• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

Swe- stackare! Jag lider verkligen med dig! Håller med om att A sover bättre på natten om han fått tillräckligt med dagsömn. MEN det är ju också så att sömnbehovet dagtid minskar hela tiden, vi har ganska nyligen ändrat från 3 sovpass till 2. Och när de är runt året blir det väl 1 sovpass mitt på dagen (lite längre då förmodligen). Jag har inga tips till dig tyvärr, men hoppas att det blir bättre.
    Jo! Angående gungtassarna! Efter vad jag läst (bla på FL) och hört så rekommenderar jag att absolut inte skaffa dem. Tydligen är det väldigt lätt att bli helt beroende och inte kunna somna utan dem, alltså inte hos mormor, på dagis så småningom osv. Jag säger inte att alla blir det men tydligen är det lätt hänt.

• Sole

måste ta bort mig från 5 jan, ev kanske vi försäker komma iväg nånstans

5 jan
    Zul
    swe
    Hellur
    Bianca2

19 jan
    sole
    Zul
    Swe
    Bianca2
    Pippil8

26 jan
    swe
    Hellur
    Bianca2
    Pippil8

*Viktor född 2007-03-18*
  • Vivs

Nu är jag hemma efter en dygnskryssning med massa vin, fest, dans, god mat och spa! Sååå underbart och jag känner mig som en ny människa. Har inte varit borta från J någon natt förut så det var nog nyttigt för hela familjen!

Swe - precis så där har vi haft det här i flera veckor! J har trampat omkring i sängen och ramlat ner med benen mellan spjälorna och skrikit varje kväll.. varit jättetrött men inte velat somna i sängen. Ska ta tag i det efter flytten har jag tänkt. Men visst är det riktigt jobbigt!

• ABC08

Zul-G låter också sådär, skriker till rätt ordentligt högljutt ibland.

Swe- Jo nätterna är helt okej nu. Han vaknar några gånger per natt men är lätt att få att sova om genom att ge honom nappen. H nattar honom och det går jättebra, G somnar efter bara lite gny på typ tio min. Och nu när H kan natta har jag börjat kunna åka och göra saker på kvällarna, vilket är nice.

Frill, Pippil8- Kul att börja jobba!

• ABC08

Swe- Ni kanske kan testa det vi gjorde, att låta killen ta nattningen i en vecka, då kanske F lär sig att inte koppla ihop sömn med amning, och komma lättare till ro? Det funkade med G i allafall.

• Swenglish

Abc- åh så skönt att nätterna är bra för er nu! Efter allt kämpande! Det funkar nästan bättre när J lägger honom, så det är inte det som är problemet. Jag tror helt enkelt att han inte vill sova, det är för roligt att vara uppe med oss.

Vivs- det låter som ett härligt dygn! hoppas J börjar sova bättre snart!

Plutten- nej barnfri såklart! därför har vi lång framförhållning så man hinner reservera mormor/pappa/grannen!

20 minuter ikväll mot 45 igår- en klar förbättring iallfall!

• Frill

Läggdags efter en hård kväll med Ugly Betty, Desperate och Christine.

Sole och Swe, jag har varit rätt snörvlig idag. Förhoppningsvis är det bättre i morgon, men om det är sämre så blir det ingen träff för mig.

Swe, grattis till kortare läggtid. Här har vi också ovanligt jobbiga läggningar med många uppvakningar just nu. Men vi är ju bortskämda i vanliga fall.

• Frill

Pippil8, kul att vi kan vara hos dig!

Vivs, vad skönt det lät.

Nu: säng och sudoku.

• SanniXx

Ang glamourlunch så kommer jag inte kunna följa med när det är i januari. Har en födelsedag att styra upp och lägga pengar på. Är inte så rik vet ni Kommer satsa på Idas 1-årsdag istället.. Det blir väl både kalas för släkten och sen för Idas vänner!

WOW! 1 år snart!

Ida har alltid somnat helt själv. jag har lagt henne, sjungit och pussat godnatt för att sen gå ut. Då har hon somnat efter ett tag. Nu har hon totalvägrat att ens sova i sin säng och jag har varit tvungen att ligga bredvid henne nära nära.. Tror hon är en aning mammig. Eller så är det för att hon varit sjuk. Idag somnade hon så fint i sin säng.

Hon har börjat vägra välling på kvällarna med Men får se, de kan ju oxå ha att göra med att hon inte varit så matglad

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6