• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Björklöv

Sole - Jag har läst för Klara så gott som hela hennes liv, även när hon låg i magen. Just nu går det upp och ned med koncentrationen, men det är så kul att se när hon verkligen lyssnar Vi ligger i sängen, sitter på golvet eller i soffan och läser

"Hitta på" kan jag (nästan) utantill *börjar mumla, "ute regnar himmel grå vara inne hitta på"*

• Plutten forever

björklöv- ja, de är lätta att lära sig utantill! mumlar: "Lilla huset blåa dörren ska vi gå och hälsa på? Hälsa på och knacka på..."

• Swenglish

Sole- nu loggade visst Pippi ut, men ska vi bestämma klockan 12 på Dieselverkstaden? Jag textar henne.

• Frill

Pluttmor, tack så jättemycket för igår!

Jag hittade faktiskt den perfekta presenten - två fina gamla kokböcker från -47 resp -58 på myrornas. Passade min budget och min kompis älskar gamla hushållsböcker
    Det blev inten sötpotatispaj, men supergod kalkon och trevlig middag. Var lite berusad när jag kom hem vid tolv inatt.

Sole, vi pratade ju om resesäng. Kom på att jag och A åker ju tåg upp själva idag och E kommer först i morgon med bilen. Tror inte jag orkar släpa 12 kilo extra på tåget så tack så mycket för erbjudandet, men det blir nog madrass på golvet den här gången.

Vivs, en jättegod jul till dig och familjen med! Lycka till med flytten!

TH och Sole, rattis till ålning medelst hasning.

Ha en trevlig lunch i Sickla!

• SanniXx
    Plutten: Rekord i vad? Nu e jag lite seg.. hehe..

Sole: Jag läser lite då och då för Ida just för att hon ska lära sig språket mer än att ha nytta av boken. Jag kan läsa vad som helst. Bok, tidning, reklam. Ja, men helst vill hon äta upp allt så det är inte alltid så enkelt. Man får läsa på avstånd Har fixat Astrid Lindgrens böcker på skiva där hon själv läser. Mysiga att lyssna på faktiskt
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Zul

"Hitta på"-boken har vi med! Anna-Clara Tidholm är BRA enligt min mamma bibliotekarien ; )

Ha en skön helg alla marsmammor! Jag ser fram emot besök av min allra äldsta bästis från Göteborg och hennes dotter Alice, 1 år. Vi får en träning i att barnsäkra tror jag!

• Frill

Vi "läser" för Adam ur bl.a. Vad kör Molly? och Jan Lööfs Vad ska vi köra? (lite enkelriktat utbud med bilböcker, men han har fått båda och han gillar dem). Men det står egentligen inget i dem så man får hitta på. Han kan sitta ganska länge och lyssna, fast han vill ofta bläddra åt andra håll än vi och har börjat försöka ta sakerna på bilderna

Hitta på finns med i vita barnkammarboken. Kanske skulle försöka läsa den.

Vi åker till Gävle och mormor och morfar i helgen, så nu ska jag packa innan det är dags att gå till tåget. Trevlig helg!

• Sole

Frill
    hoppas du får en trevlig helg och ni får gärna låna den en annan gång!

Här sover V fortfarande och vi ska äta lunch i Sickla kl 12.... ja ja
    Fast å andra sidan så sov han till halv åtta imorse med ett avbrott för napp kl 04

*Viktor född 2007-03-18*
  • Sole

tack för idag!

Plutten
    Böckerna var snordyra på Akademibokhandeln, jag och swe kollade. jag tycker alltid det lönar sig att köpa på nätet!

*Viktor född 2007-03-18*
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6