• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

Kvällens läggning har börjat... Lade honom i sängen, han började skrika direkt, men gav honom flaskan och han var nöjd. Sen sjöng jag en sång, pussade honom och gick in. Nu tjoar han därinne, inte ledsen men "ropar" på mig. Skulle gänra sitta där tills han somnar men jag har provat det förut och han blir uppiggad av det. Det är såååå jobbigt. Fattar inte varför han hatar att lägga sig så mycket?

• bianca2

SWE - jag kanske är helt ute och cyklar men A har betett sig så några ggr - när vi lagt honom för tidigt. Han kanske inte är riktigt trött? Vi lägger A runt 19.30-20. Säger absolut inte att det måste vara så men kanske?

• Swenglish

Bianca- vi har funderat på det men han VERKAR trött, gnuggar sig i ögonen, gnällig osv. kanske ska prova att dra ut på sovandet imorgon. Nu har jag ju redan lagt honom så då får jag stå mitt kast annars blir han ju helförvirrad. Men ska testa det imorgon. Nu gråter han nästan hysteriskt. Jag går in.

• Swenglish

jag gick in, strök honom över ryggen och vyssjade. Sen gick jag ut, han började skrika direkt. Skrek i två minuter, nu blev det tyst. Vi får se hur det går. HATAR att låta honom skrika men jag vet inte vad jag ska göra annars?

• Sole

swe
    det an ju vara så att han har ändrat sina sovrutiner? inget är ju hugget i sten och nu kanske han kommer in i en period då han vill lägga sig annan tid?
    V har på 2 dagar bara sovit 1 ggr/dag coh då i ca 1 1/2 timme på em (ca 13.30-13).
    hoppas det går bra ikväll!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Det är fortfarande tyst...

Sole- jo det kan hända. Han har i allmänhet svårt att komma till ro just nu, somnar vid bröstet nästan men när jag lägger ner honom i vagnen vaknar han och är "pigg". Hur har V varit när han sovit mindre?

• Sole

swe
    lite gnälligare på kvällen och har allmänt svårt att komma till ro. nu ligger han lääänge i sängen innan han kan somna. ibland får jag sjunga eller gunga sängen...
    verkar som vi har lite samma problem...?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Sole- det kan ju hända att han är övertrött? V alltså? Jag märker på F att han sover bättre om han sover rätt mycket på dagen. han sover oftast ca 11 timmar på natten och en bra dag sammanlagt 2 1/2 timme på dagen. Undrar om det är lagom? Har funderat på att skaffa de där gungtassarna som V har under sängen, men det kanske är lite sent med dem nu?

• Sole

swe
    förut sov V ca 45 min på fm och sen ca 2x30 min vid lunch/eftermiddag. det blir ju ändå 1,45 på dagen + 12 timmar på natten (från 19-07) och det kan väl inte vara för lite?
    får väl börja gå ut o gå med han i vagnen, men där vaknar han också!
    tror inte att det är försent med tassarna, vi har använt dem ytterst lite men de kanske kan komma till användning nu.
    idag hörde vi att han var vaken, låg säkert nöjd en kvart, tjugo innan han somnade.

*Viktor född 2007-03-18*
  • Pippil8

Frill - jag har tänkt precis så - om jag saknar mammaledigheten alltför mycket ska jag tänka på hur kul det är att göra rent en tripp-trapp-stol tre gånger om dagen

Swe - jo, jag har lovat och vill gärna husera glamour-lunchen Om vi blir många har jag kanske inte sittplats runt bord till alla, men då får vi se det som en minglande cocktail-lunch

5 jan
    sole
    Zul
    swe
    Hellur
    Bianca2

19 jan
    sole
    Zul
    Swe
    Bianca2
    Pippil8