• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Pippil8

Tittar bara in för att säga att jag ska till Sickla idag och göra lite ärenden och tänkte passa på att käka lunch där. Om någon annan ska dit och har lust att luncha - SMSa mig gärna

Sole - mkt bra idé med leksaksbytardagar! E är trött på sina och jag vill inte köpa en massa nya.

• Hellur

Sole - Grattis för ålen hemma!

TH - Det gick också väldigt snabbt för W att ta sig fram när han väl tagit de första stegen. Nu kryper han nästan bara och han är snabb!
    Vi får tillträde 1/2, men flyttar nog helgen den 23/2.

Ang. länsing - Vi har inte börjat läsa för W ännu. Kan "läsa" ur någon bitbok ibland men vi får inte så mycket respons mer än att han vill bita och ta den ifrån oss När han blir lite äldre tänkte vi försöka läsa när han ska sova.
    Sjunger och gör ramsor ibland än så länge. Ibland blir han lugn av det.

• Pippil8

Sole - jag läser antingen med E i knät eller sitter bredvid honom på golvet. Ibland tycker han det är roligt, ibland vill han bara äta upp boken

• Swenglish

Pippi- jag har lust att luncha! Kanske i Dieselverkstaden? Tid spelar ingen roll för mig!

Plutten- TACK för igår, och tack för att vi fick invadera! Magen verkar ok peppar peppar!

Sole- TACk för inflyttningspresenten till F- en ny favorit! Vi läser för F ibland, han tycker det är roligt en kortare stund.

• Plutten forever

Sole: Vi läser för A, men det är samma här- ibland tittat och lyssnar han, ibland vill han äta upp boken. Det finns en bok han alltid lyssnar intresserat på, det är "Knacka knacka". Vad roligt med ålandet!

• Swenglish

Plutten- jag ska köpa Knacka Knacka, den var ju jättebra!

Hellur- med risk att låta som den Hausfrau jag är- är den där lilla dammsugaren som ni har bra? den som står framme menar jag? Suger den upp grus och hår och så?

• Plutten forever

Swe: nu hämtade jag den, den heter visst "Knacka på!". Det är en serie av böcker, de är alla uppbyggda på samma sätt men handlar om olika saker. De andra heter "Ut och gå!", "Hitta på!" och "Varför då?". Jag ska köpa de andra också tror jag.

• Hellur

Swe - Den dammsugaren du menar är en Electrolux ergorapido, de finns i många olika färger. Den suger upp väldigt bra för att vara en "handdammsugare", men inte lika bra som en vanlig. Kan användas som vanlig dammsugare samt att det sitter en handdammsugare på den. Vi är mycket nöjda med den!
    Oj vilken reklam jag gör Men tycker den är bra.

• Hellur

Plutten - Vad är det för böcker ni pratar om? Vart har du köpt dem? Har letat efter böcker i bokhandlar men dessa känner jag inte igen.

• Sole

jag äter gärna lunch! vilken tid ska vi ses?
    V ska äta någonstans runt 11.

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6