• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Plutten forever

th: rekord i att göra glada gubbar förstås!

sole: Ja, det är en enorm skillnad, jag köper bara böcker på nätet. Adlibris har ju fraktfritt dessutom.

• SanniXx
    Plutten: JAAA Då förstår jag.. hehe.. Måste vara för att jag snudd på alltid är så glad!
    ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Sole

hur lägger man in filmer från mobilen i bloggar?

*Viktor född 2007-03-18*
  • Lillenlillen

Sole: Du måste först lägga den på på exempelvis YouTube (om det går) och sen lägga in koden till den filmen (inte adressen utan object-koden som finns på YouTube-sidan) i ditt blogg-inlägg... Det är inte så svårt som det låter men det kan ta lite tid att ladda filmen till en sida där du sen kan länka den från! Hoppas du förstår vad jag menar :-S

kram

• Lillenlillen

Sole: jag läser, hon skriver väldigt bra! Gillade ett inlägg nyligen som handlade om att hennes son ville sjunga "räven överraskar isen" på hennes dotters födelsedag... Det är Alex Schulmans syster som skriver tror jag...

• Plutten forever

Godmorgon... Nu är det jag som är bakis Fast det var väldigt roligt igår. Vi träffades hemma hos en kompis med Nina, hon som förlorade sin mamma. Hade en vin- och spelkväll och pratade om hennes mamma! Fint och sorgligt! Vi tittade bl a på en film från Ninas studentmottagning, så konstigt att se sig själv och sina vänner 10 år yngre - jag såg ju att det var jag, men jag såg så barnslig ut! Konstigt.

sole: rolig blogg! den hade jag inte sett förut.

Hoppas alla får en fin helg!

• Sole

godmorgon!

ul med spelkväll plutten, det ska vi ha ikväll!
    ja den bloggen är rolig, hon är gift med Alex Schulmans brorsa.

åhh nyss ringde våra kompisar och hon har haft värkar sen imorse! Lasse trodde deras bebis skulle komma i torsdags och jag nu på måndag coh jag tror det blir en tjej!
    får se vem som har rätt!!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Swenglish

Goddag!
    Tack för igår Pippi och Sole, mycket trevligt!

F har sovit rätt dåligt inatt, vaknat ofta och gråtit och vid fem ammade jag honom efter han hade skrikit en lång stund (men blivit helt tyst och sträckt sig efter mig när jag kom in efter att J kämpat en lång stund. Mammig period? Hoppas INTE!) Har varit och shoppat lite helt ensam och nu har J tagit ut F igen och jag är ensam igen, sååå skönt! Vi är bjudna på middag ikväll, men jag vågar inte ta med F och rucka på hans rutiner nu när han inte sover så bra, så J får gå ensam och jag får sitta hemma... Tråkigt. Vi har tagit julfoto på F, vänta lite så ska jag lägga upp!

• Swenglish

Plutten- det låter mycket trevligt med vin- och spelkväll, fast undertonen var sorglig, men mindre trevligt med baksmälla!

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6