• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Frill

Halloj, tänk vad hur man mår påvekrar humöret. Nu är jag mycket mindre hängig (bortsett från den vanliga tröttheten) och på strålande humör. Att A också är mycket piggare och har ätit en hel del och varit glada superbebisen hela dagen bidrar nog

Jag tror jag vågar säga att vi gärna träffas i morgon.
    På kvällen i morgon ska jag på "dammmiddag" i äkta thanks giving-anda med sweet potatoe pie och hela köret. Det ryktas om en 4,5-kilos kalkon...

Swe, ja ljusstakarna for nog omplaceras vid tillfälle. Nu har han tagit sig fram till bokhyllan

• Frill

Ginger, låter jobbigt med så långvarig feber.

Björklöv, kanske får investera i en sån trasa då. För kladd har vi så det räcker och blir över av.

Den där lyxlunchen är väl inget hinder för drinkar i Skrapan nån annan gång va? Mycket vill ha mer

• Ginger6

Tack Vivs, jo han är snuvig & hostig också så det kanske inte är nån fara då. Tycker mest synd om honom om han lider men han verkar inte så jätte-påverkad nu. Låter jättehärligt Frill, hoppas du får en kul kväll!! Jag träffas också gärna imorn.

• Sole

frill
    klart vi ska ta en drink i Skrapan!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

bianca: jag är inte ett dugg avundsjuk, burrrrr vad kallt det måste vara att sitta där!  Jag jobbade på råsunda när jag var 14-16 (sålde öl mm) och jag kommer ihåg att jag FRÖS varje gång... men kul för dig om du älskar fotboll förstås!

Idag var det begravning för min väns mamma, så fint och rörande och hemskt på samma gång, solosångaren sjöng "jag ger dig min morgon" och "sång till friheten" i kyrkan och det var inte ett öga torrt. Usch för begravningar...

Jag sprang förresten in i livs levande Anna Wahlgren idag, hon kände sig nog lite utstirrad av mig Men jag vågade inte säga något, hon är ju lite skrämmande.

• Sole

godmorgon allihop!

det blir bättre och bättre på nätterna här, inatt var jag uppe vid fem och sen kunde jag ioförsig inte somna om men ändå!

Plutten
    coolt att springa in i AW! Tycker hon är både fashinerande och läskig! När jag var inne lite på hennes metoder skrev jag i hennes forum och fick svar av henne själv, tyckte det var lite coolt

Var det nån som hade lust att ses idag?

Förresten, är det någon som nu inte ger bebisen varken ersättning eller bröstmjölk? Vet att rekommendationerna är upp till 1 år men när ska man skuta med det egentligen? Nu får V bara en flaska på morgonen.

*Viktor född 2007-03-18*
  • majlinsa

Sole: jag slutade med ersättningen vid 6mån och gick över på välling och William mår ju bra

• Sole

hmmm
    skuta=sluta

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

tack för svar majlinsa!
    V gillar ju inte välling så han får gröt på em och innan han ska sova men det r ju jobbigare att fixa gröt på morgonen än att han får flaska...

*Viktor född 2007-03-18*
  • majlinsa

Sole: jag tror att nått bör han väl få i sig.. just för vätskans skull.. W dricker ju inte vatten utan han får i sig det genom vällingen

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6