• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Ginger6

Fy farao för kräkvirus!! STackars er sjukisar, lider med er. Vi är på bättringsväg från förkylning, låter ju lindrigt i sammanhanget. HAde gärna vaccinerat om det gått mot Rota, toppen att du kollat upp Swe! J har sovit mycket bättre nu när febern gått ner och han är mindre förkyld vilket är skönt. Jag känner mig piggare och gladare Har haft en skön helg, jag och mannen delade en flaska champagne i lördagskväll och partynerverna kom igång rejält, vilket resulterade i att vi fortsatte med vin & grappa och Singstar på tu man hand Haha! J var snäll och glad igår som tur va, vilket han oftast är när vi är hemma båda två. KOnstigt.
    Swe, nä han hann inte börja skrika riktigt eftersom jag tryckte dit nappflaskan och efter den tryckte jag dit nappen och vred upp Labanmobilen två gånger innan han vände på sig själv på sidan och somnade. Hoppas det funkar för er oxa snart!
    Kram kram

• Hellur

Det är tyvärr magsjuka som E har. Han mår bättre nu, har fått behålla det han ätit och druckit nu på sen eftermiddag. Hoppas nu att William och jag inte är smittade! Har druckit en stor whiskey med hopp om att den ska döda lite bakterier, hoppas kan man ju i alla fall eller hur ?!

Lillen - Stackars lilla I och även E! Nu har ni drabbats nog, hoppar de kryar på sig jätte snart och du inte fått det också.

Pippil8 - Skönt att E mår bättre och det verkar ha vänt.
    Ja vi har köpt hus. En friliggande vill i Gustavsberg på Värmdö. Inte så stor, men lagom för oss, 114 m2 smat biare på 21 m2 (garage och bastu+dusch).

• Pippil8

Men Hellur, det har jag missat helt, men då kommer vi ju bo rätt nära varandra! Jag bor i och för sig i Nacka, men rätt långt ut så inte alltför långt från G-berg! Vad roligt! Hoppas ni inte blir sjuka, men jag tror det är ganska ovanligt att Rota-viruset drabbar vuxna så hårt.

• Pippil8

Plutten - A klarade sig från magsjukan? Bara en enda kräkning? SKÖNT!

• Swenglish

Hellur- håller tummarna för er!

Ginger- det låter som en kul "partykväll för småbarnspäronen"!

Pippi- när jag googlade om viruset stod det att de är lite skyddade till nästa gång de får det, det slår inte lika hårt, och att det kan skydda mot andra typer av virus också. What doesn't kill you makes you stronger!

Nu saknar jag nappen, kanske han skulle somna bättre med den? Fast jag tycker ändå fördelaran utan överväger nackdelarna... Önskar han skulle fatta att han kan snutta på en snuttefilt istället!

• Frill

Usch, stackars alla er sjuklingar. Än så länge ingen magsjuka här. Både jag och E var dock lite inbillningsillamående igår em efter att ha sprungit på E:s syster på stan i Uppsala och fått höra att As kusin varit kräkig.

Vi åkte till Uppsala i lördags för att leverera ett skötbord som våra vänner köpt här (bf i januari) och sen stannade vi på middag, sovning, frukost, promenad och fika. Nice.

Swe, vad roligt att ni hade en bra kväll! Nu kan jag pusta ut

ABC, vad kul att han klappar händerna
    Adam bryr sig inte så mycket när vi klappar, men idag har han snackat hela dagen. Awavavavababababa från morgon till kväll.

Ginger, det låter som en jättetrevlig hemmakväll. Blir nästan lite avis.

• Plutten forever

Säger som alla andra - stackars er med sjuka barn! Alvin kräktes som sagt bara en gång (igår kväll) men inget efter det. Han är däremot snorig som tusan. I natt ska jag sova inne i hans rum på madrass, för i natt vakande han minst en gång i timmen.

bianca: hoppas du har kul på Kent!

Pippil8: blev maken glad för middagen? Jag har också gjort så nån gång, middag, städat hem, snygga kläder, gott vin, rubbet... men det kräver att man hat en bebis som är glad och nöjd, annars går det ju inte.

Ni vet att jag skrev att en tjej skulle komma idag och köpa alvins babygym? Hennes man ringe idag och sa att de inte kunde komma, eftersom att värkarna börjat... men de vill komma och köpa det när de kommer hem från BB Gud vad spännande! Trots att jag inte känner människan alls!

• Sole

godmorgon alla friska och sjuklingar!

pluttten
    hur gick det inatt? sov A bättre? spännande att deras förlossning startade, några av våra bästa kompisar skulle ha bebis i torsdag, superspännande!

idag är det 8-månkontroll och sjukgymnast för mig.

är det nån som har lust att ses imorgon?

kram

*Viktor född 2007-03-18*
  • Plutten forever

sole: jag ska på begravning imorgon (du vet min kompis mamma med hjärntumören) så jag kan inte ses. Usch vad det är hemskt med begravningar, men det känns ändå bra och fint att gå.
    Lycka till på 8-månaderskontroll och hos sjukgymnasten!

I natt sov jag inne hos Alvin på en madrass, det gick lite bättre. Eller, han vaknade nästan lika ofta men eftersom jag var precis bredvid kunde jag snabbt som ögat stoppa i napp/pussa på huvudet/visa att jag var där. För jag tror att det är därför han vaknar, allt är nytt där inne och han vill försäkra sig om att vi är där. Vi ska turas om att sova där några nätter, hoppas att det får honom att sova lugnare.

Idag kommer Dan hem redan kl 14, det känns nästan som helg! Så mysigt!

• Pippil8

Sole - jag hade gärna velat ses idag, men jag är rädd att E fortfarande smittar så jag lämnar E med mormor en stund och åker och klipper mig.

Plutten - ja, jättespännande med bebis! Jag har blivit sååå mycket mer intresserad av andras graviditeter och nyfödingar sedan E kom till världen. Oavsett om "andra" är några jag känner eller ej

Bara en och en halv vecka kvar tills jag börjar jobba heltid. Känns ganska ok, jag har liksom ställt in mig på det. Lite trist dock att E har varit så mycket sjuk sista tiden (njurbäckeninflammation, snorig och nu magsjukan från helvetet) så jag varit i husarrest rätt mycket. Hoppas jag kan träffa er någon gång nästa vecka dock! Det vore kul!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6