• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Swenglish

God morgon!

TH- F dreglade extra mycket när tänderna precis kom upp, men det är först nu efteråt som jag upplever att han absolut vill tugga på nåt, kanske är det fler på G?

Lillen- hoppas det går som ni vill med budgivningen!

Sole- åh vad bra! Då finns det hopp för Freddy också när han börjar äta mer mat!

Plutten- han somnade till slut ordentligt klockan 21,(hade lagt honom halv sju). Vet inte vad det är, övertrött, tänder, förkylning, ingen napp? J blev så glad över avtrycket att han fällde en tår!

Idag ska vi äntligen på 6-månaderskoll (läkaren var sjuk förra veckan). Jag tycker F ser så trött ut hela tiden, påsar under ögonen. Han är jättesvårsövd nu, vet inte om det beror på avsaknaden av napp eller nåt annat.

• Sole
    Plutten
    ha ha ja det är ju det som är tricket, ger inte ni era barn 1172 portioner gröt på kvällen?

Swe
    jobbigt att han är svårsövd! Kan det vara en fas kanske? I växaboken står det ju på varje fas att de kan börja sova dåligt. Lycka till iallafall på kontrollen!
    Kul att j gillade avtrycket! Jga var hemma hos vår förskolefröken igår och målade så nu blir det en present till fars dag!
    *Viktor född 2007-03-18*
  • murgrönan

TH: Stella fick två tänder i underkäken ca en vecka efter att hon börjat tugga och gnugga frenetiskt. Hon var inte speciellt gnällig.

Swe:Är det inte typiskt den här åldern att de har svårt att komma till ro? S har varit något mer svårsövd under en v, men det har blivit bättre igen.

Sole: Inte riktigt så mycket gröt

På sexmånaders sa läkaren att jag ska ge S extra fett på hennes mat. Jag ska ringla över en "8:a" med smör över maten. Hon tyckte nog att S var lite smal och nu när de blir mer rörliga behöver hon mer energi.

• SanniXx

Tack för alla svar Dreglat har hon gjort hur länge som helst. Vill ju att dom kommer nu Hehe..

ღ Mamma till Ida född 070115 i v.31+6 ღ
  • Plutten forever

swe: vad roligt att J blev glad för avtrycket! Men är inte födelsedagen i helgen? Freddy kanske inte kunde vänta så länge med att ge presenten?
    Jag tror att det kanske är att F saknar nappen ändå? Den kanske inte är helt glömd än. Men hoppas det vänder snart!

murgrönan: Det där tipset om att hälla extra fett i maten verkar många få. Min BM har då aldrig sagt något sådant till mig, konstigt!

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
  • Lillenlillen

Plutten: Inte min bvc-sköterska heller, undrar just varför? jag menar, Inez äter ju nästan ingenting nu mer, och ändå inga kommentarer om olja, messmör eller liknande

Sole, Swe, Pluttmor: Ja, vi hoppas ju på 2 miljoner, efter tio bud ligger den nu på 1,775.. 1,9 har vi lagt in i den nya så under det kan vi inte sälja för. Det värsta just nu är att vi måste hålla lägenheten visningsren utifall att nån vill komma och titta igen, ni kanske förstår hur lätt det är? Grötkladd, babygym, ja ni vet ju så jag slipper beskriva...

TH: Inez är precis som Ida, allt ska in i munnen, helst genast och ännu hellre för två minuter sen. Tar man bort nåt hon tuggar på blir hon helt galen och skriker sig blå. Tänder, it seems like. Men jag känner inget på tandköttet, skumt det där...

Nu ska vi ut och fika! Kram tjejer

• bianca2

TH mfl: precis så var det med A innan hans 2 gaddar tittade fram. men det dröjde faktiskt ganska länge (några veckor) innan de kom!

Lillen: HOPPAS ni får över 2 milj!

Vi har inte heller fått tips om fett i maten. A e ju rätt så smal men han väger ju nästan 9 kg o har följt sin egen kurva så jag antar attdet e så han ser ut.

Han har ingen gnällperiod nu. tvärtom är han mer underbar än nånsin. skrattar o "sjunger" hela tiden. älskar alla människor och sover bra på nätterna. det varierar ju så klart men inatt sov han 20-06 nonstop. sen vakna han till o grät i nån minut men jag kramade o vagga lite sen somnade han om till 7.15, var uppe med M till 08 och sen åt han välling och somnade om med mig till 09. skööönt. men som sagt: det varierar ju. inatt kanske han sover sämre igen men det blir fler o fler bra nätter!

ikväll e jag ensam. Killen ska på firmafest. Jag har varit ute MASSOR m ggr senaste månader (möhippa, trettioårsfester etc) och han har varit hemma. Jag är ändå lite avundsjuk. Ska ändå bara vara hemma idag. Måste sortera 3 lådor kläder som jag haft hos mina föräldrar. insamling imorgon

Ha en skön torsdag.

HUR BLEV DET: SKULLE JAG BOKA KVARNEN?

kram

• Sole

ja! Boka Kvarnen!

*Viktor född 2007-03-18*
  • Frill

Hejsan och tack så jättemycket för alla grattis! Jag hade en superfödelsedag, A och E kom in och sjöng med frukost på sängen och paket, fick snygga stövlar och presentkort på lyxklippning på Tony & Guy . Sen var vi och lekte på Tekniska museet, och sen hade vi ju barnvakt på kvällen och åt middag på Babs - SUPERGOD lammrulle med krämiga puylinser, rosmarin och blomkålspuré. Mmmm, och vin! Och skumpa och öl! (fast bara ett glas av varje)och jätteskönt att vara vuxna tillsammans. Barnvaktandet hade gått jättebra också. Sjukt att tänka på att det var första gången på ett halvår som jag och E gick utanför dörren tillsammans utan att A var med.

Fast när jag kom hem skulle jag skriva här och råkade läsa hemska tråden Var tvungen att sluta läsa, fick gråta av mig lite och sen försöka förtränga så gott jag kunde. Har läst mer idag och känner precis som ni att jag gärna lyssnar på A:s gnäll.

I tisdags var jag ju också ute och svirade medan E var hemma med A. Drack lite vin med en kompis, först på nån jobbtillställning och sen till tapas på Caliente. Känns som jag börjar se ljuset och slå mig lös lite grann

Idag har jag och en BVC-tjej varit på sångstund i Bleckis. Jättemycket folk, men kul. Fast vi stannade och matade där efteråt, och det var lite väl stojigt. Tror vår vanliga taktik att gå till fik efteråt är bättre.

• bianca2

vad ska jag ta för tid?
    19? 19.30?

Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6