Han fick ammas till sömns dock... det går inte att få honom att somna utan att han han sövs med vagnen eller amning. Igår kväll grät han sig till sömns, jag stod bredvid och buffade, sjöng, strök honom över ryggen. Fattar inte!

Är det någon som har vaccinert/tänkt vacciner mot Rotavirus? Jag blev helt emot det efetr skrämslepropagandan som skickades hem när de var nyfödda, men man kanske ska tänka om? Fast nu slog det mig att jag hört att man bara kan vaccinera mot det tills de är 3 månader?

• Swenglish

Googlade lite och det måste ges innan 25 veckors ålder, helst innan 16 veckor, så det är försent för oss ändå.

• Plutten forever

sole & swe: ja, det beror säkert på det, i natt ska en av oss sova därinne på luftmadrass, hoppas det går bättre då.

skönt att han somnade om inne Swe! men jobbigt med insomningsproblemen...

hellur: hoppas,hoppas INTE ni blir magsjuka nu!

Idag kommer en tjej som är i v 40 hit och köper Alvins babygym (jag la ut det på blocket för 400 kr, kostade 630 som nytt, helt ok andrahandsvärde, eller hur?). Ska bli kul att se en jättemage

• Lillenlillen

Jag tror helt klart att det är rotavirus här hemma och det är INTE kul så om man kan vaccinera - gört! Det sprutar ur alla ändar och Inez är helt slut och totalt slö som en vante. OCh nu är Erik sjuk också. Bara jag som sitter här, frisk. *peppar peppar*... Funderar på att gå och köpa vätskeersättning till dem, men är för trött just nu... Det konstiga är att jag har varit nära Inez HELA tiden eftersom jag inte velat att Erik ska ta henne när hon är så sjuk så han måste vara hemma från jobbet.. Men det är han som är jättedålig nu, skumt!

Sole: Rotavirus innebär 1-3 dagars kräkningar och sen 3-8 dagars diarré så antagligen var det det som Viktor hade!

Nej nu måste jag få nån mat i mig! Hinner knappt tänka på mig själv här hemma..

• bianca2

Stackars alla sjuklingar!!!!!!!! Hoppas ni blir fiska snart!

Själv är jag glad för jag ska på KENT ikväll
    kram

• Pippil8

Å nej, fler sjuklingar Alltså den här magsjukan är verkligen INTE rolig, skit att man inte kan vaccinera mot den längre! Jag var helt inställd på att göra det på E när han blivit frisk. Räknade till 18 blöjbyten igår, varav en bara kiss... Vedervärdigt luktar det också. MEN, idag verkar det ha vänt! Har bara kommit upp i fem bajsblöjor än Inte visste jag att man kunde bli smått euforisk av det?!

Vad mysigt att F somnade om Swe E kan inte somna annat än i vagnen på dagtid. Jag orkar inte kämpa, känns inte viktigt.

Har gjort "en Sole" och lagat god mat till middag tills M kommer hem, dock inte städat och sminkat mig, så jag har väl inte gjort en hel Sole. Men hoppas han blir glad ändå!

Hellur - har ni köpt ny lägenhet eller hus? Har jag missat nåt?

Bianca - å vad KUL med KENT! Jag var såååå käääär i Jocke Berg första gången jag såg honom - i Örebro typ 98 (shit vad gammal jag är!).

• ABC08

Tråkigt att så många är sjuka! Tycker det verkar som att det är ovanligt många som är sjuka nu i höst.

Swe- Så där hade vi det innan G började ta nappen, dvs att han somnade bara i barnvagn eller efter amning. Är mycket lättare nu när både H och jag kan få honom att sova.

G's nya grej som han har lärt sig är att klappa händerna. Ser så gulligt ut. Det är så kul när dom helt plötsligt kan olika saker.

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6