• Swenglish

Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6

Sjätte tråden! I vilken våra barn lär sig äta mat, sitta, krypa, stå!

Välkomna!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2007-10-05 11:47:07:
    Nostaligtrip!

www.familjeliv.se/Forum-11-228/m10491351.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m12955607.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m15458739.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-228/m18507283.html
    www.familjeliv.se/Forum-11-264/m21691654.html

• Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6
  • Björklöv

Just det ja - Sole - är bara liiite avis på din trip till Åre! Håller med om att fjällen på hösten är så vackert! Alla vackra färger, kanske en snöpudrad fjälltopp och så underbart frisk luft... Ååååå längtar bort

• bianca2

hej tjejer!

Björklöv: Jag liiiider m dig. svårt m tips. A sover ju oftast bra men ver tyvärr inte vad det beror på. Han äter ju mat och gröt flera ggr om dagen. kanske kan det spela in? Sen när (om) han vaknar på natten (mellan 00-06) så ger jag INTE honom mat. Jag vaggar honom till sömns. de tar allt mellan en sekund till 15 minuter. men jag VET ju att han inte BEHÖVER äta på nätterna eftersom han ibland sover 11 timmar i sträck utan att vakna.

Annars vet jag inte. skitsvårt!!!! Tycker jag m!!!

Ang vår UTEKVÄLL!!!!

Jag har bokat 20 personer på KVARNEN 26/10 kl 19.30.

DOCK Måste vi FÖRBESTÄLLA vad vi vill äta eftersom vi blir så många. Jag måste ha beställningen SENAST 20/10.
    Menyn finns på:

http://www.kvarnen.com/index.php?categoryID=meny

Gå in och kolla!
    Jag ringer de den 21/10 och säger EXAKT hur många vi blir och vad vi vill äta!

• Frill

Nu har jag också mosat. Vi hade inga burkar hemma vid lunchdags så jag tog det som ett tecken
    Kokade två potatisar och en morot i bitar och mixade med vitpeppar, persilja och lite flytande margarin (baserat på raps men som jag sen såg var ännu saltare än smör :-S) Sen kokade jag en laxbit i potatisvattnet, mosade och rörde ner den. Jag tyckte det blev jättegott, men Adam hade fått päronmos och lite ersättning medan han väntade och var inte särskilt intresserad tyvärr... Han åt några tuggor. Men det blev tre portioner till frysen och en liten skvätt till kylen som jag ska se om han vill ha när han vaknar efter dagens tredje sovstund. Trött kille idag.

Annars är vårt mission idag att gå på stan och byta storlek på stövlar och lite sånt. Jag har bara inte lyckats få iväg oss än. Slö mamma.

• bianca2

Björklöv igen:

Om jag förstått det rätt verkar Klara glad när hon vaknar och vill inte somna om? Kanske är det en fas just nu. Du kanske kan be din kille att ta henne några nätter så du får sova? jag vet att han jobbar men du har ju oxå ett superviktigt "jobb" på dagarna. När A hade en jobbig vecka så tog M honom 2 hela nätter fast han jobbade. Då var jag i form igen!

• Frill

Björklöv och Pluttmor, jobbigt med sömnlösa nätter.

Sole, vad mysigt med fjällen. Jag vill också åka bort nånstans. Fast vi ska ju på slottsweekend om 3 v iofs. Det blir ialla fall semester över en natt.

Bianca, bra bokat! Ser gott ut. Ska ni andra ha förrätt och så eller bara varmrätt?

• bianca2

Frill: jag är ju ett matvrak så jag skulle kunna tänka mig förrätt. men man e ju inte så rik så jag kan tänka mig strunta i det och ta ett extra glas vin istället. jag gör som ni andra gör (moget och självständigt )

• murgrönan

Bra jobbat bianca med bokning och så! Ska bli supertrvligt!

Idag har jag gjort korvstroganoff med potatis och broccolipuré till Stella. Riktigt gott! Till efterrätt gjorde jag mango-päron och bananpuré. Mums!

Jag är så sanslöst TRÖTT på dagarna nu. Vet inte varför och har ingen anledning. S sover hela natten och jag med. Som tur är sov S över två timmar både igår och idag så jag har tagit tupplurer. Säkert gammal vanlig hederlig hösttrötthet. BLÄ! Vill vara pigg och vital!

Ikväll är vi bortbjudna till grannarna så jag slipper laga mat, Niiice!

Ha en mysig fredagskväll!

• murgrönan

Kramar till er med jobbiga nätter!

• murgrönan

Jag använder Smör-och rapsoljan på Stellas mat efter rek. från läkaren på BVC. Men jag har också köpt osaltat smör som jag använder.

• Plutten forever

Frill: Det där lät ju jättegott! Jag älskar lax. Alvin har fortfarande inte ätit något animaliskt, han smakade kycklingpurégryta (på burk) en gång och såg ut som att han skulle spy... jaja, ska bli mer sånt snart! Framför allt fisk (eftersom jag är en fiskätande vegetarian)

Jag har också lagat nytt mos, skrev receptet i recepttråden:
    www.familjeliv.se/Forum-3-39/m23905626.html
    Det blev HUR GOTT SOM HELST! Och Alvin åt massor. Kul! det här receptet var alltså INTE från Mosboken, utan egenpåhittat.

Björklöv: Å, jag lider verkligen med dig. Det finns nog ingenting som är så förödande för humöret som sömnbrist. Jag vet inte heller hur man gör för att få sin lilla älskling att förstå att på natten sover man och äter gör man på dagen. Hmm.. kanske Viktor kan ha en liten sömnlektion för Alvin och Klara?

Det är Alvin som är Plutten, jag är Pluttens mamma - Pluttmor!
Svar på tråden Förstföderskor BF mars 2007 Sthlm PART 6